Tuning | Podstawy rozgrywki Need for Speed Carbon poradnik Need for Speed Carbon
Ostatnia aktualizacja: 8 sierpnia 2019
Od czasu pierwszego Undergrounda to bardzo ważny element każdej gry z serii The Need for Speed. Generalnie nasze autko możemy przerabiać na dwa sposoby: wizualnie i mechanicznie. Jako, że tuning wizualny zależy w 100% od Waszegu gustu, nie będę się nim zajmować w tym poradniku. W końcu tylko i wyłącznie od kierowcy zależy, jak ma wyglądać jego auto. Opiszę więc zatem zakres podstawowych modyfikacji, jakich możemy dokonać w zakresie wyglądu naszego pojazdu, a potem skupię się na moim zdaniem ważniejszym aspekcie przeróbek - mechanice.
Tuning wizualny
Jak już wspomniałem, to jak przerobicie swoje auta zależy tylko i wyłącznie od Waszego gustu. Warto jednak wiedzieć, co i w jaki sposób możemy zmienić. Na szczęście pod tym względem sytuacja wygląda lepiej niż w Most Wanted. Mamy zdecydowanie więcej możliwości, choć wciąż nie jest to poziom z Undergrounda 2 - brakuje np. możliwości zmiany wyglądu świateł albo bocznych lusterek. Takie małe detale, a cieszą. W zamian za to autorzy udostępnili nam opcję Autosculpt , która jest bardzo potężnym narzędziem pomocnym w personalizacji auta. Aby z niego skorzystać, musimy zatrudnić odpowiednich mechaników (patrz część: Pomocnicy), a wtedy możemy już poszaleć na całego. Zabawa z Autosculptem polega na tym, że każda z części ma określoną ilość punktów, w których możemy modyfikować jej kształt. Ich ilość jest zależna od rodzaju i typu danej części, ale i tak możemy w ten sposób tworzyć naprawdę multum unikalnych "body-kitów" mając przy tym pewność, że nie spotkamy drugiego takiego samego auta.
Możemy własnoręcznie modyfikować felgi, przedni i tylni zderzak, progi, maskę, dachowe wloty powietrza, spoilery i wydech, a w przypadku muscle carów także obniżać dach pojazdu. Przeróbek możemy dokonywać TYLKO na częściach z menu Autosculpt . Jak już wspominałem, liczba punktów, w których możemy wpływać na wygląd danej części, jest zależna od jej typu i rodzaju. Przeważnie modyfikowalna jest wysokość, szerokość i kształt danej części, w różnym zakresie. Najwięcej zabawy i możliwości mamy oczywiście przy felgach, które umożliwiają tworzenie absolutnie fantazyjnych kombinacji. Niektóre części, jak maski czy spoilery, mają też dostępne odmiany karbonowe. Możemy też zmieniać szerokość opon (!), a także prześwit.
Na Autosculpcie świat się jednak nie kończy. Jeśli ktoś nie ma ochoty samodzielnie ustalać wysokości własnego spoilera czy szerokości zderzaka, może skorzystać z opcji "Rynek wtórny ", która zawiera cały katalog gotowych części. Są wśród nich maski, dachowe wloty powietrza, spoilery i felgi. Jak widać nie mamy dostępu do zderzaków, progów i końcówek rur wydechowych. Samych części jest dużo więcej niż w Autosculpcie, dodatkowo mamy dostępne całe pakiety karoserii w kilku rodzajach w zależności od modelu samochodu.
UWAGA! Niestety, podstawową wadą systemu tuningu wizualnego w Carbonie jest niemożliwość łączenia części sculptowanych z tymi z rynku wtórnego. Nie jest to może jakieś bardzo przeszkadzające, ale nie założymy np. końcówki wydechu na zderzak auta wyposażonego w pakiet karoserii. Z kolei zamontowanie zmodyfikowanego zderzaka będzie się wiązało z rezygnacją z bodykita. Dla perfekcjonistów lubiących wpływać na każdy szczegół wyglądu swojego samochodu będzie to irytujące, choć to tylko przykład - nic nie stoi na przeszkodzie, aby do auta z pakietem karoserii zamontować sculptowany dachowy wlot powietrza.
Zostało jeszcze 65% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie