Inne tryby gry | Podstawy rozgrywki Need for Speed Carbon poradnik Need for Speed Carbon
Ostatnia aktualizacja: 8 sierpnia 2019
Ukończyłeś w 100% tryb kariery, a jeszcze Ci mało ścigania? To znaczy, że masz zadatki na prawdziwego maniaka, ale nic w tym złego, wszak Carbon to świetna gra, a do tego podstawowy tryb jest dość krótki i dla niektórych może być mało sycący. Ale nic straconego! Poza nim panowie z Electronic Arts przygotowali jeszcze szereg innych, równie interesujących dla wirtualnych ścigantów. Poniżej zamieszczam ich krótkie charakterystyki.
Seria prób
Zestaw dwunastu wyzwań, z których każde składa się z trzech poziomów: łatwego , średniego i trudnego . Jak łatwo policzyć, daje to w sumie 36 dodatkowych wyścigów. Zaliczenie łatwego poziomu daje nam brązowy medal i dostęp do średniego stopnia trudności, którego przejechanie oznacza medal srebrny i możliwość walki o symboliczne złoto oraz fant związany z danym wyzwaniem. Nie są to jakieś wyjątkowo cenne nagrody, z reguły części bądź dodatkowe naklejki, ale prawdziwy fanatyk nie odpuści sobie tej sekcji. W serii prób nie mamy możliwości wyboru auta, jedziemy tym przydzielonym nam przez komputer. Także tryby gry są zupełnie różnorakie: pościgi, punkty kontrolne, pojedynki w kanionie, wojny wyścigowe, przepychanki z policją. Dla każdego coś miłego ;) Dodatkowo niektóre z prób - próby drużynowe - możemy pokonywać ścigając się razem z kolegami w sieci.
Szybki wyścig
Tu w zasadzie nie ma się nad czym rozpisywać. Po prostu pojedynczy wyścig na wybranej przez nas trasie, w wybranym trybie. Możemy ustalić natężenie ruchu ulicznego, liczbę przeciwników i szereg innych zasad. Ponieważ wcześniej tego nie zrobiłem, przedstawię właśnie teraz krótkie opisy poszczególnych trybów gry.
- Punkt kontrolny (tylko single player) - wyścig, w którym naszym rywalem nie są przeciwnicy, ale upływający czas, ruch uliczny i policja. Naszym zadaniem jest dojechanie do wszystkich punktów kontrolnych tak, by zmieścić się w wyznaczonym limicie czasu. Może być rozegrany na dowolnej trasie lub specjalnie do tego trybu przystosowanej.
- Sprint (single / multi) - klasyczny, pamiętający jeszcze pierwszego The Need for Speed tryb gry. Wyścig z punktu A do punktu B, zwycięża ten gracz, który dotrze do mety jako pierwszy.
- Tor (single / multi) - tu mamy do czynienia z wyścigiem na zamkniętej trasie tworzącej tor, po którym będziemy musieli przejechać ustaloną liczbę okrążeń. Zwycięża rzecz jasna najszybszy.
- Drift (single) - popularna jazda bokiem, na wybranej przez nas trasie. Tych są dwa typy: zamknięte tory i otwarte odcinki w kanionie. W przypadku toru ustalamy jeszcze liczbę okrążeń. Nie ma bezpośredniej rywalizacji z przeciwnikami, policją i ruchem ulicznym.
- Kanion (single / multi) - dwuczęściowy pojedynek w kanionie z jednym przeciwnikiem, komputerowym lub online. Dany odcinek trasy przejeżdżamy dwa razy: najpierw my gonimy naszego rywala, potem on nas. Otrzymujemy punkty za odpowiednio jak najbliższe trzymanie się tylnego zderzaka przeciwnika lub jak największą odległość między nim a nami. Automatycznie wygramy też w przypadku, gdy zgubimy przeciwnika na 10 sekund lub jadąc za nim wyprzedzimy go i utrzymamy się przed nim. W ten sam sposób możemy też oczywiście przegrać :) Ostatnim sposobem na wygranie bądź przegranie duela w kanionie jest wypadnięcie za barierkę otaczającą trasę.
- Znacznik pościgu (multi) - ten tryb gry jest dostępny wyłącznie w sieci, a polem działania jest tu cała dzielnica. Jeden z grających kierowców przejmuje rolę "znacznika", pozostali zaś wcielają się w policjantów, których zadaniem jest zatrzymanie uciekającego. Ten, który tego dokona, przejmuje rolę znacznika, a zwycięża gracz który najdłużej będzie unikać zatrzymania.
- Eliminacje z pościgiem (multi) - wariacja na temat klasycznego knockouta. Gracz, który ostatni przyjedzie na metę okrążenia nie odpada z gry, ale zamienia się w policjanta, który od tej pory ma za zadanie przeszkadzać jadącym, za co otrzymuje punkty.
Karty nagród
To kolejne novum wprowadzone w NFS: Carbon. Karty nagród zastąpiły Wyzwania znane chociażby z Most Wanted, ale chodzi w nich z grubsza o to samo. Oto mamy dwadzieścia "kart", a każda składa się z czterech części. Aby zdobyć daną kartę, a co za tym idzie fanta z nią związanego, musimy spełnić cztery warunki odpowiadające poszczególnym częściom karty. Wyzwania na kartach są bardzo różne, niekiedy diablo trudne, a czasem zupełnie banalne. Poziom trudności jest zróżnicowany od nagrody, jaka czeka nas za spełnienie wszystkich warunków. Te karty, za które nagrodą jest na przykład dodatkowy samochód, będą najtrudniejsze do zdobycia. Osobny rozdział stanowią Sieciowe karty nagród . To dodatkowe dziesięć kart podzielonych na cztery części każda, z tym że wyzwania potrzebne do ich zdobycia możemy wykonać tylko grając w Internecie.
Rozgrywka sieciowa
W Carbonie uległa niewielkiej przebudowie względem Most Wanted. Dalej mamy system pokoi i zaproszeń, ale tym razem nie możemy wybierać gry do której chcemy dołączyć z listy. Jeśli użyjemy opcji Szybki mecz , zostaniemy "wrzuceni" do losowej rozgrywki z innymi kierowcami. Z kolei Własne rozgrywki pozwalają nam na stworzenie wyścigu o pożądanych przez nas parametrach, do którego będziemy mogli zaprosić znajomych lub też wyszukać przypadkowych graczy. W porównaniu do MW zwiększyła się liczba aut na trasie - teraz jest ich aż osiem, przez co wyścigi są znacznie bardziej emocjonujące. Możemy ścigać się w trybie klasyfikowanym lub nieklasyfikowanym. Tylko w tym pierwszym nasze wyniki będą wliczane do statystyk i zapisywane na stronie Electronic Arts w tabeli czasów. Tryb niesklasyfikowany może posłużyć nam za trening i okazję do zdobycia punktów Doświadczenia online . Trzeba Wam bowiem wiedzieć, że każdy ukończony wyścig w sieci oznacza określoną liczbę punktów, które przekładają się na doświadczenie. Osiągnięcie 50 poziomu odblokuje nam dodatkowe auto - Lotusa Europę S.