Mortal Kombat X: Reptile - combosy, fatality, brutality Mortal Kombat X poradnik
Ostatnia aktualizacja: 26 października 2021
Reptile
Reptile to przebiegły gad i tak też trzeba nim grać czyli starać się przechytrzyć przeciwnika. Reptile posiada w swoim asortymencie ciosów parę ciekawych tricków, a co więcej, jego zagrania są naprawdę szybkie, a kule kwasu, które może rozstawiać na mapie mogę nieźle pokrzyżować plany przeciwnika.
Umiejętności specjalne
Forceball (slow/fast)
v,>+3 (szybka)
v,<+3 (wolna)
Kule tworzone przez Reptile'a mogą mieć bardzo wiele zastosować tym bardziej, że można je zatrzymać w wybranym przez siebie miejscu i zaplanować jakiś ruchy, który je uwzględni. Jeśli kula szlamu trafi przecinwika to wyrzuca go w powietrze dzięki czemu możesz zacząć juggle. Kule świetnie sprawdzają się do kontrolowania przeciwnika.
Slide
<,>+4
Zdecydowanie najszybszy slide w grze. Co więcej, możesz go użyć do prześlizgnięcia się pod pociskami wypuszczanymi przez przeciwnika. Świetnie sprawdza się do kończenia kombo. Wersja EX jest bezpieczniejsza na bloku.
Acid Spit
v,>+1
Tradycyjny pocisk, który leci High więc można ukucnąć, aby go ominąć. Leci dość szybko, ale do użytku jedynie z dalszej odległości ponieważ w bliskim kontakcie za bardzo wystawisz się na kontrę ze strony przeciwnika. Wersa EX zamiast pocisku tworzy kałużę kwasu, która zadaje obrażenia over time jeśli przeciwnik znajduje się na obszarze jej działania. Kałuża kwasu świetnie sprawdza się jako ruch kończący kombo gdy przeciwnik znajdzie się już na ziemi lub w trakcie walki przy ścianie.
Klaw Pounce
v,<+4
Szybki wyskok w połączeniu z ciosem. Dzięki temu zagraniu możesz przeskoczyć np. nad slide'm przeciwnika. Wersja EX dodatkowo odbija przeciwnika od ziemi dzięki czemu możesz stworzyć juggle.
Klaw Swipe
v,<+2
Normalna wersja tego zagrania przewraca przeciwnika na ziemię, ale za to EX wybija go w powietrze dzięki czemu możesz zacząć juggle. Nie jest to zbyt bezpieczne zagranie, ale warto z niego korzystać jeśli masz pewność, że dojdzie do skutku.
Warianty postaci
Deceptive: Reptile może stać się niewidzialny. No może nie tak do końca bo przeciwnik widzi pewną poświatę więc raczej orientuje się w sytuacji i wie gdzie Reptile może przebywać, ale jeśli trafi gada w trakcie niewidzialności to nie otrzyma on obrażeń przy pierwszym uderzeniu, ale za to na nowo stanie się widoczny. Jednak Reptile może stać się również KOMPLETNIE niewidzialny (trzeba przytrzymać X) i może wyprwoadzić serię szybkich ciosów także trzeba mieć się na baczności. Podobnie jak w przypadku pierwszej niewidzialności - pierwszy cios nie zadaje Reptile'owi obrażeń. Wersja EX sprawi, że nie da się przerwać momentu kiedy Reptile staje się niewidzialny.
Nimble: W tej wersji Reptile ma tylko jedną dodatkową umiejętność. Sprawia, że ekran świeci się na zielono, a przeciwnik porusza się znacznie wolniej. Efekt ten można przerwać poprzez pojedyncze uderzenie Reptile'a. Plus tego stanu jest taki, że możesz korzystać ze slide'a i łączyć go w kombo dopóki efekt spowolnienia na przeciwniku nie minie ;)
Noxious: Toksyczna wersja Reptile'a. Gad wydziela trujący gaz, który zadaje obrażenia przeciwnikowi, który znajduje się blisko niego. Zielona trująca aura utrzymuje się przez cały czas, ale dodatkowo można wzmocnić jej efekt, aby zadawała zwiększone obrażenia. Wersja EX pozbawia przeciwnika nawet 1% zdrowia co chwilę!
Kombosy
Noxious
<2, >21, EX Klaw Pounce(v,<+2+B), >21, Reptilian Dash(<,>+2)
Deceptive
<2, >21, EX Klaw Pounce(v,<+2+B), >21, Reptilian Dash(<,>+2)
Fatality
v, >, v, >, 4 (Close)
V, v, <, >, 1 (Close)
Brutality
Za pomocą Acid Spit (v,>+1) musisz zadać przeciwnikowi co najmniej 30% obrażeń w ciągu całego meczu po czym wykończ go tą samą umiejętnością.