Mortal Kombat X: Raiden - combosy, fatality, brutality Mortal Kombat X poradnik
Ostatnia aktualizacja: 26 października 2021
Raiden
Kultowa postać serii Mortal Kombat. Chyba nikt nie wyobraża sobie tej bijatyki bez Boga Riden'a! Postać ta dysponuje wszystkim tym, czym powinna czyli może razić piorunami i lecieć na szczupaka przez całą arenę ;)
Specjalne umiejętności
Electric Fly
<,>+3
Elektryczny Lot to zagranie popisowe Raidena znane od początku serii. Raiden jest w stnaie przelecieć cały obszar areny i uderzyć przeciwnika. Świetnie spisuje się to przy kończeniu kombo ponieważ nawet na opadającym przeciwniku można dobić trochę damage'u. Dzięki temu zagraniu możesz również przepchnąć przeciwnika pod ścianę gdzie Raiden ma prawdziwe pole do popisu. Wersja EX leci nieco szybciej i zadaje dodatkowe obrażenia. Obydwa zagrania mogą być użyte w powietrzu i niestety przy bloku przeciwnika jest narażony/na na kontrę.
Lightning
v,<+1
Standardowa wiązka błyskawic, którą możęsz posłać w stronę przeciwnika. Jeśli trafisz, przytrzyma go na chwilę w powietrzu dzięki czemu masz czas na rozpoczęcie kombo lub po prostu electric fly. Pod zwykłą wersją tego pocisku możesz się uchylić jednak wersję EX musisz blokować bo leci Mid, a nie High.
Vicinity Blast
v,<+2
Atak, który może być użyty jako zagranie anti-air. Raiden wytwarza wiązki błyskawić nad swoją głową przez co może porazić opadającego przeciwnika. Wersja EX razi przeciwnika zarówno nad głową Raidena, jak i po bokach więc ma większy obszar działania.
Electrocute
v,>+2
Raiden łapie przeciwnika i razi go prądem. Fajne zagranie do wplecenia w kombo, jak i łapanie przeciwnika w powietrzu. Wersja EX dodatkowo wybija przeciwnika w powietrze dzięki czemu możesz kontynuować juggle.
Rising Thunder
v,<+3
Anti-air atak, który świetnie sprawdza się na dalszą odległość przez co przeciwnik nie może czuć się bezpiecznie nawet w sporej doległości od Raidena. Wersja EX dodatkowo odbija przeciwnika od ziemi dzięki czemu możesz kontynuować juggle.
Warianty postaci
Thunder God: W tym wariancie większość kombosów Raidena można kończyć wyładowaniem elektrycznym, które zadaje całkiem spore obrażenia. Co więcej, wyładowanie to po przytrzymaniu przycisku (2) fajnie zyskuje Metera na bloku przeciwnika. Ruch ten można anulować i skorzystać z Electric Fly, aby zrobić kombo. Raiden otrzymał również świetny opener (<+2), krótka kombinacja, a świetnie sprawdza się przy ścianie. Niestety, zagranie to jeśli nie trafi jest bardzo podatne na kontrę, ale warto próbować.
Displacer: Raiden otrzymuje możliwość teleportacji. Wersja EX po przytrzymaniu może sprawić, że Raiden zniknie na krótką chwilę, ale co ciekawe - można go ujawnić poprzez zwykły atak lub pocisk. Co ciekawe, Raiden otrzymuje follow up po ciosie specjalnym po użyciu przycisku Bloku. Przy użyciu np. Electric Fly odrzucisz przeciwnika w drugą stronę zadając dodatkowe obrażenia.
Master of Storms: W tym wariańcie trzeba się nieźle nakombinować. Raiden ma możliwość rozstawiania na arenie lewitujących wiązek energii, które łączą się między sobą i rażą przeciwnika. Dzięki temu można stworzyć barierę, której przeciwnik w żaden sposób nie przejdzie bo otrzyma obrażenia.
Kombosy
2,1,3, Run Cancel, 213, Run Cancel, 11, Electric Fly(<,>+3)
3,4, Run Cancel, 213, Electric Fly(<,>+3)
Thunder God
>24 , EX Rising Thunder(v,<+3+B), >24, Electric Fly(<,>+3)
(W rogu) <2, <2, <14, EX Electocute(v,>+2+B), <13, EX Rising Thunder(v,<+3+B), <14, Electocute(v,>+2)
Displacer
>24, EX Teleport(v,U+B), 213, Run, 213, Run, 11, Electocute (v,>+2)
Fatality
>,<,>+1(Close)
v,>,<,>+4 (Full Screen)
Brutality
Zabij przeciwnika za pomocą Electrocute (v,>+2) i wciśnij trzy razy 2 w trakcie animacji.