Mortal Kombat X: Kombosy Mortal Kombat X poradnik
Ostatnia aktualizacja: 26 października 2021
Kombosy
Kombo w Mortal Kombat X jest dość trudne do wykonania ponieważ najpierw musisz sprawić, aby tzw. opener (rozpoczęcie) dosięgnęło przeciwnika. Jedną z metod, które możesz wykorzystać jest wyskok w górę i podwójne użycie pięści, aby po wylądowaniu natychmiast uderzyć przeciwnika ponownie nie dając mu szansy na obronę dzięki czemu możesz dalej kontynuować atak. Po pierwszym ciosie przeciwnik będzie miał duże opóźnienie na bloku. Aby wykonać kombo lub niezbędne jest odpowiednie wyczucie czasu. Aby połączyć ciosy w jedną spójną całość należy wykonać NASTĘPNY ruch ZANIM poprzedni się skończy. Przykładowo u Scorpiona kombo pięść, pięść, włócznia (2,2,<,>+2) - Należy wcisnąć kombinację odpowiedzialną za włócznię ZANIM druga pięść dosięgnie celu. Najlepszym sposobem na opanowanie tego systemu jest poświęcenie nieco czasu w trybie treningowym. Jeśli złapiesz odpowiedni rytm i wyczujesz o co w tym wszystkim chodzi reszta pójdzie znacznie łatwiej.
To samo tyczy się juggle czyli żonglowania - jeśli podrzucić przeciwnika w górę (skok w górę pionowo + 1) możesz zrobić z nim cokolwiek zechcesz - wtedy wyprowadzasz kombo na bezwładnym przeciwniku za darmo. Warto mieć na uwadze fakt, że po skorzystaniu z juggle możesz złapać przeciwnika w powietrzu i wykonać rzut (jeśli dany wariant postaci na to pozwala).
Wszystkie ciosy, które mają tzw. Capture State (unieruchomienie, przyciągnięcie itd.) będą wyglądać inaczej jeśli użyjemy ich ponownie - ma to zapobiec ciągłemu przyciąganiu przeciwnika do siebie w taki sposób, aby nie był w stanie nic zrobić. Można by wtedy stworzyć niekończące się kombo co byłoby zupełnie pozbawione sensu. W takim przypadku ponownie biorąc na tapetę Scorpiona jeśli użyjemy jego włóczni, aby przyciągnąć przeciwnika i zanim odzyska nad sobą kontrolę użyjemy jej ponownie to za drugim razem nasz bohater automatycznie użyje wysokiej pięści, aby odrzucić przeciwnika na środek mapy.