Mortal Kombat X: Jax - combosy, fatality, brutality Mortal Kombat X poradnik
Ostatnia aktualizacja: 26 października 2021
Jax
Jax powraca w kolejnej odsłonie MK i jest równie zabójczy! Świetnie łączy kombinacje ciosów low/high przez co trudno jest go blokować. W wersji heavy weapons potrafi nawet trzymać przeciwnika na dystans.
Umiejętności specjalne
Ground Pound
v,v+4
Klasyczne zagranie Jax'a, który uderza pięscią w ziemie i wywołuje falę sejsmiczną. Uderzenie to nie może zostać zablokowane więc trzeba podskoczyć, aby uniknać otrzymania obrażeń. Mozna kontrolować to zagranie dodając przycisk -> lub <- aby wycelować falą sejsmiczną w jeden lub drugi koniec mapy. Fajną opcją jest użycie tego zagrania w moemencie gdy przeciwnik chce skorzystać z jakiegoś pocisku. Twoja fala sejsmiczna wcześniej go dosięgnie, a przed pociskiem przeciwnika zdążysz się osłonić lub uchylić się. Wersja EX tego zagrania śledzi aktualne położenie przeciwnika.
Dash Punch
<,>+2
Kolejne klasyczne zagranie tego zawodnika. Jax może wystrzelić swoją pięść w kierunku przeciwnika, która leci na długość całego ekranu i derza high więc można to zablokować lub uchylić się przed ciosem. Jednak na kucajcych przeciwników można użyć dolnej wersji pięści (<,>+2,v) dzięki czemu uderzy przeciwnika overhead jeśli nie blokuje ciosu. Dolna wersja tego zagrania szczególnie dobrze sprawdza się przy ścianie do rozpoczęcia żonglerki przeciwnikiem.
Major Pain
<,>+4
Anti air atak kolanem, który dobrze sprawdza się w momencie wyskoku przeciwnika w powietrze. Wersja EX dodaje dodatkowy cios pięścią, który posyła przeciwnika na znaczną odległość.
Gotcha Grab
v,<+1
Przydatny grab, który można połączyć z ciosem mid/low/overhead. Sam cios uderza high więc warto sprowokować przeciwnika do bloku (v+3) co można cancelować na grab down (<+1). Wersja EX (enhanced) dodaje dodatkowe uderzenia i damage.
Warianty postaci
Heavy Weapons: jak sama nazwa wskazuje Jax korzysta z ciężkiej artylerii w czasie walki. Dysponuje m.in. rakietnicą, która ma spory czas animacji, ale za to pocisk leci bardzo szybko i trafia mid. Warto tutaj zaznaczyć, że Jax może wycelować jak pocisk ma lecieć - prosto czy w górę. Jax potrafi wyciągnąć z kieszeni również Uzi (high) przed którego pociskami można się uchylić/kucnąć więc nie trzeba tego blokować. Może również wywołać falę sejsmiczną uderzając w ziemie (na odległość, nie blokowalne od spodu)
Pumped Up: W wersji Pumped Up, Jax zyskuje ciekawy chwyt. Łapie przeciwnika za głowę, unosi i możesz sam zdecydować co z nim zrobić: uderzać pięścią w głowę, w brzuch lub odrzucić. Trochę jak interaktywny rzut. Co więcej, Jax wywołuje falę sejsmiczną na CALEJ mapie, a nie tylko punktowo - nie blokowalne). Jax może jeszcze strzelić wiązką laserową.
Wrestler: Jax może wykonywać ciekawe rzuty, które może nawet ze sobą łączyć - chain grab. Może również łapać przeciwnika w powietrzu.
Kombosy
Pumped Up
3,<+2, Run, 11, >21, Gotcha Grab(v,<+1)
Heavy Weapons
(W rogu) 124, EX Dash Punch(<,>+2+B,v), 11, LA W Rocket(v,<+2)
Wrestler
3<2, >21, 11, Quad Grab Towards(v,<,>+1,2)
Fatality
>, <, v, 2 (Close)
v, <, >, > (Close)
Brutality
Zabij kucającego przeciwnika kombinacją <,>+2,v.