Mortal Kombat X: Postacie i combosy - podstawy Mortal Kombat X poradnik
Ostatnia aktualizacja: 26 października 2021
W Mortal Kombat X każda z postaci ma do dyspozycji specjalne umiejętności, które są do niej przypisane. Mogą to być pociski, rzuty, wślizgi lub inne zagrania. Każda z postaci dzieli się jednak na 3 zupełnie odmienne warianty i oprócz wspomnianych wcześniej umiejętności specjalnych otrzymuje dostęp do zupełnie innych ruchów. Poniżej znajduje się opis postaci wraz z ich umiejętnościami specjalnymi i pokrótce omówionymi wariantami. Możesz również zapoznać się z przykładowymi kombosami.
Oznaczenia
Oznaczenie | Opis |
1 | Przednia Pięść |
2 | Tylna Pięść |
3 | Przedni Kop |
4 | Tylny Kop |
> | Ruch w przód |
< | Ruch w tył |
V | Dół/Kucanie |
U | Góra |
>> | Dash/Doskok |
T | Throw/Rzut |
J | Jump/Skok w miejscu |
JU/F | Jump Up/Forward czyli skok do przodu |
Run | Dobiegnięcie do przeciwnika |
B | Blok |
Aby wyjaśnić na jakiej zasadzie zapisywane są kombosy weźmy na tapetę jedno kombo Sub Zero w wariancie Unbreakable:
<12, Ice Ball(v,>+2), 242, 123, Slide(<,>+4)
Pierwsza część kombo (<12): po wciśnięciu kierunku do tyłu następuje użycie Przedniej Pięści, a następnie Tylnej Pięsci, aby wyprowadzić dwa pierwsze ciosy czyli tzw. opener.
Druga część kombo (v,>+2): należy stworzyć Ice Ball poprzez naciśnięcie kierunku w dół po czym do przodu razem z Tylną Pięścią.
Trzecia część kombo (242): naciśnięcie kolejno Tylnej Pięści, Tylnego Kopnięcia, Tylnej Pięsci, aby powstała kombinacja złożona z 3 ciosów.
Czwarta część kombo (123): naciśnięcie kolejno Przedniej Pięści, Tylnej Pięści, Przedniego kopnięcia, aby powstała kombinacja złożona z tych 3 ciosów.
Piąta część kombo (<,>+4): całość kombo należy wykończyć przy użyciu Slide'u czyli poprzez kombinację: ruch do tyłu, ruch do przodu wraz z Tylnym Kopnięciem.
Wszystkie pomniejsze kombinacje tworzą jedno pełne kombo. Pomniejsze sentencje kombo są od siebie oddzielone przecinkiem, aby zaznaczyć, że jest to kolejna faza czyli inny ruch do wykonania.