Mortal Kombat X: Kitana - combosy, fatality, brutality Mortal Kombat X poradnik
Ostatnia aktualizacja: 26 października 2021
Kitana
Postać, która skupia się na kontroli przebiegu walki i trzymania przeciwnika na dystans. Posiada unikalne zdolności, które mogą przytrzymać przeciwnika i dać Kitanie sporo czasu na rozpoczęcie ataku. Styl hit and run to jej dewiza! Nie jest to jednak prosta postać do opanowania.
Specjalne umiejętności
Rising Fan
V,<+2
Kitana wyskakuje w powietrze zadając obrażenia Mid. Wersja EX to wyskok znacznie wyżej i podwójny cios. Atak jest bardzo szybki więc świetnie sprawdza się jako anti-air. Niestety, nie da się kontynuować ataku po tym zagraniu.
Throat Slice
<,>+3
Kitana skacze na przeciwnika i jeśli przeciwnik nie zablokuje tego ruchu, to uczepi się go, zada obrażenia i odskoczy bezpiecznie do tyłu. Wersja EX dodaje nieco obrażeń, ale obydwa zagrnaia nie są bezpieczne na bloku.
Fan Throw
V,>+1
Standardowy rzut wachlarzem, który może być wykonany również w powietrzu. Wachlarz uderza High więc można ukucnąć, aby go ominąć. Wersja EX to dwa pociski, ale obywdwa lecą High. Ruch przydatny przy rogu ponieważ przeciwnik zostanie w powietrzu na tyle długo, aby kontynuować atak.
Upraise
V,<+4
Klasyczne zagranie Kitany. Za pomocą wiatru Kitana utrzymuje przeciwnika w powietrzu dzięki czemu ma ułatwione zadanie z rozpoczęciem juggle. Używaj tego zagrania w trakcie kombinacji, np. po pięści z wyskoku ponieważ w innym przypadku łatwo może zostać zablokowane, a Ty ukarany/a. Wersja EX przytrzymuje przeciwnika w powietrzu na dłużej.
Air Float
V,<+2 (w powietrzu)
Zagranie to zatrzyma Kitanę w powietrzu w trakcie skoku. Jeśli źle wymierzyłeś/łas odległość lub przeciwnik szykuje jakiś anti-air cios możesz spokojnie się zatrzymać i uniknąć ciosu. Po zatrzymaniu się możesz skorzystać z jakiegoś ataku lub rzucić wachlarzem.
Warianty postaci
Royal Storm: Kitana zyskuje możliwość szybkiego doskoku do przeciwnika i zadania całkiem sporych obrażeń. Dash ten nie obejmuje swoim zasięgiem całego ekranu więc trzeba dobrze wymierzyć odległość. Ruch ten może być wykonany również w powietrzu. Square Wave to świetna umiejętność capture state, która nadaje się na combo opener - Kitana tworzy wir powietrza, który unosi przeciwnika. Kitana może również wytworzyć wir powietrza, który odbija pociski przeciwnika. Co ciekawe, pociski po odbiciu się od bariery zawracają i nie trafiają w próżnię tylko mogą zranić wroga.
Assassin: Kitana zachowuje się jak prawdziwy zabójca dzięki czemu może biec na wroga i wykonać szybki atak sztyletami na jego głowę. Kitana jest w stanie również zablokować cios przeciwnika, przechwycić go i odpowiedzieć kontrą. Posiada również umiejętność, która wzmacnia jej ataki wachlarzami.
Mournful: W tej wersji Kitana może rzucać swoją bronią w przeciwnika zarówno z pozycji stojącej, jak i z wyskoku (wersja EX zadaje podwójne obrażenia ponieważ broń wraca do Kitany po przebiciu wroga). Co ciekawe, Kitana może teraz używać laski, jako broni dzięki czemu wyprowadza ciekawe kopnięcia, jak i tzw. staff grab - nabija przeciwnika na koniec kija i rzuca nim o ziemię (wersja EX nabija przeciwnika na kij, stawia pionowo i dodatkowo uderza).
Kombosy
Royal Storm
>22, Fan Nado(v,<+1), J+1, JU/F+1, Fan Throw(v,>+1), Fan Throw(v,>+1), Run, >22, Throat Slice(v,>+3)
Assassin
>112, Fan Throw(v,>+1), >,>, J+3, Fan Throw(v,>+1), Run, >43, 1, Assassin Strike (v,<+3)
Fatality
v, >, <, , 2 (Mid-Screen)
<, >, v, v (Mid-Screen)
Brutality
Zabij przeciwnika przy pomocy Throat Slice (<,>+3).