Mass Effect: W głąb ruin - mapy Mass Effect poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 16 maja 2021
Na tej stronie poradnika do gry Mass Effect możesz znaleźć początkową część opisu przejścia z wizyty na planecie Ilos w ramach 11 rodziału gry. Zamieściliśmy mapy planety Ilos obejmujące lokacje Wyższe ruiny, Niższe ruiny i Stacja ochrony. Znajdziesz też solucję uwzględniającą podróż w głąb ruin.
- Ilos: Wyższe ruiny - mapa
- Ilos: Niższe ruiny - mapa
- Ilos: Stacja ochrony - mapa
- W głąb ruin - opis przejścia
Ilos: Wyższe ruiny - mapa
LEGENDA (Mapa IL1):
1. Dziedziniec
A. Drzwi do archiwum
B. Do niższych ruin -> (IL2-A)
C. Do stacji ochrony -> (IL3-B)
D. Do niższych ruin -> (IL2-B)
E. Do stacji ochrony -> (IL3-A)
Ilos: Niższe ruiny - mapa
LEGENDA (Mapa IL2):
1. Kontrola pancerników
A. Do wyższych ruin -> (IL1-B)
B. Do wyższych ruin -> (IL1-D)
Ilos: Stacja ochrony - mapa
LEGENDA (Mapa IL3):
1. Terminal ochrony
2. Stanowisko naprawcze pancerników
3. Stanowisko naprawcze pancerników
4. Stanowisko naprawcze pancerników
5. Stanowisko naprawcze pancerników
A. Do wyższych ruin -> (IL1-E)
B. Do wyższych ruin -> (IL1-C)
W głąb ruin - opis przejścia
Po wylądowaniu i chwili pogoni za Sarenem zostaniemy zmuszeni do zatrzymania się i poszukania jakiegoś sposobu na wejście do środka - turianin zablokuje drzwi prowadzące w głąb ruin (IL1-A).
Na razie nie wychodzimy z Mako, lecz korzystamy z jego osłon i uzbrojenia, by oczyścić z przeciwników otaczający nas teren. Dopiero wtedy wychodzimy na zewnątrz. Powoli przesuwamy się pomiędzy osłonami, eliminując stojących przed nami gethów.
W pewnym momencie drogę zagrodzą nam dwa pancerniki. Możemy spróbować je zniszczyć, chowając się za osłoną, korzystając z przeciążenia i sabotażu oraz prowadząc ciągły ostrzał i ukrywając się jedynie przed potężnymi ładunkami energetycznymi wystrzeliwanymi w naszym kierunku.
Prostszym rozwiązaniem jest jednak skorzystanie z pobliskiego zejścia (IL1-B) i zejście na niższy poziom. Tutaj również czeka nas walka, ale ze standardowymi gethami, więc nie powinna być dla nas problemem.
Uwaga! Po drodze możemy skorzystać z konsolety (IL2-1), by dezaktywować stojące u góry pancerniki. W tym celu potrzebujemy mieć w drużynie kogoś z wysoką umiejętnością deszyfracji.
Korzystamy z południowego przejścia (IL2-B), by powrócić na górny poziom. W ten sposób uda nam się obejść wspomniane wyżej pancerniki.
Przed nami otwarta przestrzeń, na której znów czeka nas zacięta walka. Unikamy wyjścia od północy. Zamiast tego lepiej jest skorzystać z osłon, które daje nam przejście biegnące wzdłuż ściany. W trakcie starcia uważajmy na snajperów, którzy będą ostrzeliwać nas z góry, stojąc na balkonie w południowo-wschodniej części pomieszczenia. Po drodze dojdziemy do filarów, które świetnie nadają się na tymczasową osłonę.
Korzystamy z windy (IL1-E), by dostać się na teren stacji ochrony. Na jego końcu znajduje się wejście do pomieszczenia ochrony - naszego celu (IL3-1). Zanim tam jednak dojdziemy przyjdzie nam stoczyć ciężką walkę. Wśród napastników spostrzeżemy getha prime, na którym powinniśmy najpierw się skoncentrować.
Następnie, opcjonalnie, ruszamy wzdłuż pomieszczenia i korzystamy z konsol naprawczych, by przeprogramować i uaktywnić pancerniki (IL3-2,3,4,5), które zapewnią nam odpowiednie wsparcie.
Dobrą myślą jest przedarcie się na północ i wbiegnięcie na górę budynku ochrony. Stamtąd będziemy mieć świetny widok na pomieszczenie, a ściany zapewnią nam solidną osłonę.
Po skończonej walce korzystamy z panelu ochrony (IL3-1). W efekcie nie tylko otworzymy zablokowane przez Sarena drzwi, ale również uruchomimy jakiś przekaz w języku protean. Nie uda nam się jednak za wiele z niego zrozumieć.
Korzystamy ze znajdującej się na północy windy (IL3-B), by dotrzeć w pobliże Mako. Wsiadamy do pojazdu i ruszamy dotąd zamkniętą drogą.