Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Mass Effect - poradnik do gry

Mass Effect - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Mass Effect: Niezbadane światy - informacje wstępne Mass Effect poradnik, solucja

Ostatnia aktualizacja: 16 maja 2021

Na tej stronie poradnika do gry Mass Effect znajdziesz najważniejsze informacje na temat eksploracji Niezbadanego świata (Uncharted World), czyli galaktyki, po której podróżuje się z wykorzystaniem Normandii. Przygotowaliśmy m.in. zestawienie lokacji do odwiedzenia oraz informacje o rodzajach planet pojawiających się w świecie gry.

Spis lokacji / gromad

Poniżej znajdziesz listę gromad, które można wybierać z mapy galaktyki. Nie wszystkie gromady są od razu dostępne. Niektóre mogą zostać odblokowane po awansowaniu w grze i informujemy o tym w ich opisach. W skład danej gromady może wchodzić od jednego do kilku systemów planetarnych. Ich omówienia znajdziesz na kolejnych stronach tego rozdziału.

  1. Argos Rho
  2. Mgławica Armstronga
  3. Artemis Tau
  4. Attican Beta
  5. Gromada Exodus - to wyjątkowy przypadek, gdyż gromada ta powiązana jest z planetą Eden Prime z głównej fabuły
  6. Gemini Sigma
  7. Hades Gamma
  8. Hawking Eta
  9. Mgławica Końskiego Łba
  10. Pogranicze Keplera
  11. Gromada lokalna - w jej skład wchodzi Układ Słoneczny
  12. Rdzawe Morze
  13. Pangea - to wyjątkowy przypadek, gdyż gromada ta powiązana jest z planetą Ilos z głównej fabuły
  14. Sentry Omega - to wyjątkowy przypadek, gdyż gromada ta powiązana jest z planetą Virmire z głównej fabuły
  15. Styx Theta
  16. Mgławica Węża - to wyjątkowy przypadek, gdyż nie znajdziesz tu żadnych systemów planetarnych, a jedynie Cytadelę
  17. Gromada Voyager

Planety i inne obiekty w świecie gry

Podczas gry spotkamy cztery rodzaje planet:

  1. Planety nienadające się do eksploracji ani badania - w praktyce służą jedynie urozmaiceniu świata gry. Nie mają żadnego znaczenia dla rozgrywki.
  2. Planety nienadające się do eksploracji, ale mogące być badane - nie lądujemy na nich, ale skanując orbitę możemy odnaleźć przedmioty bądź źródła zasobów potrzebne do ukończenia misji zbierackich.
  3. Planety nadające się do eksploracji - możemy na nich wylądować. Poruszamy się głównie w Mako. Znajdziemy kilka wartych uwagi miejsc. Na tego typu planetach ma miejsce większość misji typu "niezbadany świat".
  4. Planety związane z wątkiem fabularnym - możemy na nich wylądować. Zazwyczaj odwiedzamy na nich kolonie, bazy albo kompleksy badawcze. Wszystkie zostały opisane w poprzednich rozdziałach.

Czasami natkniemy się również na jakieś ukryte miejsca (np. asteroidy). Dostrzeżemy je na ekranie mapy galaktyki, przy zbliżeniu ukazującym planety wchodzące w skład danego układu. Pokazane są jako krótkotrwałe rozbłyski światła. Kiedy dostrzeżemy taką migającą kropkę, możemy najechać na nią kursorem i zbadać to, co znaleźliśmy. W poniższym spisie tego typu obiekty zostały zaznaczone odpowiednią adnotacją.

Uwaga! Podczas wykonywania misji na planetach trzeciego typu (nadające się do lądowania), wielokrotnie będziemy mogli eksplorować znalezione na nich budowle. Po odwiedzeniu paru tego typu kompleksów da się zauważyć, że wszystkie zbudowane zostały w oparciu o kilka projektów, tak więc dość szybko opanujemy rozkład pokojów. Nie są rozbudowane i zazwyczaj sprowadzają się do dwóch, trzech pomieszczeń połączonych korytarzem. Dlatego też zdecydowałem się nie zaśmiecać poradnika zbędnymi mapami przedstawiającymi wnętrza tych budynków.