Mass Effect: Torian - Feros, solucja, opis przejścia Mass Effect poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 16 maja 2021
Na tej stronie poradnika do gry Mass Effect znajdziesz opis przejścia podróży do matecznika Toriana, czyli lokacji powiązanej z uratowaniem kolonistów z planety Feros. Poniższa solucja podpowiada m.in. czy lepiej eliminować kreatury czy unikać mordowania kontrolowanych przez Toriana kolonistów.
W opisie przejścia zadania możesz znaleźć odwołania do punktów z map Feros. Gotowe mapy znajdują się na osobnych stronach tego rodziału solucji.
Do matecznika Toriana (na ratunek kolonistom)
Przed wejściem do garażu zaatakuje nas pierwszy z kontrolowanych przez Toriana potworów. Po jego zabiciu musimy zdecydować się, czy nasi towarzysze mają strzelać do wszystkiego co się rusza, czy też mają powstrzymać się od zabijania kolonistów.
Wybór drugiego rozwiązania jest wskazany, jeżeli chcemy zdobyć nieco punktów idealisty. Pierwsze, jak nietrudno się domyślić, pomoże nam w przysporzeniu punktów renegata. Każdy uratowany kolonista to dwa punkty idealisty więcej, zabicie daje również tyle samo punktów, tyle, że renegata.
Ci, którzy nie chcą się przejmować kolonistami, nie będą musieli zbytnio się namęczyć i bez większych problemów pokonają wszystkich napastników. Zabicie wyłącznie stworów Toriana z jednoczesnym pozostawieniem przy życiu ludzi wymagać będzie więcej kombinowania. Dlatego też na tym sposobie skoncentrowałem się w dalszym opisie.
Kiedy wejdziemy do środka, zaatakują nas kolejni przeciwnicy. Wśród nich nie będzie żadnych kolonistów, więc możemy wszystkich zabić. W walce przydają się strzelby, które mają sporą siłę odrzutu, co pomoże nam w odparciu biegnących na nas przeciwników.
Pierwszych ludzi opanowanych przez Toriana znajdziemy na końcu pomieszczenia, skrytych za niewielkimi osłonami. Jeżeli rzucimy granat dokładnie pomiędzy nich, uratujemy wszystkich.
Uwaga! Koloniści nie dysponują zbyt wielką siłą ognia, dlatego możemy w miarę bezpiecznie wystawić się na ich ostrzał, by dokładniej wymierzyć miejsce rzutu granatem.
Dotarcie do centrum kolonii i stoczenie głównej bitwy
Po pokonaniu kolonistów będziemy mogli skorzystać z windy, by zjechać na główny poziom Nadziei Zhu. Naszym celem jest panel kontroli dźwigu (FER1-6). Po drodze natkniemy się na kolejne stworzone przez Torina klony, a także na będących w jego władzy kolonistów.
W centrum kolonii czeka nas najtrudniejsza walka. Na początku postarajmy się oddzielić klony od kolonistów. Po ich pokonaniu możemy zająć się ratowaniem ludzi. W tym celu wykorzystujemy resztę granatów. Jeżeli nam się skończą, nic straconego - zawsze można zneutralizować kolonistów po prostu podchodząc do nich i zadając im cios w walce wręcz.
Po zakończeniu potyczki korzystamy z konsolety (FER1-6), a następnie wchodzimy w dopiero co odsłonięte przejście (FER1-D).