Mass Effect: Dojazd do obozu salarian - Virmir, solucja, opis przejścia Mass Effect poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 16 maja 2021
Na tej stronie poradnika do gry Mass Effect znajduje się początek opisu przejścia z wizyty na planecie Virmire. Dowiesz się mianowicie jak dotrzeć do obozu salarian. Nasza solucja podpowiada jak korzystać z Mako i jak rozprawiać się z napotykanymi wrogami (m.in. z potężnym kolosem gethów). Przygotowaliśmy też mapę miejsca lądowania.
Virmir: Miejsce lądowania - mapa
LEGENDA (Mapa VIR1):
1. Stróżówka 1
2. Stróżówka 2
3. Stróżówka 3
4. Obóz Salarian
S. Sklep
Podróż w stronę obozu salarian
Po wylądowaniu czeka nas ciężka przeprawa przez tereny przylegające do bazy Sarena. Po drodze spotkamy spore siły gethów. Na szczęście przez większość czasu będziemy mogli walczyć schronieni w Mako. Mimo wszystko przyda się nam drużyna o zbalansowanych umiejętnościach, z bronią zmodyfikowaną w ten sposób, by zapewnić bonus do obrażeń przeciwko tarczom i istotom syntetycznym.
Naszym pierwszym celem jest dotarcie do obozu salarian (VIR1-4). Po drodze przyjdzie nam jednak wykonać jeszcze jedno istotne zadanie - wyłączyć działka przeciwlotnicze, by umożliwić Normandii podejście do lądowania. Wyłącznik znajdziemy w stróżówce nr 2 (VIR1-2).
Niedaleko od miejsca lądowania spotkamy latające sondy szturmowe. To będzie nasz pierwszy przeciwnik. Od tej pory co kawałek napotykać będziemy kolejne. Walczymy z nimi znanym sposobem - eliminując je z daleka.
Po chwili dotrzemy do pierwszej strażnicy. Pozbywamy się pilnujących ją gethów za pomocą działek i karabinów. Następnie opuszczamy pojazd, wbiegamy na górę i pozbywamy się pozostałych. Wracamy do Mako i przejeżdżamy na drugą stronę.
Tam będzie czekał na nas kolos gethów - większa wersja pancernika. Jego strzały są groźniejsze, ale wolniejsze, dlatego też unikanie ich nie jest większym problemem. Kiedy maszyna padnie, będziemy mogli wybrać jedną z dróg. Obie prowadzą w to samo miejsce, na każdej czyha na nas kolejny kolos w towarzystwie pancerników. Sugeruję wybrać północną odnogę - w ten sposób uzyskamy możliwość oflankowania gethów przebywających nieopodal drugiego posterunku.
Z kolejną strażnicą (VIR1-2) postępujemy podobnie jak z poprzednią. Najpierw korzystamy z Mako, by oczyścić teren przed budynkiem. Następnie wchodzimy na górę i eliminujemy pozostałych przeciwników. Korzystamy z przełączników, by wyłączyć działa przeciwlotnicze oraz otworzyć bramę. Później możemy ruszać dalej.
Zanim dotrzemy do obozu Salarian, przyjdzie nam przebyć przez jeszcze jeden posterunek. W jego przypadku postępujemy identycznie jak z wcześniejszymi strażnicami.
Na miejscu rozmawiamy z kapitanem Kirrahe. Dowiadujemy się o eksperymentach prowadzonych w pobliskiej bazie. Ich przedmiot wzbudzi szczególne zainteresowanie Wreksa. Sytuacja stanie się nieprzyjemna i zdenerwowany kroganin oddali się od obozu. Zanim ruszymy dalej, powinniśmy z nim porozmawiać (quest Wrex i genofagium - opisaliśmy go na kolejnej stronie).
Uwaga! Po rozwiązaniu sytuacji z Wreksem warto skorzystać z okazji i zrobić ostatnie zakupy (VIR1-S ) przed czekającą nas misją.