Mass Effect: Namierzanie sygnału, Siostra Rity - Cytadela, mapy, solucja Mass Effect poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 16 maja 2021
Na tej stronie poradnika do gry Mass Effect znajdziesz opisy przejścia pobocznych questów Namierzanie sygnału i Siostra Rity. Z naszej solucji dowiesz się m.in. gdzie znaleźć automat do gry wykradający pieniądze, jak zapobiec eksplozji oraz gdzie znaleźć Jennę (siostrę Rity) i jak zachować się w trakcie spotkania z nią.
W opisach przejścia obu zadań możesz znaleźć odwołania do punktów na mapach Cytadeli. Gotowe mapy znajdują się na poprzednich stronach naszej solucji.
Namierzanie sygnału
Na górnym piętrze kasyna Flux znajdują się automaty do gry (C4-1). Na końcu pomieszczenia stoi jeden, który wyda nam się podejrzany. Po szybkiej analizie okaże się, że został przeprogramowany w ten sposób, by przelewał pieniądze na czyjeś konto. Po uruchomieniu namierzania sygnału odkryjemy, że pochodzi on gdzieś z korytarza wiodącego z Prezydium do Okręgów (C5-4).
Na miejscu badamy terminal (C5-4), by dowiedzieć się, że pieniądze przelewane są gdzieś z dzielnicy finansowej sektora Prezydium. Jak się okazuje, sygnał zaprowadzi nas do banku (C1-5). Tam odkryjemy, że źródło znajduje się z tyłu Emporium (C1-6).
Na miejscu okazuje się, że za przesyłaniem pieniędzy stoi zbuntowana SI. Grozi nam, że uruchomi mechanizm autodestrukcji, który zniszczy nie tylko ją, ale również wszystkie osoby w pomieszczeniu. Kiedy będziemy chcieli zakończyć rozmowę, rozpocznie się odliczanie do eksplozji. Zanim się zakończy, naszym zadaniem będzie złamać szyfr zabezpieczający. Dość łatwo uczynić to metodą prób i błędów, pamiętając o tym, że po każdej pomyłce sekwencja resetuje się. O tym, czy wciskamy prawidłowe przyciski, świadczyć będzie kolor tła (czerwony oznacza błędną odpowiedź, zielony - poprawną). Dla leniwych podaję kombinację: YXYAXAA.
Innym sposobem pobycia się SI jest zniszczenie terminala. Taki sposób zakończenia misji przyniesie nam jednak mniej punktów doświadczenia.
Siostra Rity
Przy barze w klubie Flux spotkamy kelnerkę Ritę (C4-2). Jest niezadowolona z tego, że jej siostra, Jenna, pracuje w Norze Chory (C6-1), gdzie w tajemnicy pełni funkcję informatorki SOC-u. Gdyby pracodawcy dowiedzieli się o jej działalności, bez skrupułów pozbyliby się jej w niezbyt przyjemny sposób. Zmartwiona Rita prosi nas, byśmy przemówili Jennie do rozsądku.
W Norze Chory (C6-1) Jenna stoi za barem. Po krótkiej rozmowie okaże się, że nie ma ochoty słuchać pouczeń.
W drzwiach wyjściowych natkniemy się na Chellicka, który wyszepcze nam na ucho, że jeżeli chcemy pomóc, powinniśmy porozmawiać z nim w Akademii SOC.
Znajdziemy go w biurze Akademii SOC (C3-1). Jak się okaże, Jenna pracuje nad poważną sprawą i jeżeli chcemy uchronić ją od niebezpieczeństwa, sami musimy pobawić się w agentów. Możemy spróbować wmówić Chellickowi (urok / zastraszenie), że nie potrzebuje Jenny, albo przyjąć zlecenie.
W tym drugim przypadku będziemy musieli podać się za kupca i odebrać transport broni od handlarza. Mężczyzna nazywa się Jax i urzęduje na dolnym rynku (C6-3).
Na miejscu przeprowadzamy transakcję. Następnie wycofujemy się z towarem i zanosimy go do Chellicka (C3-1). W ten sposób Jenna może już przestać pracować, a my możemy sobie pogratulować kolejnego dobrze wypełnionego zadania.