Mass Effect: Underlaby - Noveria, solucja, opis przejścia Mass Effect poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 16 maja 2021
Na tej stronie poradnika do gry Mass Effect znajdziesz opis przejścia questu Underlaby, czyli jednej z lokacji Stacji Szczeliniowej z planety Noveria. Nasza solucja wyjaśnia m.in. jak zachować się w trakcie rozmowy z Jarosławem, jak aktywować mechanizm oczyszczania neutronowego i jak uciec do windy.
W opisie przejścia zadania możesz znaleźć odwołania do punktów z map Stacji Szczelinowej. Gotowe mapy znajdują się na jednej z poprzednich stron naszej solucji.
Wizyta w Underlabach jest czynnością wykonywaną po spotkaniu z królową raknii. Konfrontację z nią i wszystkie możliwe wybory omówiliśmy na poprzedniej stronie opisu przejścia.
Spotkanie z Jarosławem Tartakowskim
Po zjechaniu do underlabów napotkamy Jarosława Tartakowskiego, który opowie nam o tym, co korporacja planowała zrobić z raknii i dlaczego jej to nie wyszło. Następnie zdradzi informację o systemach oczyszczania neutronowego, które zostały zainstalowane na Szczycie 15 na wypadek takiej właśnie sytuacji. Powie, że jedynym sposobem na zniszczenie wszystkich raknii w kompleksie jest aktywowanie tej funkcji.
Zanim jednak przystaniemy na jego propozycję, otrzymamy nieco czasu, by sprawdzić swój ekwipunek i uleczyć drużynę. Warto skorzystać, bo później nie będziemy mieć ku temu okazji.
Aktywowanie oczyszczania neutronowego
Kiedy wyrazimy swoją gotowość, Tartakowski powie nam o kodzie aktywacyjnym. Niestety nie zdąży nam go wręczyć, ponieważ zginie przebity przez raknii. Pozbywamy się stwora, a następnie zabieramy z ciała kody. Udajemy się do sąsiedniego pomieszczenia i uruchamiamy terminal Miry. Rozmawiamy na temat oczyszczania neutronowego i nakazujemy jego aktywację.
Od tej chwili będziemy mieli dwie minuty na to, by powrócić do windy i wjechać na wyższy poziom. Sprawę dość mocno skomplikuje fakt, że pomieszczenie, w którym zastaliśmy Tartakowskiego, dosłownie roić się będzie od raknii.
Nie mamy czasu na to, by wszystkie pokonać, więc trzeba nastawić się na szaleńczy bieg. Najpierw jednak warto załatwić kilku stojących z przodu przeciwników, by nieco ułatwić sobie drogę. Następnie ruszamy biegiem w kierunku windy, w razie potrzeby lecząc drużynę i korzystając ze wzmocnienia tarczy. W windzie wciskamy przycisk. Drzwi zamykają się. Jesteśmy bezpieczni.
Pozostaje jedynie wsiąść do wagonika kolejki (NOV12-B) i opuścić Noverię.