Mass Effect: Mgławica Armstronga - Niezbadany świat, solucja, opis przejścia Mass Effect poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 16 maja 2021
Mgławica Armstronga
13.2.1. System Gagarin
Planeta | Zdatna do lądowania | Zdatna do badania | Znaleziska |
Junthor | Nie | Tak | Zapiski matki |
Rayingri | Tak | Nie | Ziemie rzadkie (x2), metale lekkie, Medaliony Ligi |
Antirumgon | Nie | Tak | Metale lekkie |
Pressha | Nie | Nie | - |
Sogelrus | Nie | Nie | - |
Planeta Rayingri 1. Ciała zbieraczy 2. Metale lekkie 3. Rozbita sonda 4. Ziemie rzadkie 5. Zajęty ośrodek badawczy (Aktywność gethów ) 6. Medaliony Ligi 7. Ziemie rzadkie 8. Opuszczony obóz zbieraczy |
Aktywność gethów (część I)
Uwaga! Misja staje się dostępna po ukończeniu zadań na jednej z trzech pierwszych planet wątku głównego: Therum (5 ), Feros (6 ), Noveria (7 ). Można ją otrzymać na trzy sposoby: badając terminal na Feros (6 ), badając terminal na Virmire (9 ), bądź po prostu przylatując do dowolnego systemu w Mgławicy Armstronga.
Początkowo dowiemy się jedynie, że w tym regionie zauważono zwiększoną aktywność gethów. Wygląda to na przygotowania do inwazji. Trzeba zbadać sprawę i wyeliminować niebezpieczeństwo.
Misja składa się z pięciu części części. Najpierw musimy zająć się zniszczeniem sił gethów na planetach Rayingri, Casbin, Maji, Antibaar (kolejność dowolna). Po zlikwidowaniu czterech posterunków, otrzymamy namiary na planetę Solcrum (13.2.2.1. ), gdzie znajduje się centrum dowodzenia. Po oczyszczeniu znajdującej się na niej bazy misja będzie ukończona.
Na Rayingri udajemy się na opanowany przez Gethów ośrodek badawczy (Rayingri - 5 ). Parkujemy Mako możliwie najbliżej wejścia, a następnie wchodzimy do środka.
Wewnątrz czekać na nas będzie kilku zombie, a po ich załatwieniu - gethów. Gdy już oczyścimy budynek, wychodzimy na zewnątrz. Tu jednak czekać na nas będzie kolejna grupka przeciwników. Jeżeli mamy drużynę w dobrej kondycji, możemy zabić napastników na piechotę (więcej doświadczenia). W innej sytuacji wskakujemy do Mako i za pomocą działek eliminujemy zagrożenie.
Pierwszy posterunek opanowany, pozostały jeszcze trzy. Jako kolejny proponuję wybrać ten, położony na planecie Casbin (13.2.3.1. ).
12.2.2. System Grissom
Uwaga! System ten odblokowuje się podczas wykonywania zadania 13.2.1.1. Aktywność gethów .
Planeta | Zdatna do lądowania | Zdatna do badania | Znaleziska |
Benda | Nie | Tak | Medaliony Ligi |
Zaherux | Nie | Tak | Metale lekkie |
Solcrum | Tak | Nie | Metale lekkie, ziemie rzadkie (x2), zapiski matki |
Notanban | Nie | Nie | - |
Skalista asteroida (ukryta) | Nie | Tak | Ziemie rzadkie |
Planeta Solcrum 1. Ziemie rzadkie 2. Ziemie rzadkie 3. Baza Gethów 4. Metale lekkie 5. Rozbita sonda 6. Zapiski matki 1 poziom zagrożenia |
Aktywność gethów (bunkier gethów)
Uwaga! Poniższe zadanie stanowi jedynie część misji, która rozgrywa się na kilku planetach. Po informacje wstępne odsyłam do 13.2.1.1 .
Gethy upatrzyły sobie planetę Solcrum na centrum operacyjne przygotowań do inwazji. Ich baza (Solcrum - 3 ) jest silnie chroniona. Od zewnątrz pilnują jej dwa kolosy, a w środku dobrze wyposażeni i wytrzymali żołnierze.
Kolosy pokonujemy w standardowy sposób - z dużej odległości, przeskakując nad wystrzelonymi pociskami.
Wewnątrz nie opłaca się forsować do przodu. Zamiast tego lepiej jest zacząć walkę, kryjąc się za drzwiami, a następnie stopniowo przemieszczać się w głąb, korzystając po drodze z napotkanych osłon.
Kiedy padnie ostatni przeciwnik, otrzymamy informację o dziwnej prezentacji wyświetlanej na monitorze.
W tym momencie możemy już wracać na Normandię, ale warto jeszcze udać się do znajdującego się na południu pomieszczenia i skorzystać z terminala. W ten sposób wejdziemy w posiadanie danych, które mogą być przydatne nie tylko dla Przymierza, ale i quarian. Dlatego też po powrocie na Normandię warto porozmawiać z Tali i przekazać jej zdobyte informacje.
13.2.3. System Hong
Planeta | Zdatna do lądowania | Zdatna do badania | Znaleziska |
Casbin | Tak | Nie | Ziemie rzadkie (x2), metale ciężkie, salariańskie ID |
Matar | Nie | Tak | Zapiski matki |
Treagir | Nie | Tak | Metale lekkie |
Pomal | Nie | Nie | - |
Thesaca | Nie | Nie | - |
Planeta Casbin 1. Anomalia (zasadzka Gethów) 2. Metale ciężkie 3. Posterunek Gethów (Aktywność gethów ) 4. Rzadkie ziemie 5. Salariańskie ID 6. Stos części silnika |
Aktywność gethów (część II)
Uwaga! Poniższe zadanie stanowi jedynie część misji, która rozgrywa się na kilku planetach. Po informacje wstępne odsyłam do 13.2.1.1 .
Tym razem nie będziemy musieli opuszczać Mako, by rozprawić się z gethami. Podjeżdżamy do ich bazy (Casbin - 3 ) i z daleka prowadzimy ostrzał, pozbywając się większości przeciwników. Następnie zbliżamy się i dokańczamy dzieła.
W tym momencie nadleci statek, który zacznie zrzucać posiłki. Całą siłę ognia koncentrujemy na nim. Gdy wybuchnie, pozostanie nam jedynie rozprawić się z pozostałymi przy życiu gethami.
Drugi posterunek opanowany, pozostały jeszcze dwa. Jako kolejny proponuję wybrać ten położony na planecie Antibaar (13.2.4.1. ).
12.2.4. System Tierieszkowa
Planeta | Zdatna do lądowania | Zdatna do badania | Znaleziska |
Węglowa asteroida (ukryta) | Nie | Tak | Medaliony Ligi |
Antibaar | Tak | Nie | Metale lekkie (x2), metale ciężkie, dysk danych protean |
Patamalrus | Nie | Tak | Metale ciężkie |
Thegeuse | Nie | Tak | Metale ciężkie |
Hunsalra | Nie | Nie | - |
Mawinor | Nie | Nie | - |
Solmalron | Nie | Nie | - |
Planeta Antibaar 1. Posterunek gethów (Aktywność gethów ) 2. Rozbita sonda 3. Metale lekkie 4. Metale ciężkie 5. Dysk z danymi protean 6. Metale lekkie |
Aktywność gethów (część III)
Uwaga! Poniższe zadanie stanowi jedynie część misji, która rozgrywa się na kilku planetach. Po informacje wstępne odsyłam do 13.2.1.1 .
Uporanie się ze znajdujący się na tej planecie posterunkiem gethów (Antibaar - 1 ) nie wymaga wychodzenia z pojazdu. Jest jednak silnie strzeżony, więc warto zachować dystans i z odległości wyeliminować snajperów i gethów z wyrzutniami rakiet. Paradoksalnie, kolos nie stanowi największego zagrożenia - długo przygotowuje się do strzału, a wystrzelony przez niego pocisk łatwo przeskoczyć. Dlatego też warto zostawić go sobie na sam koniec. Gdy wyeliminujemy wszystkich przeciwników, nadleci statek z posiłkami. Nie będą one jednak zbyt liczne i powinniśmy się z nimi dość szybko uporać.
W ten sposób pozostał nam jeszcze jeden posterunek - Maji (13.2.5.1. ).
13.2.5. System Vamshi
Planeta | Zdatna do lądowania | Zdatna do badania | Znaleziska |
Maji | Tak | Nie | Ziemie rzadkie, metale lekkie (x2), insygnia turian |
Pregel | Nie | Tak | Insygnia turian |
Almos | Nie | Nie | - |
Planeta Maji 1. Posterunek Gethów (Aktywność gethów ) 2. Metale lekkie 3. Metale lekkie 4. Rozbita sonda 5. Dziwna czaszka 6. Insygnia turian 7. Ziemie rzadkie |
Aktywność gethów (część IV)
Uwaga! Poniższe zadanie stanowi jedynie część misji, która rozgrywa się na kilku planetach. Po informacje wstępne odsyłam do 13.2.1.1 .
Posterunek gethów na Maji chroniony jest przez system wieżyczek. Dlatego też, zanim się do niego zbliżymy, musimy pozbyć się tychże. Nie jest to trudne, ponieważ z daleka widać rozbłyski wystrzałów. Pomocne może być też prześledzenie trasy lotu wystrzelonej w naszym kierunku rakiety.
Następnie pozostanie nam zająć się gethami chroniącymi samego posterunku. Nie zbliżajmy się jednak zanadto, ponieważ po ich pokonaniu aktywuje się leżący przed bazą kolos. Dopiero po jego zniszczeniu zadanie będzie uznane za zakończone.
Jeżeli postępowaliście zgodnie z kolejnością zasugerowaną przez ten poradnik, posterunek na Maji był czwarty i ostatni. Po jego oczyszczeniu otrzymamy namiary na Solcrum, gdzie znajduje się główna baza.