Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Mass Effect - poradnik do gry

Mass Effect - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Mass Effect Bring Down the Sky: Część 3, Seeing the Sights - solucja Mass Effect poradnik, solucja

Ostatnia aktualizacja: 16 maja 2021

Na tej stronie poradnika do gry Mass Effect znajdziesz trzecią część opisu przejścia DLC Bring Down the Sky. Nasza solucja opisuje quest Seeing the Sights. Dowiesz się m.in. jakie czynności wykonywać w stacjach badawczych i do jakich wydarzeń dochodzi w głównym budynku.

Opisane poniżej lokacje możesz zwiedzać w dowolnej kolejności. W naszym poradniku opisaliśmy je w kolejności od najbliższej do najdalszej.

Survey Station 3

Pierwszą lokacją jest Survey Station numer 3. Znajduje się ona w miejscu znaku zapytania, który zobaczyliśmy na mapie zaraz po wylądowaniu. Stację stanowi duży solidny schron, podobny do tego, jaki widzieliśmy na Eden Prime. Znajduje się tu także wieża transmisyjna taka, jaką znaleźliśmy na szczycie wzniesienia. Leży tam martwe ciało. Przyglądamy się mu, by stwierdzić, że jego właściciel zginął w mało naturalny sposób. Nie znajdziemy jednak żadnych śladów jego zabójcy. Wchodzimy do schronu i zgarniamy medi gel z apteczki wiszącej na ścianie. Zaglądamy do log book i dowiadujemy się, jak miał na imię człowiek, na którego ciało natknęliśmy się chwilę temu, a także o jego planach naprawienia wieży. Nic więcej tu nie zdziałamy, wskakujemy więc do Mako i podążamy w kierunku kolejnego zaznaczonego na mapie punktu.

Survey Station 1

Ta stacja w przeciwieństwie do poprzedniej położona jest wysoko na szczycie góry. Wygląda na to, że nie ma tu już żywych istot. Zanim wejdziemy do środka, upewniamy się, że zabraliśmy rzeczy z secure crate leżącego obok wejścia. Będąc już w środku, przekonujemy się, że nikt nie ocalał. Ciało doktora Hynesa leży na podłodze obok biurka. Włączamy komputer i słyszymy ostatnie słowa pani doktor, która mówi o o tym, jak zniknęła i po raz pierwszy wspomina tych, którzy są za wszystko odpowiedzialni - "Batarians". Nie mamy tu już czego szukać. Jeśli chcemy, zbieramy kilka medi gel i wracamy do Mako.

Jeśli pojedziemy na zachód od Survey Station 1, dotrzemy na pasmo wzniesień, które znajdują się mniej więcej za jednym z fusion torches. Zobaczymy tam kolejny schron i wieżę transmisyjną. Wygląda na to, że jest to coś w rodzaju nieoficjalnej stacji radiowej. Możemy także podziwiać majaczącą w oddali planetę Terra Nova. Wracamy do Mako i jedziemy w stronę Survey Station 2, ale nie wyłączamy radia! Droga jest długa, a poza tym warto zwrócić uwagę na jedną rzecz. Jeśli będziemy jechać po wzniesieniach, możemy zobaczyć kolejną z fusion torches, otoczoną przez świetlne pierścienie. Dowiemy się, co to jest, choć jeszcze nie teraz.

Survey Station 2

Blisko budynku nie znajdziemy żywego ducha. Wchodzimy do schronu po kilka medi gel oraz odczytujemy notatkę. Wygląda na to, że inżynier pracujący na tej stacji - Chief Surveyor R. Montoya - zauważył, że stacja ma zostać ostrzelana z jakiejś ciężkiej broni. Opuścił więc budynek, ale zanim to zrobił, uruchomił protokół awaryjny. Oznacza to, że zostaniemy zaatakowani. Właśnie w tej chwili! Gdy będzie już po wszystkim, przeszukujemy lokację w poszukiwaniu śladów stóp, prowadzących na wschód. Wracamy do Mako i jedziemy prosto, aż ujrzymy, że teren znacznie się obniża. Na samym dole znajdujemy ciało inżyniera. Został on zabity przez snajpera. Ponieważ ma on przy sobie sporo sprzętu, zabieramy go i ruszamy z powrotem do Mako.

Fusion Torch 1

Położony jest bardzo blisko X57 Radio i nietrudno go znaleźć. Przed budynkiem znajdziemy 6 heavy turrets. Teren prowadzący do Torch 1 jest dość wąski, a Mako nie ma tu dużej swobody manewru. Lepiej zdjąć "strażników" jednego po drugim. Musimy uważać, by zbyt nie oddalić się od celu. W przeciwnym razie uaktywni się osłona i nie pozwoli na strzelanie z bezpiecznej odległości. Ostrożnie sterujemy Mako i wykorzystujemy teren położony nieco niżej. Kiedy jest już czysto, parkujemy Mako i kierujemy się do wejścia. Wyciągamy broń i otwieramy drzwi. Czeka nas starcie z Batarian Troopers, a także z czterema Batarian War Beasts. Kolejność rozprawienia się z nimi obojętna.

1 - Mass Effect Bring Down the Sky: Część 3, Seeing the Sights - solucja - Mass Effect - poradnik do gry
Dużą pomocą mogą być spore zbiorniki z paliwem, znajdujące się na końcu pomieszczenia - Mass Effect Bring Down the Sky: Część 3, Seeing the Sights - solucja - Mass Effect - poradnik do gry

Dużą pomocą mogą być spore zbiorniki z paliwem, znajdujące się na końcu pomieszczenia. Teraz możemy bezpiecznie zwiedzić resztę budynku. Na pierwszym piętrze znajdujemy Grenade Upgrade Kit oraz storage locker - z tyłu pomieszczenia.

Kiedy zrobimy już wszystko, idziemy na górę i wchodzimy do pomieszczenia na końcu korytarza. Na lewo od wejścia można otworzyć secure crate, a po drugiej stronie pokoju mieści się panel kontrolny. Dezaktywujemy pierwszy Fusion Torch. Dowiadujemy się także, że są tu jednak żywi, a wśród nich niejaka Kate Bowman, inżynier na Asteroid X57. Ukrywa się ona odkąd pojawili się Batarians. Uważa, że wszyscy ocaleni wiedzą, że pierwszy Fusion Torch został wyłączony i powinniśmy jak najszybciej udać się w stronę następnego celu.

2 - Mass Effect Bring Down the Sky: Część 3, Seeing the Sights - solucja - Mass Effect - poradnik do gry
Chwilę później widzimy człowieka, który nerwowo mierzy z broni w stronę ściany, niedaleko drzwi wyjściowych - Mass Effect Bring Down the Sky: Część 3, Seeing the Sights - solucja - Mass Effect - poradnik do gry

Chwilę później widzimy człowieka, który nerwowo mierzy z broni w stronę ściany, niedaleko drzwi wyjściowych. Przez chwilę może wydawać się niebezpieczny, ale gdy zobaczy, że jesteśmy człowiekiem, przedstawi się jako Simon Atwell - główny inżynier na Asteroid X57. Podczas rozmowy dowiadujemy się, że teren otaczający Fusion Torch 2 jest specjalnie zabezpieczony, co oznacza, że będziemy musieli dostać się w to miejsce na piechotę.

Fusion Torch 3

Znajduje się on niedaleko wieży transmisyjnej. Podobnie jak przed Torch 1 dostępu do budynku strzeże 6 heavy turrets, ale teraz jest znacznie więcej przestrzeni i pozbycie się strażników nie powinno stanowić problemu, o ile tylko pozostaniemy w ruchu. Warto mieć także oko na "strażnika" stojącego na klifie. Następnie kierujemy się do 3's control facility. Ten budynek jest dość silnie strzeżony. Na naszej drodze staje 6 Batarian Troopers, 6 rocket drones oraz Batarian Engineer . Jego staramy się unicestwić jako pierwszego. Sprawdzamy całą lokacje i wchodzimy na górę. Tam wyłączamy Fusion Torch 3.

3 - Mass Effect Bring Down the Sky: Część 3, Seeing the Sights - solucja - Mass Effect - poradnik do gry
Po chwili nawiązujemy kontakt z Kate - Mass Effect Bring Down the Sky: Część 3, Seeing the Sights - solucja - Mass Effect - poradnik do gry

Po chwili nawiązujemy kontakt z Kate. Wygląda na to, że Batarian commander wie o naszej obecności i zamierza podjąć odpowiednie kroki w celu pozbycia się nas. Kobieta mówi także o ustawieniu przez niego ładunków i znalezieniu jej wraz z osobą towarzyszącą, którą Batarian leader zastrzelił, gdy nie udało mu się nakłonić Kate do współpracy. Batarian commander także za nami wysłał swoje No.2 w celu zatrzymania naszych działań.

Fusion Torch 2

Pierwsze, co robimy, to zapisujemy stan gry. Przed nami ostatnia i zarazem najtrudniejsza część opowieści. Teren jest nie tylko chroniony przez heavy turrets, ale także przez specjalne czujniki, które ustawiono w taki sposób, że jeśli ominiemy jeden, to z pewnością wpadniemy na następny. Dodatkowo teren jest absolutnie nieprzystosowany do poruszania się po nim w Mako, a jeśli tego spróbujemy, to najprawdopodobniej zginiemy w eksplozji. Pomimo tego istnieje droga przez ten teren. Oczywiście możemy próbować unikać rakiet i wystrzelać wszystko po kolei, ale opisany niżej sposób jest zdecydowanie bezpieczniejszy. Trzeba pojechać w Mako w górę po ścieżce po prawej i zatrzymać się, zanim ta zacznie prowadzić w dół. Zauważymy wtedy wolną przestrzeń, ale nie możemy zejść tam bez nadziania się na czujniki. Najlepsze, co możemy zrobić, to poruszać się bardzo powoli w dół, a gdy 2 Batarian Shock Troopers oraz 2 Batarian Troopers wyjdą z budynku, jak najszybciej załatwić ich ze snajperki. Wracamy na wzniesienie.

4 - Mass Effect Bring Down the Sky: Część 3, Seeing the Sights - solucja - Mass Effect - poradnik do gry
Najlepsza droga prowadzi po klifie znajdującym się po lewej stronie wzniesienia - Mass Effect Bring Down the Sky: Część 3, Seeing the Sights - solucja - Mass Effect - poradnik do gry

Najlepsza droga prowadzi po klifie znajdującym się po lewej stronie wzniesienia. Gdy docieramy na koniec, po prostu skaczemy w dół. Powoli poruszamy się naprzód i trzymając się prawej strony, niszczymy heavy turret, po czym obchodzimy go. Kierujemy się dalej i jeśli zostaniemy wykryci, wracamy i stajemy po prawej stronie. Powtarzamy operację, dopóki sensor nas nie wykryje. Jeśli będziemy trzymać się ścieżki, to powinniśmy dojść do drzwi i dezaktywować wszystkie sensory. Następnie wchodzimy do ostatniego Fusion Torch. Lokacja podzielona jest na 2 części. Tutaj najlepiej spisuje się shotgun z załadowanymi shredder rounds. Dzięki niemu bliskie spotkania ze strażnikami będą dużo prostsze. Najgroźniejszym przeciwnikiem jest Batarian Shock Trooper wspomagany przez 4 Batarian War Beasts oraz 5 Batarian Troopers. Kiedy wszyscy polegną, możemy spokojnie przeszukać cały ten poziom, udać się na górę i wyłączyć ostatni Fusion Torch.

5 - Mass Effect Bring Down the Sky: Część 3, Seeing the Sights - solucja - Mass Effect - poradnik do gry
Podczas powrotu na dół drogę zagrodzi nam Batarian Balak - Mass Effect Bring Down the Sky: Część 3, Seeing the Sights - solucja - Mass Effect - poradnik do gry

Podczas powrotu na dół drogę zagrodzi nam Batarian Balak. Na imię mu Charn i nie ma pojęcia, co tu się dzieje. Został wysłany w celu złapania nas i unieszkodliwienia. Możemy z nim walczyć, ale możemy go także przekonać, by zostawił nas w spokoju. Tak czy inaczej przeciwnik zniknie.

Main Facility

Asteroida przestała się poruszać, ale my wciąż mamy coś do zrobienia, zanim zawiadomimy o zakończeniu misji. Kierujemy się w stronę X57's Main Facility, by uratować zakładników i pozbyć się Balaka. Lokacja ta znajduje się daleko na północy i posiada nieco inny system zabezpieczeń. Mamy do czynienia z tymi samymi heavy turrets, ale musimy także sprostać tzw. mobile turrets, które po strzale chowają się, by załadować broń, a następnie strzelają ponownie. Rozwalamy wszystkie po kolei.

Po walce wchodzimy przez główne drzwi. Zabieramy całą zawartość Aid Station wraz z Grenade Upgrade Kit. Co ciekawe, wnętrze jest silnie strzeżone przez Batarian Troopers, Shock Troopers, Engineers, i Defense Drones. W dodatku budynek jest znacznie większy, więc strażnicy mogą bez problemu zaatakować nas z kilku stron jednocześnie. Jednak nie ruszą się, dopóki nie pojawimy się na schodach. Wykorzystujemy zróżnicowanie terenu, zaułki na najwyższym poziomie, 2 medical bay jako schronienie i wykańczamy wszystkich po kolei.

6 - Mass Effect Bring Down the Sky: Część 3, Seeing the Sights - solucja - Mass Effect - poradnik do gry
Chwilę później pojawia się Balak (oraz Batarian i War Beast) - Mass Effect Bring Down the Sky: Część 3, Seeing the Sights - solucja - Mass Effect - poradnik do gry

Chwilę później pojawia się Balak (oraz Batarian i War Beast). Zaczyna opisywać tragiczne losy swojej rasy. Po długim dialogu czeka nas wybór. Balak zamknął wszystkich ocalałych w pomieszczeniu, gdzie założył ładunki wybuchowe. Zdetonuje je, jeśli go nie puścimy. Gdy go zaatakujemy, włączy specjalne pole siłowe, które unieruchomi nas, dopóki jego ludzie nie zajmą pozycji. Musimy poradzić sobie z kilkoma Batarian Bodyguards, 2 War Beasts oraz paroma Defense Drones. Najlepszą bronią w tej sytuacji jest shotgun załadowany odpowiednią ilością shredder rounds. Po walce musimy zdecydować, czy pozostawiamy go dla Alliance military czy pakujemy mu kulkę w jedno z miejsc.

7 - Mass Effect Bring Down the Sky: Część 3, Seeing the Sights - solucja - Mass Effect - poradnik do gry
Jeśli natomiast go puścimy, będziemy musieli rozbroić 3 ładunki wybuchowe, a także poradzić sobie z grupą Defense Drones - Mass Effect Bring Down the Sky: Część 3, Seeing the Sights - solucja - Mass Effect - poradnik do gry

Jeśli natomiast go puścimy, będziemy musieli rozbroić 3 ładunki wybuchowe, a także poradzić sobie z grupą Defense Drones. Niestety, do wybuchu pozostały 3 minuty, więc musimy działać szybko. Pierwsza bomba znajduje się na zakręcie najniższego poziomu, kolejną odnajdziemy w medical bay po prawej stronie. Ostatnia ukryta jest w zaułku na najwyższym piętrze.

Teraz czeka nas rozmowa z naszym przyjacielem Simonem - Chief Engineer. Poinformuje on nas o ucieczce Balaka lub o śmierci Kate. W odpowiedzi opowiemy mu o 3 martwych ciałach członków jego ekipy, które znaleźliśmy podczas naszej podróży. Jako zapłatę za zatrzymanie asteroidy możemy wybrać dla siebie nagrodę. Do dyspozycji mamy Quarian Armor, Heavy human armors, a jeśli nasz Charm level lub Intimidate level jest odpowiednio wysoki, możemy pokusić się o Omni Tool.

8 - Mass Effect Bring Down the Sky: Część 3, Seeing the Sights - solucja - Mass Effect - poradnik do gry
Pozostaje już tylko uwolnienie zakładników, o ile puściliśmy Balaka wolno - Mass Effect Bring Down the Sky: Część 3, Seeing the Sights - solucja - Mass Effect - poradnik do gry

Pozostaje już tylko uwolnienie zakładników, o ile puściliśmy Balaka wolno. Możemy także przez chwilę porozmawiać z Kate, która powie, że osobą, która jej towarzyszyła, był jej brat Aaron. Został zastrzelony przez Balaka, ponieważ Kate nie chciała nas wydać.

Gratulacje! Właśnie skończyłeś Bring Down The Sky. Możesz teraz zwiedzić resztę asteroidy, nie obawiając się, że zostaniesz postrzelony lub po prostu wrócić na Normandy.