Mass Effect 3: Tuchanka - Bomba - solucja, opis przejścia
Aktualizacja:
Ta strona poradnika do gry Mass Effect 3 zawiera opis przejścia pobocznej misji Tuchanka - Bomba. Z naszej solucji dowiesz się m.in. kiedy można zapobiec detonacji bomby przez Cerberusa, jak dotrzeć do bomby w ruinach miasta, oraz jak ochraniać porucznika Victusa i czy można go ocalić.
- Dotarcie do ruin na planecie Tuchanka
- Dotarcie do lokacji z bombą
- Ochranianie porucznika Victusa
- Zakończenie questu
Dotarcie do ruin na planecie Tuchanka
Zleceniodawca questu: Porucznik Tarquin Victus [Tuchanka: Rozbity pojazd]
Sposób odblokowania questu: Zadanie to otrzymasz automatycznie po zaliczeniu głównego questu Tuchanka: Pluton turian.
Uwaga! Od momentu otrzymania opisywanego questu nie możesz wykonać więcej niż dwóch innych misji, albowiem w przeciwnym wypadku zostanie on anulowany! Najlepiej od razu do niego przystąpisz, dzięki czemu o nim nie zapomnisz.

O znajdującej się na planecie Tuchanka bombie, którą siły Cerberusa zamierzają zdetonować, po raz pierwszy dowiesz się w końcówce głównego questu Tuchanka: Pluton turian. Otwórz mapę galaktyki i zdecyduj się na odbycie podróży do oznaczonej przez grę Strefy DMZ Krogan. Po dotarciu na miejsce (system Aralakh) podleć do planety Tuchanka.
Uwaga - Jeżeli na powierzchni planety znajdują się aktualnie inne interaktywne punkty, to upewnij się, że wybrałeś ten właściwy, czyli Ruiny miasta (powyższy screen).
Zaczekaj aż zostaniesz przetransportowany na pole bitwy w lokacji [Tuchanka: Ruiny miasta].
Dotarcie do lokacji z bombą

Od razu po wyjściu z promu rozstaw swoich ludzi za zasłonami i przystąp do atakowania widocznych w oddali żołnierzy Cerberusa. W trakcie tej bitwy będziesz miał do czynienia ze szturmowcami oraz centurionami, tak więc nie powinno być zbyt trudno. Radzę jednak regularnie przesuwać się do przodu, tak by zapobiegać pojawianiu się w okolicy posiłków. Warto też rozważyć niszczenie odnajdywanych generatorów, chyba że sam zamierzasz wykorzystywać podtrzymywane dzięki nim bariery w formie zasłony. Docelowo musisz przebić się do rampy prowadzącej na wyższy poziom.
![Ruszaj na górę, podnosząc odnaleziony po drodze karabin snajperski [M-29 Siekacz I] i ulepszenie broni [Dołączane ostrze II (strzelba)] - Mass Effect 3: Tuchanka - Bomba - solucja, opis przejścia - Mass Effect 3 - poradnik do gry](https://cdn.gracza.pl/galeria/Html/Poradniki/1222/417900421.jpg)
Ruszaj na górę, podnosząc odnaleziony po drodze karabin snajperski [M-29 Siekacz I] i ulepszenie broni [Dołączane ostrze II (strzelba)]. Wkrocz do nowego obszaru i koniecznie rozstaw się wraz z resztą drużyny za zasłonami, bo w okolicy aktywne są co najmniej dwie wieżyczki. Zaatakuj wrogów, skupiając się na zabiciu inżynierów bojowych.
W celu zwiększenia swoich szans dobrze byłoby szybko zniszczyć generator i pylon tarcz, a także spróbować zajść przeciwników od flanki, wybierając korytarz zlokalizowany po prawej stronie. Po wygranej bitwie odszukaj fragment pancerza [Rękawice Rosenkov Materials].
![Skorzystaj z jedynego przejścia do dalszej części mapy, natrafiając po drodze na konsolę [5000 kredytów] i ulepszenie broni [Odprowadzacz ciepła II (pistolet maszynowy)] - Mass Effect 3: Tuchanka - Bomba - solucja, opis przejścia - Mass Effect 3 - poradnik do gry](https://cdn.gracza.pl/galeria/Html/Poradniki/1222/417900437.jpg)
Skorzystaj z jedynego przejścia do dalszej części mapy, natrafiając po drodze na konsolę [5000 kredytów] i ulepszenie broni [Odprowadzacz ciepła II (pistolet maszynowy)]. Do nowych walk dojdzie tuż po podniesieniu wspomnianego wyżej ulepszenia, przy czym będziesz miał do czynienia z najsłabszymi żołnierzami Cerberusa, tak więc powinni oni błyskawicznie zginąć.
Kontynuuj przemarsz i w dalszym ciągu dużo się rozglądaj, bo do odnalezienia są zestaw medyczny [50 PD] i ulepszenie broni [Celownik II (pistolet)].

Zignoruj uciekających wrogów, choć jeśli się pośpieszysz będziesz ich mógł zabić zanim odlecą promem. Zbadaj miejsce, w którym przebywali przeciwnicy, odnajdując datapad [5000 kredytów].
Przygotuj się do stoczenia większej bitwy. Nie jest ona trudna o ile będziesz pamiętał o konieczności korzystania z zasłon. Ruszaj dalej, docierając wkrótce w okolice bomby. Zignoruj chwilowobombę i odszukaj drabinę. Po dotarciu na górny poziom podnieś ulepszenie broni [Moduł koncentracji II (karabin snajperski)]. Kolejne ulepszenie broni [Paralizator kontaktowy I (pistolet)] pozostawiono nieco dalej.

Zignoruj uciekających żołnierzy i zamiast tego skup się na bezpiecznym zniszczeniu pozostawionej przez wrogiego inżyniera wieżyczki. Warto się tu porozglądać, bo natrafisz na turiańską technologię [2500 kredytów], zestaw medyczny [100 PD] i terminal ze schematem sterowania wieżyczką (odblokowanie pobocznego questu Cytadela: Schemat wieżyczki Cerberusa).
Zapisz stan gry po dotarciu do nowej drabiny, bo próba skorzystania z niej doprowadzi do zainicjowania cut-scenki i rozpoczęcia finałowej bitwy tego questu [600 PD].
Ochranianie porucznika Victusa

Głównym założeniem tej bitwy jest ochranianie porucznika Victusa podczas gdy będzie on zajęty rozbrajaniem bomby (jego pasek energii jest widoczny w prawym górnym rogu ekranu).
Rozstaw po jednym członku drużyny przy ścieżkach zlokalizowanych na lewo i na prawo od miejsca startu, a następnie przystąp do walk. Warto nasłuchiwać okrzyków sojuszników, dowiadując się o miejscach pojawiania się promów i tym samym przystępując do natychmiastowego atakowania wyskakujących z nich wrogów. Nie oszczędzaj tu amunicji ani granatów, nie pozwalając nikomu zbliżyć się do Victusa.

W końcowej fazie walk na polu bitwy pojawi się pojedynczy mech Atlas. Gdy tylko do tego dojdzie pobiegnij na prawo od miejsca startu i odszukaj leżącą na ziemi unikalną broń [wyrzutnia rakiet M-560 Hydra]. Użyj wyrzutni do zniszczenia mecha, zachowując przy tym oczywiście wszelkie środki ostrożności (jeśli spudłujesz pozostanie Ci skorzystanie z tradycyjnych metod walk z mechem). To nie koniec walk, bo musisz jeszcze zająć się niedobitkami.
Zakończenie questu
Gra w momencie wygrania bitwy wyświetli dłuższą cut-scenkę ukazującą heroiczną śmierć porucznika Victusa, któremu uda się rozbroić bombę. Już po powrocie na Normandię czekają Cię rozmowy z admirałem Hackettem, Prymarchą i Wreavem/Wrexem.
Nagrody za ukończenie questu:
- [12500 kredytów]
- Mass Effect 3 - poradnik do gry
- Mass Effect 3: Opis przejścia gry
- Mass Effect 3: Zadania poza Cytadelą
- Mass Effect 3: Akademia Grissoma - Śledztwo - solucja, opis przejścia
- Mass Effect 3: Akademia Grissoma - Awaryjna ewakuacja - solucja
- Mass Effect 3: Tuchanka - Bomba - solucja, opis przejścia
- Mass Effect 3: Mesana - Sygnał S.O.S. - solucja, opis przejścia
- Mass Effect 3: Kallini - Klasztor Ardat-Yakshi - solucja, opis przejścia
- Mass Effect 3: Arrae - Byli pracownicy naukowi Cerberusa - solucja
- Mass Effect 3: Zadania poza Cytadelą
- Mass Effect 3: Opis przejścia gry
Komentarze czytelników
Co do ostatniej misji, zakończenie to jest jeszcze 4 opcja, nie wybranie żadnej z tych opcji, wtedy cykl trwa.
Natomiast jeśli chodzi o sam poradnik był bardzo pomocny, jedynie czego mi brakowało to określenia ile trzeba mieć reputacji żeby odblokować dodatkowe opcje wyboru. Miałem sytuacje gdzie w poradniku było że powinny pojawić się dodatkowe opcje dialogowe a ich nie miałem.
Czy ktoś wie jak zdobyć grupę OZS Salarian bo wykonuję zadanie z krogankami i nic.
Mam problem. Nie mogę uzyskać 100 pkt za surowce mineralnych w Mass Effect 3. Uzebrałem po 100 jednostek z każdego surowca.
Można mieć 10, 25, 100 w zależności od ilości pod koniec ME2. 100k każdego surowca daje tylko 25 pkt. Mam jeszcze jakieś stare sejwy i nieodinstalowaną 2 i 3, może później będę w stanie powiedzieć więcej.
Ciekawe czy trzeba mieć ogólnie liczbę surowców czy każdą oddzielnie
Gra ktoś jeszcze multi na PS3? Chętnie pograłbym wspólnie ;-)
Quest "Sabotaż Medi-gelu" można zacząć po wykonaniu "Priorytet: Cytadela", a nie po tym z Gethami. Przed chwilą go zrobiłam, a dopiero co skończyłam wyżej wymieniony główny.
Serio, twórcy serwisu Gry-Online? Trzeba kupić u Was abonament premium aby zobaczyć dalszą część artykułu lub poradnika do gry? Żałosne, zwłaszcza, że właśnie sobie wygoglowałem kompletny poradnik do szukanej misji w grze na innym serwisie.
Ocena Waszego serwisu leci w dół. Rozumiem chęć zarobienia na utrzymanie strony, ale od tego macie sklep i oferty specjalne. Brak pakietu premium nie powinien blokować prozaicznych treści jak poradniki do gier, których jest w internecie mnóstwo.
a czy ktos ci broni googlowac nie chcesz placic ty twoja sprawa takie maja zasady a jako sie komus nie podoba to trudno
Uwaga SPOILER chce tylko zauważyć że nie trzeba przechodzić misji związanej z wyłączeniem serwera gethów. Wystarczy ze przejdziemy misję z baza żniwiarzy i tam po walce ze żniwiarzem pozwolimy aby W przesłał kod ALE są konsekwencje mianowicie cała flota quarian zostaje zniszczona a Tali popełnia samobójstwo
Dlaczego nie mam opcji ( niebieskiej i czerwonej ) tylko "zabij Legiona " lub "wyślij kod " w misji na Rannoch ? gram postacią idealisty mam sporo reputacji i : 1.uratowałem Korisa 2. zniszczyłem baze heretyków w poprzedniej części 3. Tali nie została wygnana z floty 4. ukończona misja z serwerem gethow
JÓZEK2, w ME2 mogłeś nie mieć wszystkich ulepszeń broni, jaką posługuje się Legion lub Tali. Mi brakowało jednego ulepszenia siły rażenia karabinu szturmowego, którego używa Legion. Nie brakowało mi za to żadnego ulepszenia do broni, którą posługuje się Tali. Także kiedy poszedł Legion, zginął. Kiedy poszła Tali, przeżyła. Nie mam pewności, czy to od tego zależy, ale na zagranicznych forach twierdzą, że tak.
[146] Mimo starań, też mi nie wyszło. Dlaczego ? Otóż Legion MUSI przeżyć misję samobójczą w ME2 jak też Tali, w procesie o zdradę, MUSI zostać uniewinniona /tak zrobiłem/. W ME3 dowiadujemy się, że została komandorem. Należy też doprowadzić do zgody między nimi na Normandii co udało mi się. Nie wiem czemu ale Legion lub Tali, wybrani przeze mnie do "wędrówki" kanałem, mimo że są lojalni, giną przy zacinających się drzwiach /ME2/. Tak straciłem Legiona. Nie otworzyła mi się też opcja pogodzenia Mirandy i Jack. W ME2 straciłem Mirandę i getha. Na razie, nie mam już siły grać ponownie. Może za x miesięcy.
P.S. Stranger, podziwiam ale i zastanawiam się jak to możliwe, że odkryłeś WSZYSTKIE OPCJE trylogii ME. Bez żadnych "tajnych" materiałów zdaje się to wręcz nie możliwe ;) Nie chciałem korzystać z poradnika lecz w końcu go zaliczyłem, z ciekawości czystej i... zgłupiałem. Powiązanie ze sobą wszystkich części gry jest "przerażające" i szkoda, że twórcy gry tak drastycznie uwarunkowali optymistyczne zakończenie serii. Ale przynajmniej miałem "środkową" wersję finału. Pozdrawiam.
Ale numer!Mimo,że zrobiłem wszystko zgodnie z opisem (nie pamiętam tylko czy zniszczyłem bazę heretyków czy ich przeprogramowałem),to nie odpala mi się opcja mogąca doprowadzić do sojuszu quarian z gethami.Jestem załamany bo nie po to gimnastykowałem się w "dwójce" a teraz i w "trójce" nad łagodzeniem konfliktów między oboma rasami,
żeby mi teraz jedna wybiła drugą do nogi.Czytałem dokładnie opis i Wasze powyższe posty ale nic mi to nie dało.Może na x-boxa jest jakaś zubożona wersja i pokoju zaprowadzić się nie da ;) ?
Miał ktoś z was może taki problem, iż w misji z Konsensusem gethów problem z niszczeniem tych pomarańczowych bloczków na skupiskach? Ja przez ładnych parę chwil strzelam i nie ma absolutnie żadnej reakcji. Wcale nie znikają, tyle że sobie eksplodują do momentu aż mi się amunicja nie skończy.
Po skończeniu zadania Priorytet-Sur'Kesh nie otrzymałam Salariańskiego Oddziału do Zadań Specjalnych. Czy ktoś wie czemu?
Póki co skończyłem Priorytet Cytadela 2 (i wszystkie poboczne questy pojawiające się do tego czasu).
Zauważyłem dwie sprawy.
1- ważna - na Tuchance uratujemy Mordnia (czyli opcja 2 w poradniku) tylko jeżeli na czele Krogan stoi Wreav i jeżeli mamy wystarczające punkty reputacji - i to było podane w poradniku. Ale także ważne jest to czy w ME2 zniszczyliśmy dane Maelona!!! Ja je ocaliłem i mimo spełnienia warunków (wreav, reputacja) opcji nakłonienia Mordina do wpuszczenia fałszywej szczepionki nie ma. Zresztą czy Mordin ginie nie wiemy. Jest tylko wybuch. Według mnie w ME4 będzie jakimś szamanem na Tuchance :D
2- mniej ważna - quest Normandia - Rura termiczna GX12 - u mnie pojawiła się dopiero przed samą Cytadelą 2. Traynor nic o tym nie mówiła (na początku), schodziłem do Maszynownii co jakiś czas (czyli po skończonych zadaniach) aż zastałem Adamsa przy konsoli. Wtedy mi powiedział o tej rurze. I teraz uwaga! Nie musimy lecieć na Cytadelę ponieważ oferty sklepów pojawiają się u nas w Hangarze!!! Idziemy tam, kupujemy rurę i do Adamsa. Dostajemy reputację +. Ale to nie koniec :D poszedłem do Traynor i dopiero powiedziała, że Adams chce się spotkać (już po skończonym quescie), więc zszedłem znowu, Adams potwierdził, że rurę ma i się przyda i ponownie punkty do reputacji :) taki mały glitch
powiem wam, że nie rozumiem tutaj podniet zawarciem pokoju. Bezproblemowo, kierując się tylko i wyłącznie sumieniem zawarłem pokój dla wszystkich ras.
Dlatego tym bardziej wkurwia mnie połączenie multi z singlem konieczne dla osiągnięcia najlepszega zakończenia
Drobne uzupełnienie odnośnie warunków zawarcia pokoju - z tego co mi wiadomo żaden z wymienionych czynników nie jest wymagany, tj. jego nie spełnienie (nawet jeśli wszystko inne się porobiło) blokuje cały wariant zachowania. Natomiast spotkałem się z (niepotwierdzonymi) informacjami, że musi to być większość (czyli więcej spełnionych czyników niż niespełnionych).
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
