Mass Effect 3: Tuchanka - Bomba - solucja, opis przejścia Mass Effect 3 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 19 kwietnia 2021
Ta strona poradnika do gry Mass Effect 3 zawiera opis przejścia pobocznej misji Tuchanka - Bomba. Z naszej solucji dowiesz się m.in. kiedy można zapobiec detonacji bomby przez Cerberusa, jak dotrzeć do bomby w ruinach miasta, oraz jak ochraniać porucznika Victusa i czy można go ocalić.
- Dotarcie do ruin na planecie Tuchanka
- Dotarcie do lokacji z bombą
- Ochranianie porucznika Victusa
- Zakończenie questu
Dotarcie do ruin na planecie Tuchanka
Zleceniodawca questu: Porucznik Tarquin Victus [Tuchanka: Rozbity pojazd]
Sposób odblokowania questu: Zadanie to otrzymasz automatycznie po zaliczeniu głównego questu Tuchanka: Pluton turian.
Uwaga! Od momentu otrzymania opisywanego questu nie możesz wykonać więcej niż dwóch innych misji, albowiem w przeciwnym wypadku zostanie on anulowany! Najlepiej od razu do niego przystąpisz, dzięki czemu o nim nie zapomnisz.
O znajdującej się na planecie Tuchanka bombie, którą siły Cerberusa zamierzają zdetonować, po raz pierwszy dowiesz się w końcówce głównego questu Tuchanka: Pluton turian. Otwórz mapę galaktyki i zdecyduj się na odbycie podróży do oznaczonej przez grę Strefy DMZ Krogan. Po dotarciu na miejsce (system Aralakh) podleć do planety Tuchanka.
Uwaga - Jeżeli na powierzchni planety znajdują się aktualnie inne interaktywne punkty, to upewnij się, że wybrałeś ten właściwy, czyli Ruiny miasta (powyższy screen).
Zaczekaj aż zostaniesz przetransportowany na pole bitwy w lokacji [Tuchanka: Ruiny miasta].
Dotarcie do lokacji z bombą
Od razu po wyjściu z promu rozstaw swoich ludzi za zasłonami i przystąp do atakowania widocznych w oddali żołnierzy Cerberusa. W trakcie tej bitwy będziesz miał do czynienia ze szturmowcami oraz centurionami, tak więc nie powinno być zbyt trudno. Radzę jednak regularnie przesuwać się do przodu, tak by zapobiegać pojawianiu się w okolicy posiłków. Warto też rozważyć niszczenie odnajdywanych generatorów, chyba że sam zamierzasz wykorzystywać podtrzymywane dzięki nim bariery w formie zasłony. Docelowo musisz przebić się do rampy prowadzącej na wyższy poziom.
Ruszaj na górę, podnosząc odnaleziony po drodze karabin snajperski [M-29 Siekacz I] i ulepszenie broni [Dołączane ostrze II (strzelba)]. Wkrocz do nowego obszaru i koniecznie rozstaw się wraz z resztą drużyny za zasłonami, bo w okolicy aktywne są co najmniej dwie wieżyczki. Zaatakuj wrogów, skupiając się na zabiciu inżynierów bojowych.
W celu zwiększenia swoich szans dobrze byłoby szybko zniszczyć generator i pylon tarcz, a także spróbować zajść przeciwników od flanki, wybierając korytarz zlokalizowany po prawej stronie. Po wygranej bitwie odszukaj fragment pancerza [Rękawice Rosenkov Materials].
Skorzystaj z jedynego przejścia do dalszej części mapy, natrafiając po drodze na konsolę [5000 kredytów] i ulepszenie broni [Odprowadzacz ciepła II (pistolet maszynowy)]. Do nowych walk dojdzie tuż po podniesieniu wspomnianego wyżej ulepszenia, przy czym będziesz miał do czynienia z najsłabszymi żołnierzami Cerberusa, tak więc powinni oni błyskawicznie zginąć.
Kontynuuj przemarsz i w dalszym ciągu dużo się rozglądaj, bo do odnalezienia są zestaw medyczny [50 PD] i ulepszenie broni [Celownik II (pistolet)].
Zignoruj uciekających wrogów, choć jeśli się pośpieszysz będziesz ich mógł zabić zanim odlecą promem. Zbadaj miejsce, w którym przebywali przeciwnicy, odnajdując datapad [5000 kredytów].
Przygotuj się do stoczenia większej bitwy. Nie jest ona trudna o ile będziesz pamiętał o konieczności korzystania z zasłon. Ruszaj dalej, docierając wkrótce w okolice bomby. Zignoruj chwilowobombę i odszukaj drabinę. Po dotarciu na górny poziom podnieś ulepszenie broni [Moduł koncentracji II (karabin snajperski)]. Kolejne ulepszenie broni [Paralizator kontaktowy I (pistolet)] pozostawiono nieco dalej.
Zignoruj uciekających żołnierzy i zamiast tego skup się na bezpiecznym zniszczeniu pozostawionej przez wrogiego inżyniera wieżyczki. Warto się tu porozglądać, bo natrafisz na turiańską technologię [2500 kredytów], zestaw medyczny [100 PD] i terminal ze schematem sterowania wieżyczką (odblokowanie pobocznego questu Cytadela: Schemat wieżyczki Cerberusa).
Zapisz stan gry po dotarciu do nowej drabiny, bo próba skorzystania z niej doprowadzi do zainicjowania cut-scenki i rozpoczęcia finałowej bitwy tego questu [600 PD].
Ochranianie porucznika Victusa
Głównym założeniem tej bitwy jest ochranianie porucznika Victusa podczas gdy będzie on zajęty rozbrajaniem bomby (jego pasek energii jest widoczny w prawym górnym rogu ekranu).
Rozstaw po jednym członku drużyny przy ścieżkach zlokalizowanych na lewo i na prawo od miejsca startu, a następnie przystąp do walk. Warto nasłuchiwać okrzyków sojuszników, dowiadując się o miejscach pojawiania się promów i tym samym przystępując do natychmiastowego atakowania wyskakujących z nich wrogów. Nie oszczędzaj tu amunicji ani granatów, nie pozwalając nikomu zbliżyć się do Victusa.
W końcowej fazie walk na polu bitwy pojawi się pojedynczy mech Atlas. Gdy tylko do tego dojdzie pobiegnij na prawo od miejsca startu i odszukaj leżącą na ziemi unikalną broń [wyrzutnia rakiet M-560 Hydra]. Użyj wyrzutni do zniszczenia mecha, zachowując przy tym oczywiście wszelkie środki ostrożności (jeśli spudłujesz pozostanie Ci skorzystanie z tradycyjnych metod walk z mechem). To nie koniec walk, bo musisz jeszcze zająć się niedobitkami.
Zakończenie questu
Gra w momencie wygrania bitwy wyświetli dłuższą cut-scenkę ukazującą heroiczną śmierć porucznika Victusa, któremu uda się rozbroić bombę. Już po powrocie na Normandię czekają Cię rozmowy z admirałem Hackettem, Prymarchą i Wreavem/Wrexem.
Nagrody za ukończenie questu:
- [12500 kredytów]