Mass Effect 3: Akademia Grissoma - Awaryjna ewakuacja - solucja Mass Effect 3 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 23 kwietnia 2021
Ta strona poradnika do gry Mass Effect 3 zawiera opis przejścia pobocznej misji Akademia Grissoma - Awaryjna ewakuacja. Z naszej solucji dowiesz się m.in. gdzie znaleźć Kahlee, jak zagłuszyć sygnał Cerberusa, w jakich okolicznościach można spotkać Jack, jak rozegrać rozmowę z Octavią i jak wyzwolić akademię.
- Spotkanie z Kahlee
- Odnalezienie Seanne i zagłuszenie sygnału Cerberusa
- Potencjalne spotkanie z Jack
- Przeprawa przez dalszą część akademii
- Spotkanie z adeptką Octavią
- Dotarcie do promów i opcjonalne użycie mecha Atlas
- Zakończenie zadania
Spotkanie z Kahlee
Zleceniodawca questu: Kahlee Sanders [Akademia Grissoma]
Sposób odblokowania questu: Zadanie to otrzymasz automatycznie po zaliczeniu pobocznego questu Akademia Grissoma: Śledztwo.
Przystąp do eksploracji akademii, czyli lokacji [Akademia Grissoma], dowiadując się od Kahlee, że zamknęła się w serwerowni. Udaj się prosto, ustawiając się przy drzwiach i rozprawiając się z grupką szturmowców. Po wygranej bitwie skręć w prawo, podejmując próbę wejścia w interakcję z częściowo otwartymi drzwiami.
Doprowadzi to do wyświetlenia scenki z rozmowy z Kahlee, w trakcie której poproszony zostaniesz o uratowanie adeptów akademii. Po znalezieniu się z powrotem na zewnątrz [200 PD] udaj się prosto i zaczekaj aż Kahlee odblokuje Ci nowe przejście.
Zignoruj scenkę widoczną za szybą, bo nie możesz jej zniszczyć i tym samym pomóc złapanemu adeptowi. Zamiast tego skieruj się do kolejnego pomieszczenia. Po dotarciu w nowe miejsce przeskocz nad przeszkodą i podnieś leżące na schodach ulepszenie broni [Stabilizator I (karabin szturmowy)]. Kontynuuj eksplorację placówki, docierając do miejsca, w którym spotkasz dwóch szturmowców oraz adepta Reiley'a Bellarmine'a skrywającego się w polu ochronnym. Zabij przeciwników i podejdź do adepta, dowiadując się o jego zaginionej siostrze Seanne. Korzystając z okazji rozejrzyj się też po okolicy, odnajdując datapad [1250 kredytów].
Odnalezienie Seanne i zagłuszenie sygnału Cerberusa
Przeskocz nad nową przeszkodą i rozejrzyj się po pomieszczeniu z terminalami komputerowymi, odnajdując datapad przegląd analizy taktycznej [20 PD] i ulepszenie broni [Odprowadzacz ciepła I (pistolet maszynowy)].
Możesz ruszać dalej. Po dotarciu do nowej sali z terminalami rozstaw szybko członków swojej drużyny za zasłonami, będąc gotowym do zaatakowania żołnierzy Cerberusa, którzy pojawią się w oddali. Proponuję możliwie jak najszybciej zniszczyć generator, dzięki czemu przeciwnicy nie będą się mogli chować za tarczami. Po zakończonych walkach udaj się na drugi koniec pomieszczenia i skręć w lewo. W zabarykadowanym strzelbę [M-22 Patroszyciel I].
Powróć do pomieszczenia, w którym stoczyłeś ostatnią bitwę i wybierz niezbadane prawe przejście. Zignoruj chwilowo cel misji, udając się na prosto i następnie skręcając w lewo. Wykonanie tych kroków pozwoli Ci na odnalezienie Seanne Bellarmine. Porozmawiaj z adeptką [100 PD], a także rozejrzyj się za fragmentem pancerza [Osłona Mnemonic], karabinem szturmowym [M-96 Motyka I] oraz za szafką [1250 kredytów].
Dopiero teraz skieruj się w stronę drzwi prowadzących do sali Oriona. Zniszcz prawy generator, dzięki czemu Kahlee będzie mogła zagłuszyć sygnał Cerberusa i zacząć nadawać przekazy.
Potencjalne spotkanie z Jack
Otwarcie drugich drzwi doprowadzi do wyświetlenia cut-scenki ukazującej adeptów akademii broniących się przed atakującymi siłami Cerberusa. Warto dodać, że jeżeli Jack nie zginęła w poprzedniej części serii, to będzie dowodziła adeptami. Twoja drużyna automatycznie dołączy do walk.
W trakcie tej bitwy największym zagrożeniem jest oczywiście wielki mech Atlas. Jeżeli jest to Twoje pierwsze spotkanie z tego typu maszyną, to warto pamiętać o tym żeby stosować właściwe rodzaje mocy oraz amunicji. Ten konkretny mech nie ma tarczy, a jedynie pancerz. Uważaj na ataki rakietowe mecha i w miarę możliwości celuj w jego operatora siedzącego w oszklonej kabinie, bo może się to przyczynić do szybszego zneutralizowania mecha.
Oprócz mecha w pomieszczeniu tym stacjonują także żołnierze Cerberusa. Zlikwidowanie pierwszej grupy jest bardzo proste, aczkolwiek radzę uważać na drugą grupę, która pojawi się na prawych schodach. Warto dodać, że bitwę tę teoretycznie możesz przegrać jeżeli pasek bariery uczniów zostanie całkowicie wyczerpany. Jest to jednak mało prawdopodobne, bo wspomniany wcześniej mech powinien skupić się na Twojej drużynie, a ataki zwykłych żołnierzy nie będą jej szybko wyczerpywały.
Po zakończonych walkach wysłuchaj rozmów z adeptami, Cortezem i Kahlee.
Przeprawa przez dalszą część akademii
Przystąp do eksploracji okolicy. Rozejrzyj się przede wszystkim na lewo od miejsca startu (parter) za laptopem sterowania kamerą Cerberusa [500 PD], tak by spełnić prośbę Kahlee i przywrócić jej dostęp do wszystkich kamer na stacji. Oprócz tego znajdź zestaw medyczny [100 PD] i dziennik z danymi [20 PD]. Udaj się teraz na piętro, czyli do miejsca, w którym przebywają adepci. Tu odszukaj ulepszenie broni [Celownik precyzyjny I (karabin szturmowy)] i datapad [1875 kredytów].
Na koniec skorzystaj z terminalu ręcznego obejścia drzwi w celu odblokowania sobie dostępu do atrium [500 PD].
Powróć na parter i wybierz korytarz znajdujący się pod balkonikiem, na którym przebywają adepci. Próba otwarcia odnalezionych drzwi doprowadzi do wyświetlenia cut-scenki z ich udziałem, przy czym to czy poradzisz im by nie podejmowali ryzyka lub aktywnie uczestniczyli w walkach, nie odegra dużej roli. Korzystając z okazji proponuję też zapisać stan gry, bo przed Tobą wielka, dwuczęściowa bitwa w atrium.
Pierwsza część bitwy rozpocznie się od razu po otwarciu nowych drzwi. Zacznij od rozstawienia drużyny za zasłonami, najlepiej przy rampie prowadzącej na górny poziom. Przystąp do atakowania wrogów, skupiając się w pierwszej kolejności na zniszczeniu widocznego w oddali mecha Atlas (także i ta maszyna nie posiada tarcz). Dopiero po wysadzeniu w powietrze mecha przystąp do eliminowania pozostałych przeciwników.
Polecam w szczególności uważać na stróżów (nie pozwalaj im się zbliżyć) i inżynierów (powstrzymuj ich przed rozstawianiem wieżyczek), jak również na żołnierzy, którzy będą pojawiali się na górnym poziomie na prawo od miejsca startu. Staraj się też w wolnych chwilach odnawiać zapasy amunicji, rozglądając się za nią przy ciałach pokonanych wrogów.
Prowadź walki do momentu zlikwidowania wszystkich sił wroga. Po wygranej bitwie rozejrzyj się po okolicy, a następnie zejdź na niższy poziom i zlokalizuj jedyne dostępne przejście (powyższy screen) prowadzące do drugiej części atrium. Po drodze uzupełnij zapasy amunicji, zaopiekuj się zestawem medycznym [100 PD] i wejdź w interakcję z komputerem [3750 kredytów].
Po dotarciu do drugiej części atrium od razu zmuszony zostaniesz do przystąpienia do nowych walk. Zauważ, że w tym przypadku gra nie zablokowała drzwi za Twoimi plecami, tak więc w sytuacji zagrożenia możesz się tam wracać. Ja proponuję bronić się w pobliżu wejścia do drugiej części atrium lub przy rampie prowadzącej na górny poziom. W tej bitwie nie weźmie udziału żaden mech, ale za to musisz sprawnie likwidować inżynierów Cerberusa, tak by nie porozstawiali w okolicy zbyt wielu wieżyczek. Po wygranej bitwie zbadaj okolicę i wybierz jedyne dostępne przejście prowadzące do promów Cerberusa.
Spotkanie z adeptką Octavią
Udaj się prosto i skręć w lewo, a dotrzesz do kolejnych adeptów nękanych przez szturmowców. Zaatakuj żołnierzy Cerberusa z zaskoczenia, a następnie porozmawiaj z adeptką Octavią.
Domyślnie Octavię o swoich dobrych intencjach możesz ją przekonać na dwa sposoby - dając dojść do głosu Kahlee lub wyłączając pole ochronne, za którym skrywają się adepci. Wyjątkiem jest sytuacja, w której podczas przechodzenia DLC Nadzorca do drugiej części serii uratowałeś doktora Davida Archera (podążanie ścieżką prawości). W takiej sytuacji Archer nie tylko za Ciebie poręczy, ale także odblokuje składzik (powyższy screen), w którym pozostawiono ulepszenie broni [Modyfikacja drążąca I (karabin snajperski)] oraz karabin szturmowy [M-96 Motyka II].
Niezależnie od wybranego wariantu zachowania nie zapomnij zbadać tej okolicy, odnajdując terminal komputerowy [4375 kredytów]. Możesz ruszać dalej.
Dotarcie do promów i opcjonalne użycie mecha Atlas
W drodze do promów koniecznie zainteresuj się terminalem wzmacniacza biotycznego, bo jest on związany z pobocznym questem Cytadela: Interfejsy wzmacniaczy biotycznych (jego opis przejścia znajdziesz w rozdziale Mini-zadania).
Kontynuuj przeprawę, odnajdując po drodze fragment pancerza [Napierśnik Rady Serrice]. Otwórz drzwi i błyskawicznie rozpraw się z inżynierem bojowym, a następnie odszukaj zestaw medyczny [100 PD] i dziennik z danymi [20 PD]. W zależności od upodobań możesz teraz wybrać się do promów pieszo lub wejść w interakcję z mechem Atlas, tak by zająć miejsce na jego pokładzie.
O wiele łatwiej jest pozbywać się przeciwników z użyciem mecha, a to dlatego, że maszyna jest bardzo wytrzymała, a na dodatek dysponuje dużą siłą ognia. Nie zapomniaj o możliwości wykonywania ataków wręcz mechem, co jest szczególnie wskazane w przypadku tych wrogów, którzy zbliżyli się do maszyny.
Koncentruj się na przeciwnikach pojawiających się najbliżej broniących się adeptów, bo ponownie na ekranie widoczny będzie pasek siły ich bariery ochronnej. W końcowej fazie walk w okolicy pojawi się wrogi mech i najlepiej jest zniszczyć go z dużej odległości.
Jeżeli nie chcesz korzystać z mecha, to musisz przygotować na konieczność stoczenia dość trudnej bitwy. W pierwszej kolejności zajmij się przeciwnikami, którzy ostrzeliwują broniących się adeptów (pamiętaj o monitorowaniu paska energii bariery!). Po ich zlikwidowaniu dobrze jest tam udać się z całą drużyną, rozstawiając swoich podwładnych za słupami lub innymi solidnymi zasłonami.
Już po rozpoczęciu kolejnych walk nasłuchuj komentarzy podpowiadających o miejscach pojawiania się wrogów i skupiaj się na eliminacji tych przeciwników, którzy niebezpieznie się zbliżą. Dobrze jest też niszczyć generatory, tak by wrogowie mieli problemy z ukrywaniem się za zasłonami. Na koniec zostaw sobie mecha Atlas, uważając na jego ataki rakietowe.
Zakończenie zadania
Walcz do momentu wyeliminowania wszystkich sił wroga. ZANIM opuścisz to miejsce rozejrzyj się w pobliżu miejsca startu za ulepszeniem broni [Ulepszenie magazynka I (pistolet maszynowy)]. Dopiero po jego zebraniu udaj się do drzwi prowadzących do promów. Przed Tobą kończąca ten quest scenka przerywnikowa, w trakcie której może zginąć Prangley (dojdzie do tego tylko jeśli wśród adeptów nie ma Jack). Pozostali uczniowie zostaną ocaleni, tak więc czeka Cię pochwalna rozmowa z admirałem Andersonem.
Uwaga - Po powrocie na Cytadelę warto skorzystać z Terminalu Widm w lokacji [Cytadela: Ambasady na Cytadeli], odczytać treść wiadomości Autoryzacja dostępu do Cytadeli i wyrazić zgodę (przycisk Autoryzuj) na przydzielenie pomieszczeń nauczycielom z akademii Grissoma.
Nagrody za ukończenie questu:
- [12500 kredytów]