Mass Effect 3: N7 - Baza myśliwców Cerberusa - solucja, opis przejścia Mass Effect 3 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 19 kwietnia 2021
Ta strona poradnika do gry Mass Effect 3 ma do zaoferowania opis przejścia pobocznego questu N7 - Baza myśliwców Cerberusa. Niniejsza solucja podpowiada m.in. kiedy można wyruszyć do bazy Cerberusa na Noverii, jak dokonać sabotażu i jak uciec z planety pokonując mecha atlas i żołnierzy Cerberusa.
Zleceniodawca questu: Specjalistka Traynor [Normandia SR-2: Centrum Informacji Bojowych]
Sposób odblokowania questu: Szansa na rozpoczęcie tego zadania pojawi się po zaliczeniu głównego questu Priorytet: Tuchanka.
O szansie przystąpienia do tego zadania może poinformować Cię specjalistka Traynor po tym jak podejdziesz do niej na pokładzie [Normandia SR-2: Centrum Informacji Bojowych]. Od członkini Normandii dowiesz się, że admirał Hackett poprosił o pomoc w wyłączeniu systemów obronnych bazy Cerberusa zlokalizowanej na Noverii.
W celu rozpoczęcia tej misji otwórz mapę galaktyki i zaplanuj podróż do Mgławicy Końskiego Łba. Po dotarciu do celu (system Pax) podleć do planety Noveria (powyższy screen) i zdecyduj się na wylądowanie na jej powierzchni. Zaczekaj aż zostaniesz przetransportowany do bazy Cerberusa w lokacji [Noveria: Baza myśliwców Cerberusa], wysłuchując w trakcie lotu rozmowy z admirałem Hackettem.
Do walk z oddziałami Cerberusa dojdzie od razu po wylądowaniu. Proponuję pozostać w miejscu startu, tym bardziej, że znajduje się w tym miejscu składzik amunicji. Pilnuj dwóch głównych ścieżek prowadzących w to miejsce. Uważaj na przeciwników pojawiających się na niedostępnych górnych poziomach bazy, a także rozglądaj się za centurionami oraz inżynierami, którzy powinni ginąć w pierwszej kolejności.
Główną część bazy Cerberusa możesz zabezpieczyć na dwa zasadnicze sposoby. Nie polecam wybierać dolnych wejść do wspomnianej bazy, bo wrogowie dość dobrze ich pilnują. Zamiast tego o wiele lepiej jest wybrać pokazane na powyższym screenie górne wejście, znajdujące się niedaleko miejsca startu. Możesz oczywiście resztę drużyny rozstawić przy innych wejściach, tak aby odwrócić uwagę wrogów, ale nie powinno to być konieczne.
Walcz do momentu zlikwidowania wszystkich wrogów, pomagając sobie granatami, które z racji staczania walk w niewielkich pomieszczeniach będą wykazywały się ogromną skutecznością.
Zdecydowanie radzę poświęcić teraz kilka chwil na zbadanie całej mapy, bo w dalszej części tej misji może to być bardzo utrudnione. Do odnalezienia są mianowicie cztery zestawy części zamiennych [2000 kredytów] [2000 kredytów] [2000 kredytów] [2000 kredytów], zestaw medyczny [100 PD], dwie stacje medyczne [150 PD] [150 PD], ulepszenie broni [Ulepszenie magazynka III (pistolet)], konsola komputerowa, datapad [2000 kredytów] oraz terminal ze schematem jednostki grzewczej (potrzebny do zaliczenia pobocznego questu Cytadela: Stabilizatory modułów grzewczych).
Na koniec wejdź w interakcję z konsolą ochrony (powyższy screen).
Gra wymusi teraz na Tobie oddelegowanie do zadania wyłączenia konsoli jednego z członków drużyny [150 PD]. Wybór powinien być oczywiście uzależniony od obranego stylu gry, przy czym warto zadbać o to by w kolejnych walkach wziął udział co najmniej jeden biotyk.
Po rozpoczęciu nowej bitwy rozstaw się wraz z członkiem drużyny za najbliżej położoną konsolą i zajmij się obserwacją prawego wejścia oraz znajdującego się na wprost od Ciebie korytarza. Radzę w szczególności uważać na stróżów, których warto rozbrajać właśnie z pomocą mocy biotycznych. Nie oszczędzaj też na amunicji i granatach, szczególnie jeśli przeciwnicy zbliżą się na niebezpieczną odległość.
Bądź gotowy do wyjścia z kryjówki, bo po tym jak jeden z członków drużyny poradzi sobie ze swoją konsolą zostaniesz poproszony o skorzystanie z tej znajdującej się po lewej stronie [225 PD]. Zgodnie z komunikatem od Corteza ruszaj z powrotem w stronę lądowiska. Nie radzę korzystać z żadnego z dolnych wyjść z budynku, a powrócić w okolice górnego przejscia, z którego już wcześniej korzystałeś. Rozstaw tu drużynę za zasłonami i przystąp do atakowania jednostek wroga, uważając w szczególności na nemezisa (snajper).
Po wstępnym oczyszczeniu obszaru przed sobą przebij się w okolice punktu startu i kontynuuj prowadzenie walk. Na sam koniec tej misji czeka Cię pojedynek z mechem atlas, tak więc zadbaj o to żeby drużyna była schowana za dobrymi zasłonami. Nie zapomnij też o tym, że najpierw musisz zniszczyć tarczę technologiczną mecha i dopiero wtedy możesz zacząć uszkadzać jego pancerz. Po zniszczeniu mecha [375 PD] zaczekaj na przylot promu, a po powrocie na Normandię wysłuchaj rozmowy z admirałem Hackettem.
Nagrody za ukończenie questu:
- [10000 kredytów]
- Zasób wojenny [Zaawansowana eskadra myśliwska]