Mass Effect 3: Priorytet - Cytadela #2 - solucja, opis przejścia Mass Effect 3 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 23 kwietnia 2021
Na tej stronie poradnika do gry Mass Effect 3 znajdziesz opis przejścia głównego questu Priorytet - Cytadela 2 - chodzi tu o drugą wizytę na Cytadeli w ramach zaliczania głównej fabuły. Z solucji dowiesz się m.in. jak zareagować na nieudaną próbę zadokowania, jak wygrać wszystkie bitwy na Cytadeli, jakie warianty ma scena z Esheel, jak pokonywać jednostki nemezis i jak może przebiec spotkanie z członkami Rady Przymierza
- Powrót na Cytadelę
- Walki z oddziałami Cerberusa na Cytadeli
- Dotarcie do biura Egzekutora
- Esheeel i Kai Leng - warianty przebiegu sceny
- Walki z duchami, jednostkami nemezis i innymi oddziałami Cerberusa
- Konfrontacja z Kai Lengiem
- Spotkanie z Radą Przymierza
- Powrót na Normandię - potencjalne dodatkowe wybory
Powrót na Cytadelę
Zleceniodawca questu: Salariański członek Rady [Normandia SR-2: Centrum Informacji Bojowych]
Sposób odblokowania questu: Zadanie to otrzymasz automatycznie po zaliczeniu questu Priorytet: Tuchanka.
Otwórz mapę galaktyki i zdecyduj się na powrót na Cytadelę, czyli do Mgławicy Węża. Wykonaj próbę zadokowania na Cytadeli, która zakończy się niepowodzeniem. O tym, że Cytadela jest atakowana przez siły Cerberusa możesz dowiedzieć się od komandora Baileya lub od Thane'a (tylko jeśli nadal żyje i jeśli spotkałeś się z nim w trakcie jednej z poprzednich wizyt na Cytadeli).
Akcja wkrótce przeniesie się w okolice posterunku SOC w lokacji [Cytadela] i zmuszony zostaniesz do dołączenia do walk.
Walki z oddziałami Cerberusa na Cytadeli
Rozstaw swoich ludzi przy głównej ścieżce prowadzącej do widocznych w oddali drzwi. Sam powinieneś natomiast zdecydować się na skorzystanie z lewego lub prawego balkoniku. Wiąże się to z koniecznością pokonania kilku żołnierzy Cerberusa, ale po ich zlikwidowaniu będziesz mógł przystąpić do atakowania pozostałych wrogów od flanki.
W trakcie staczanych tu walk skupiaj się przede wszystkim na likwidowaniu centurionów oraz inżynierów. Szczególnie ważni są ci drudzy, bo musisz powstrzymywać ich przed rozstawianiem kolejnych wieżyczek (domyślnie w okolicy powinna być już rozstawiona jedna wieżyczka). W razie potrzeby niszcz też generatory oraz pylony tarcz, choć istnieje duże prawdopodobieństwo, że mogą Ci się one przydać.
Prowadź walk do momentu zabezpieczenia całej tej okolicy, a następnie odszukaj stację medyczną [50 PD] i rannego komandora Baileya, z którym odbędziesz dłuższą rozmowę. Od Baileya dowiesz się o salariańskiej członkini Rady Esheel przebywającej w biurze Egzekutora i spotkanie się z nią jest Twoim kolejnym zadaniem [600 PD]. Po odzyskaniu kontroli nad Shepardem opuść tę lokację, wybierając lewy lub prawy korytarz.
Dotarcie do biura Egzekutora
Po wejściu do nowego pomieszczenia zabij dwóch szturmowców, przy czym o wiele ważniejsze jest to żeby zająć się wrogami, którzy pojawią się po Twojej lewej stronie. Jak zapewne jeszcze pamiętasz, w trakcie walk ze stróżami warto polegać na mocach biotycznych członków drużyny, dzięki czemu wspomniani wrogowie staną się bezbronni na Twoje dalsze ataki.
Upewnij się, że zlikwidowałeś wszystkich przeciwników i dopiero wtedy korzystaj ze schodów. Tu przygotuj się na atak kilku kolejnych żołnierzy Cerberusa, którzy zaczną zeskakiwać z górnego balkoniku.
Po wygranej bitwie odszukaj zestaw medyczny [100 PD], terminal z ostrzeżeniem Baileya, ulepszenie broni [Modyfikacja drążąca II (karabin szturmowy)] oraz zwłoki członka SOC. Po zbadaniu okolicy obejdź zabezpieczenia pobliskich drzwi.
Zapisz stan gry i wejdź do nowego pomieszczenia. Z racji na jego niewielkie rozmiary proponuję skorzystać tu z granatów, choć możesz też przedostać się na prawy balkonik i stamtąd kontynuować ostrzeliwanie wrogów. Zabezpiecz całą tę okolicę, uważając przy tym na co najmniej dwie nowe wieżyczki.
Nie opuszczaj od razu tej lokacji, bo odnajdziesz tu kilka cennych przedmiotów. Zajrzyj przede wszystkim do toalet, gdzie znajdują się karabin szturmowy [M-76 Zjawa I] oraz szafka [6250 kredytów]. W głównym pomieszczeniu rozejrzyj się z kolei za zwłokami członka SOC, fragmentem pancerza [Kaptur zwiadowczy] oraz stacją medyczną [150 PD].
Możesz już ruszać dalej. Rozpraw się z inżynierem przebywającym w lewym pomieszczeniu i następnie do niego wskocz przez zniszczoną okiennicę. Odszukaj tu stację modyfikacji broni oraz ulepszenie broni [Wydłużona lufa III (karabin snajperski)]. Na koniec zniszcz zatrzask, uaktywnij windę i do niej wejdź.
Po dotarciu na nowe piętro radziłbym dokładnie zbadać całą okolicę. Odnajdziesz tu mianowicie dwa ulepszenia broni [Lufa dużego kalibru III (pistolet)] [Modyfikacja drążąca III (pistolet)], fragment pancerza [Hełm Securitel], pistolet maszynowy [M-25 Szerszeń I] oraz terminal.
Zostało jeszcze 65% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie