Mass Effect 3: Priorytet, Thessia - solucja, opis przejścia Mass Effect 3 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 23 kwietnia 2021
Na tej stronie poradnika do gry Mass Effect 3 znajdziesz opis przejścia głównego questu Priorytet - Thessia. Nasza solucja wyjaśnia m.in. kiedy Thessia zostanie zaatakowana przez Żniwiarzy, jak radzić sobie z banshee, jak rozwiązać zagadkę z proteańskim nadajnikiem i jak pokonać bossa Kai Lenga.
- Wylądowania na planecie Thessia
- Spotkanie z porucznik Kurin
- Walki ze Żniwiarzami
- Pokonanie pierwszej banshee i kolejne walki w świątyni
- Zagadka z proteańskim nadajnikiem
- Rozmowy z proteańskim WI i Człowiekiem Iluzją
- Kai Leng - pojedynek z bossem
- Powrót na Normandię
Wylądowania na planecie Thessia
Zleceniodawca questu: Radna asari [Cytadela: Ambasady na Cytadeli]
Sposób odblokowania questu: Zadanie to otrzymasz automatycznie po zaliczeniu questu Priorytet: Cytadela #3.
Powróć na pokład Normandii, otwórz mapę galaktyki i wybierz się do Mgławicy Ateny. Po dotarciu do celu (system Parnitha) podleć do planety Thessia (powyższy screen) i zdecyduj się na wylądowanie na jej powierzchni.
Obejrzyj nową cut-scenkę, z której dowiesz się, że ojczysta planeta asari została zaatakowana przez Żniwiarzy i zauważ, że w nadchodzącej misji będzie musiała wziąć udział Liara (jej moce biotyczne okażą się zresztą bardzo przydatne). Zaczekaj aż zostaniesz przetransportowany do lokacji [Thessia: Podejście do świątyni], wysłuchując w trakcie lotu rozmowy z Liarą.
Spotkanie z porucznik Kurin
Po wylądowaniu zbliż się do broniących asari i zacznij od rozejrzenia się po okolicy, odnajdując fragment pancerza [Osłona Umbra] i zaopatrzenie [4500 kredytów].
Dopiero teraz podejdź do porucznik Kurin celem zainicjowania z nią rozmowy. Scena ta zbiegnie się w czasie z przerwaniem bariery, w rezultacie czego zostaniesz poproszony o pomoc w obronie tego miejsca. Podbiegnij do znajdującego się po prawej stronie stacjonarnego działka.
Walki ze Żniwiarzami
Tuż po przejęciu kontroli nad działkiem zacznij od zniszczenia widocznego w oddali generatora bariery (powyższy screen). W tym samym miejscu będą pojawiali się brutale i warto prowadzić ciągły ostrzał, przeładowując broń w przerwami między ich atakami. Nie ignoruj też części mostu zlokalizowanej po Twojej lewej stronie, bo zaczną się za niedługo w tym miejscu pojawiać zombie i jeżeli ich nie będziesz likwidował, to w łatwy sposób będą mogły podbiegać do ochranianej bariery.
Prowadź walki do momentu zlikwidowania wszystkich potworów i wysłuchaj dłuższej rozmowy z porucznik Kurin, na przebieg której nie ma się dużego wpływu [450 PD].
Skorzystaj z nowo odblokowanego przejścia po moście, kierując się prosto. Nie przejmuj się widocznymi w oddali kosiarzami, bo nie są oni Ci w stanie zagrozić. Bądź natomiast gotowy do rozprawienia się z grupą kanibali i grasantów, którzy pojawią się w dużej odległości od drużyny. Ich wyeliminowanie jest na szczęście bardzo łatwe. Ruszaj dalej. Przed Tobą kilka liniowych korytarzy związanych z przemieszczaniem się wśród zgliszczy.
Do kolejnej bitwy dojdzie po dotarciu do znacznie większego i częściowo zniszczonego placu. Także i tu początkowo nie czekają Cię żadne wymagające potyczki. Pamiętaj o korzystaniu z zasłon i regularnie rozprawiaj się z kanibalami oraz grasantami, którzy będą lądowali w okolicy. Z racji tego, że walki rozgrywane są na dużej powierzchni warto pamiętać o pilnowaniu swoich flank, nie pozwalając potworom na wyprowadzanie ataków z zaskoczenia.
Stopniowo przesuwaj się w stronę oznaczonego przez grę punktu, niszcząc z bezpiecznej odległości napotykane zarodniki, dzięki czemu nie będą się z nich wykluwały wyrojone stwory.
Pokonanie pierwszej banshee i kolejne walki w świątyni
Nieco trudniejszy pojedynek czeka Cię po zbliżeniu się do jedynego wyjścia z tego obszaru, albowiem do walk oprócz grasantów dołączy także banshee. Do wyeliminowania tej bestii nie musisz na szczęście używać konwencjonalnych broni (choć jest to oczywiście możliwe), albowiem po lewej stronie odnajdziesz leżącą na ziemi wyrzutnię rakiet [M-560 Hydra] (powyższy screen). Jedno celne trafienie z wyrzutni powinno załatwić sprawę.
Po zakończonych walkach rozejrzyj się za dwoma zestawami medycznymi [100 PD] [100 PD].
Możesz już udać się w stronę odblokowanego przejścia, przy którym wcześniej pojawiła się banshee. Kontynuuj przeprawę przez zniszczone budynki, rozglądając się po drodze za terminalem [7500 kredytów].
Po dotarciu do zamkniętych drzwi użyj omni-klucza do obejścia ich zabezpieczeń. Zignoruj Żniwiarza i zajmij się kilkoma kanibalami okupującymi okoliczny plac. Po ich zabiciu odszukaj zepsutą strzelbę [3000 kredytów] i zwróć uwagę na broniące się tu snajperki asari, ignorując fakt, że zostały zaatakowane (nie można zapobiec śmierci części z nich).
Skieruj się w stronę balkoniku, na którym bronią się ocalałe asari. Na początek rozejrzyj się za ulepszeniem broni [Moduł koncentracji III (karabin snajperski)], zestawem medycznym [100 PD] i karabinem snajperskim [M-98 Wdowa I].
Ustaw się teraz przy jednej z balustrad, zniszcz widoczny w oddali generator bariery i następnie przystąp do atakowania przebywających na dole oddziałów Żniwiarzy (bardzo może się tu przydać odnaleziona przed chwilą snajperka). Nie radzę opuszczać balkoniku dopóki nie zabezpieczysz całej okolicy.
Zjedź po drabinie i wznów podróż do posterunku Kyris. Gra po dotarciu na miejsce wyświetli dłuższą scenkę przerywnikową [450 PD]. Tuż po jej zakończeniu proponuję zniszczyć generator bariery (lewa ściana), a także zainteresować się leżącą na ziemi wyrzutnią rakiet [M-560 Hydra] i użyć jej do zabicia zbliżającej się banshee. Jeżeli sztuka ta Ci się nie powiedzie, to szybko się wycofaj, tak by banshee nagle nie znalazła się tuż przy drużynie.
Pozostałymi potworami (w tym pustoszycielem) nie musisz się natomiast zbytnio przejmować, bo w ich wyeliminowaniu w bardzo dużym stopniu pomoże Ci pilotowany przez jedną z asari śmigłowiec bojowy Szpon.
Możesz już kontynuować przeprawę, skręcając po kilku chwilach w prawo. Pamiętaj o niszczeniu odnajdywanych zarodników i rozglądaj się też po drodze za ulepszeniem broni [Wydłużona lufa III (karabin szturmowy)]. Bądź gotowy do rozprawienia się z nadbiegającymi zombie, w miarę możliwości trzymając je na dystans.
Radzę też zapisać stan gry przed zbliżeniem się do świątyni, albowiem wejście do niej jest bronione przez liczne i elitarne oddziały Żniwiarzy.
Koniecznie schowaj się za zasłonami i to najlepiej za takimi, które nie znajdują się w niewielkiej odległości od jednostek wroga. Podobnie jak w poprzednich bitwach, proponuję rozpocząć od zniszczenia generatora bariery (powyższy screen).
Samymi potworami (w szczególności mowa tu o dwóch kosiarzach oraz o pustoszycielu) nie musisz się z kolei martwić, bo do walk dołączy śmigłowiec Szpon, przystępując do ich sprawnej eksterminacji. Ogranicz się w rezultacie do zabijania mniejszych potworów, które będą starały się zbliżyć do drużyny. Niezmiernie istotne jest też to żeby cały czas korzystać z zasłon i nie narażać się tym samym na zmasowany ostrzał.
Drugi ze śmigłowców Szpon zostanie za kilka chwil trafiony, ale wbrew pozorom nie oznacza to kłopotów, bo wraz z nim obszar ten opuszczą też kosiarze.
Zajmij się ewentualnymi niedobitkami, a następnie udaj się w stronę wejścia do świątyni, odnajdując ulepszenie broni [Odprowadzacz ciepła III (pistolet maszynowy)]. Po zbadaniu okolicy wejdź w interakcję z terminalem sterowania barierą i zaczekaj aż Liara odblokowuje wejście do świątyni [900 PD].
Zagadka z proteańskim nadajnikiem
Po znalezieniu się w świątyni możesz się trochę rozejrzeć, wysłuchując komentarzy na temat poszczególnych artefaktów i odnajdując ciała zamordowanych badaczek asari, bądź też od razu udać się na wprost od miejsca startu z zamiarem zbadania płyty znajdującej się u podstawy dużej statuy (powyższy screen).
Na sam koniec cut-scenki wytworzy się pierwsze połączenie pomiędzy prawym manuskryptem i statuą, a Twoim zadaniem będzie odnalezienie kolejnych połączeń, tak by odsłonić proteański nadajnik - jest to swego rodzaju zagadka. Listę obiektów, z którymi musisz wejść w interakcję przedstawia poniższa tabela:
1. Manuskrypt na lewo od statuy. | |
2. Tarcza niedaleko wejścia do świątyni. | |
3. Popiersie na prawo od statuy. | |
4. Terminal pod odsłoniętym nadajnikiem (poprzednio była to duża statua). |
Rozmowy z proteańskim WI i Człowiekiem Iluzją
Uwaga! Zdecydowanie radzę zapisać stan gry przed zbadaniem nadajnika!
Przed Tobą kilka ważnych scenek. Pierwsza z nich to rozmowa z proteańskim WI, która zostanie przerwana wraz z pojawieniem Kai Lenga.
W tym przypadku zmuszony zostaniesz do odbycia rozmowy z Człowiekiem Iluzją. Analogicznie do misji na Marsie z początku kampanii gra pozwoli Ci na wybór specjalnej opcji dialogowej prawości (lewa górna) lub egoizmu (lewa dolna), aczkolwiek nie doprowadzi to odblokowania żadnego alternatywnego zakończenia misji. Przygotuj się, bo tuż po wyświetleniu ostatniej cut-scenki rozpocznie się pojedynek z Kai Lengiem [1200 PD].
Kai Leng - pojedynek z bossem
Najważniejsza informacja dotycząca tego pojedynku jest taka, że nie będziesz musiał ostatecznie pokonać Kai Lenga, a "jedynie" pozbawić go bardzo wytrzymałego i odnawiającego się paska tarcz technologicznych. Dobrze jest w rezultacie korzystać z amunicji, granatów oraz mocy (polecam Przeciążenie), które są pomocne w osłabianiu tarcz.
Uważaj oczywiście na ataki w wykonaniu bossa, unikając wypuszczanych przez niego pocisków i starając się go trzymać na dystans. Radzę szczególnie pilnować się w tym drugim przypadku i często zmieniać swoją pozycję na polu bitwy, gdyż boss analogicznie chociażby do stworów banshee jest w stanie "teleportować się" po całym polu walk.
Za każdym razem gdy w wystarczającym stopniu osłabisz tarcze Kai Lenga powinien się on automatycznie wycofać w okolice wejścia do świątyni i nakazać maszynie latającej by ta przystąpiła do ostrzału. KONIECZNIE przeczekuj takie momenty za zasłonami.
Opisane powyżej czynności (atakowanie Kai Lenga, unikanie ostrzału maszyny latającej) wykonuj na zmianę do momentu aż uda Ci się całkowicie wyczerpać tarcze bossa.
Powrót na Normandię
Pozostało Ci już tylko obejrzeć kilka długich scen przerywnikowych. Nie przejmuj się jednocześnie tym, że Kai Leng uciekł, bo nie można go było w żaden sposób zatrzymać.
Już po powrocie na pokład Normandii wysłuchaj narady na temat kolejnego kroku. Specjalistka Traynor poinformuje wszystkich zgromadzonych o zlokalizowaniu potencjalnej placówki Cerberusa na Horyzoncie, którą warto byłoby zbadać. Dodatkowo możesz zdecydować się na odbycie rozmowy z admirałem Andersonem, choć jest to oczywiście w pełni opcjonalne.
Nagrody za ukończenie questu:
- Odblokowanie questu Priorytet: Horyzont
- [15000 kredytów]