Mass Effect 3: Priorytet, Kwatera główna Cerberusa - solucja, opis przejścia Mass Effect 3 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 23 kwietnia 2021
Na tej stronie poradnika do gry Mass Effect 3 znajdziesz opis przejścia głównego questu Priorytet - Kwatera główna Cerberusa. Poniższa solucja objaśnia m.in. kiedy można przystąpić do finału kampanii, jak zachować się podczas rozmów z Człowiekiem Iluzją i Proteańską WI oraz jak ostatecznie pokonać bossa Kai Lenga.
- Dotarcie do kwatery Cerberusa - stacja Cronos
- Walki na stacji Cronos
- Rozmowy z Człowiekiem Iluzją i Proteańską WI
- Kai Leng - walka z bossem
- Powrót na Normandię
Dotarcie do kwatery Cerberusa - stacja Cronos
Zleceniodawca questu: Admirał Hackett [Normandia SR-2: Centrum Informacji Bojowych]
Sposób odblokowania questu: Zadanie to otrzymasz automatycznie po zaliczeniu questu Priorytet: Horyzont.
Uwaga! Nie rozpoczynaj tego questu jeżeli masz jeszcze jakieś aktywne poboczne zadania w dzienniku, bo później ich zaliczenie nie będzie już możliwe. To samo tyczy się wizyt na Cytadeli oraz swobodnej eksploracji galaktyki, tak więc upewnij się, że w tych kwestiach nie ma już nic więcej do zrobienia! Więcej informacji na temat przygotowań odnajdziesz w sekcji poradnika zatytułowanej Jak przygotować się do finału kampanii?.
Otwórz mapę świata i wybierz się do Mgławicy Końskiego Łba. Po dotarciu do celu (system Pax) zatankuj paliwo i przeleć do sąsiedniego systemu Anadius. Tu musisz podlecieć do Stacji Cronos (powyższy screen) i wybrać opcję dokowania.
Zaczekaj aż załączona zostanie scenka z rozmowy z admirałem Hackettem, w trakcie której musisz ostatecznie potwierdzić chęć przystąpienia do finału kampanii. Zanim jeszcze rozpocznie się właściwa misja musisz wziąć udział w nowym śnie (wystarczy biec za dzieckiem) oraz może zostać wyświetlona cut-scenka ze spotkaniem z osobą, z którą masz romans. Wysłuchaj nowych rozmów i zauważ, że w omawianej misji będzie musiała Ci towarzyszyć EDI.
Obejrzyj teraz kilka efektownych cut-scenek, po zakończeniu których automatycznie przystąpisz do walk w hangarze w lokacji [Stacja Cronos].
Walki na stacji Cronos
Zacznij od rozstawienia swojej drużyny za nowymi zasłonami, bo prom, przy którym domyślnie rozpoczyna się bitwę, jest bardzo złym miejscem, nie oferując praktycznie żadnych możliwości w kwestii prowadzenie skutecznego ostrzału.
W zależności od upodobań możesz wybrać sobie skrzynie znajdujące się niedaleko promu lub pobiec w prawo (powyższy screen), co jest szczególnie wskazane jeżeli masz zamiar atakować wrogów od flanki. Na początek zajmij się najbliżej rozstawionymi przeciwnikami.
Bitwa ta już wkrótce utrudniona zostanie na dwa sposoby. Postaraj się przede wszystkim jak najszybciej zlikwidować nemezisa (snajpera), który pojawi się na balkoniku widocznym w oddali po lewej stronie (powyższy screen). Najłatwiej jest to uczynić niszcząc jego tarcze mocą Przeciążenie i następnie uczynić go bezbronnym na ataki drużyny (np. biotyczną mocą Osobliwość).
Drugie z utrudnień to wrogi mech Atlas, ale maszyną tą radziłbym zająć się dopiero po zlikwidowaniu snajpera (do tego momentu unikaj jej ostrzału). Najskuteczniejszą metodą zniszczenia mecha jest oczywiście zabicie jego operatora. Prowadź walki do momentu zabezpieczenia całego hangaru.
Wysłuchaj ostrzeżenia, dowiadując się, że siły Cerberusa pragną pozbyć się Twojej drużyny poprzez otwarcie śluzy. Pomimo tego, że gra nie wyświetli na ekranie żadnego licznika upływu czasu musisz się śpieszyć, bo na zatrzymanie tego procesu będziesz miał około minuty.
Nie przejmuj się tym, że gra nie da Ci czasu na dokładne zbadanie hangaru, bo na spokojnie będziesz się tym mógł zająć w dalszej części misji. Uzupełnij co najwyżej stan amunicji i następnie wybierz się w stronę lewej drabinki (powyższy screen), czyli tej prowadzącej na balkonik, który był okupowany przez nemezisa.
Wejdź do pomieszczenia kontrolnego i skorzystania z konsoli sterowania kompresją hangaru [300 PD]. Przygotuj się, bo tuż po zakończeniu krótkiej cut-scenki otworzą się pobliskie drzwi i zaatakuje was niewielka grupa żołnierzy Cerberusa. Rozstaw się szybko wraz z podwładnymi za zasłonami i zadbaj o zastosowanie mocy biotycznych do rozbrojenia nadciągających stróżów.
Pozostań na górnym poziomie i kontynuuj przemarsz, będąc gotowym do pozbycia się kolejnej grupy. Zachowaj ostrożność, bo oprócz zwykłych przeciwników do zlikwidowania jest także pojedynczy snajper.
Skorzystaj z odnalezionej po drodze stacji medycznej [150 PD] i zatrzymaj się po dotarciu do konsoli sterowania obrotnicą. Tym razem użycie konsoli nie wiąże się z faktem pojawienia się przeciwników, tak więc możesz od razu wznowić przemarsz.
Docelowo musisz odnaleźć drabinkę prowadzącą z powrotem na parter, przy czym zanim z niej skorzystasz zbadaj lewe pomieszczenie, odnajdując PDA [5000 kredytów]. Powróć do drabiny, zjedź po niej na parter i zapisz stan gry. Możesz już wejść w interakcję ze zwalniaczem blokady [900 PD].
Obejrzyj efektowną cut-scenkę, informującą Cię nie tylko o odblokowaniu dostępu do laboratoriów, ale także o konieczności rozprawienia się z nowymi jednostkami Cerberusa. Jeśli chcesz możesz oczywiście bronić się w pobliżu niedawno użytej konsoli.
O wiele lepszym sposobem na pozbycie się wrogiego mecha Atlas oraz towarzyszących mu żołnierzy jest jednak zmniejszenie dystansu do sił wroga i zajęcie miejsca na pokładzie jednego z dwóch pustych mechów znajdujących się w nowo odblokowanych bocznych składzikach (powyższy screen). Niezależnie od wybranej taktyki działania musisz zabezpieczyć cały hangar.
Możesz teraz na spokojnie zbadać hangar. Jako że nie natrafisz na nic ciekawego skieruj się w stronę dziury wytworzonej w wyniku niedawnej eksplozji. Po przeskoczeniu przez dziurę rozejrzyj się za leżącym na ziemi karabinem szturmowym [M-37 Sokół I].
Zostało jeszcze 67% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie