Mass Effect 3: Kallini - Klasztor Ardat-Yakshi - solucja, opis przejścia Mass Effect 3 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 19 kwietnia 2021
Ta strona poradnika do gry Mass Effect 3 zawiera opis przejścia pobocznej misji Kallini - Klasztor Ardat Yakshi. Z naszej solucji dowiesz się m.in. jaki loot jest do zdobycia w klasztorze, kiedy można spotkać Samarę, jak pokonywać banshee, jak wygrać bitwę w Wielkiej Sali i jak opcjonalnie uchronić Samarę przed śmiercią.
- Eksploracja klasztoru
- Potencjalne spotkanie z Samarą
- Pierwsze starcie z banshee
- Kontynuacja przeprawy przez klasztor
- Bitwa w Wielkiej Sali
- Samara i Falere - ważne wybory
Eksploracja klasztoru
Zleceniodawca questu: brak [Lesuss: Klasztor]
Sposób odblokowania questu: Zadanie to otrzymasz automatycznie po zaliczeniu pobocznego questu Mesana: Sygnał SOS.
Przystąp do eksploracji klasztoru, czyli lokacji [Lesuss: Klasztor]. Na początek zbadaj okolice lądowiska, odnajdując ulepszenie broni [Stabilizator II (karabin szturmowy)]. Dopiero teraz wejdź do środka. Musisz tu wykonać w sumie dwa skoki i skorzystać z kilku drabin.
Docelowo powinieneś dotrzeć do nieoświetlonego pomieszczenia i warto się po nim rozejrzeć, odnajdując konsolę, komputer, palmtop [20 PD], dwa ulepszenia broni [Paralizator kontaktowy III (pistolet)] [Zapasowa amunicja III (karabin snajperski)], sejf ścienny [7500 kredytów] oraz terminal [Dane wywiadowcze (Elektroniczny podpis Gallae)]. Na koniec wybierz wyjście, przy którym leży ciało asari. Radzę oczywiście zbadać ciało, wysłuchując rozmowy z członkami drużyny [600 PD].
Potencjalne spotkanie z Samarą
Kontynuuj eksplorację klasztoru, która chwilowo nie będzie utrudniana przez żadnych wrogów. Po drodze konieczne będzie obejście zabezpieczenia zamkniętych drzwi, a także pojawi się okazja do zbadania palmtopa leżącego przy ciele asari (czynność ta odblokowuje poboczny quest Cytadela: Wdowa asari) [20 PD].
Dodatkowo możesz spotkać się w tej okolicy z Samarą, ale tylko jeśli nie zginęła w poprzedniej części serii. Koniecznie zapisz stan gry po zbliżeniu się do pokazanego na powyższym screenie dużego placu, bo przed Tobą pierwsza bitwa tego questu.
Pierwsze starcie z banshee
Na placu wkrótce pojawi się banshee i jeżeli opisywanym zadaniem zająłeś się niedługo po jego odblokowaniu, to będzie to zapewne Twoje pierwsze spotkanie z tymi asari Ardat-Yakshi zmutowanymi przez Żniwiarzy.
Staraj się przede wszystkim trzymać banshee na dystans, bo choć normalnie powoli się porusza, to potrafi również teleportować się po polu bitwy, szybko zmniejszając dystans do członków drużyny. Na szczęście dzięki dużym rozmiarom placu powinno to być łatwe do osiągnięcia. W trakcie wyprowadzania ataków pamiętaj, że w pierwszej kolejności musisz zniszczyć osłonę biotyczną banshee, wykorzystując do tego celu odpowiednie rodzaje amunicji, granatów i mocy. Staraj się też unikać dwóch głównych ataków banshee, a mianowicie samonaprowadzalnych pocisków oraz fali uderzeniowej (jest ona na szczęście wyraźnie sygnalizowana, tak więc można szybko odskoczyć). Oba te ataki nie tylko zadają duże obrażenia, ale pozwalają też banshee się w pewnym stopniu zregenerować.
Po zlikwidowaniu banshee przystąp do atakowania kanibali, którzy powinni w międzyczasie dołączyć do walk. Ich eliminacja nie powinna na szczęście stanowić dużego problemu. Po wygranej bitwie pozbieraj amunicję i skieruj się w stronę oznaczonych przez grę drzwi. Gra po otwarciu drzwi automatycznie wyświetli cut-scenkę ze spotkania z Falere, czyli z jedną z ocalałych Ardat-Yakshi, przy czym niezależnie od wybieranych opcji dialogowych (i niezależnie od tego czy Samara bierze udział w rozmowie) ucieknie ona z tego miejsca z zamiarem uratowania siostry Rili.
Kontynuacja przeprawy przez klasztor
Rozejrzyj się za komputerem z nagraniem [20 PD], a następnie skieruj się do jedynych możliwych drzwi. Zaatakuj widocznego w oddali grasanta, któremu będą towarzyszyli kanibale. Pamiętaj o korzystaniu z odpowiednich rodzajów amunicji i mocy, bo niektóre potwory mogą dysponować osłonami biotycznymi.
Po zakończonych walkach zbadaj całe piętro, wliczając w to boczne pomieszczenia. Do odnalezienia są następujące obiekty: fragment pancerza [Naramienniki Rady Serrice], strzelba [Adept I], stacja medyczna [150 PD], dwa komputery [20 PD], sejf ścienny [5000 kredytów] oraz stacja modyfikacji broni.
Zapisz stan gry i dopiero wtedy zbliż się do schodów prowadzących na parter. Po rozpoczęciu nowej bitwy skup się wyłącznie na atakowaniu banshee. Ogólne reguły są takie same jak wcześniej, przy czym w celu zapewnienia sobie możliwości bezpiecznego atakowania banshee warto chować się za balustradami na górnych balkonikach, nie pozwalając w miarę możliwości na to by potwór przedostał się na piętro. Po zlikwidowaniu banshee zajmij się nowymi kanibalami, którzy powinno bardzo szybko ginąć.
Zbadaj okolicę i udaj się w stronę znajdujących się na parterze niezbadanych jeszcze drzwi. Obejdź ich zabezpieczenia i wejdź do nowego pomieszczenia, w którym warto obejrzeć ciało asari, a także odnaleźć ulepszenie broni [Celownik precyzyjny II (karabin szturmowy)]. Na koniec skieruj się do wyjścia i wejdź w interakcję z mechanizmem windy [400 PD].
Zapisz stan gry po dotarciu do Wielkiej Sali (powyższy screen), bo czeka Cię tu finałowa bitwa tego questu.
Bitwa w Wielkiej Sali
Zacznij od zbadania Wielkiej Sali, zapamiętując miejsca, w których rozmieszczono składziki z amunicją, jak również odnajdując dwie stacje medyczne [150 PD] [150 PD] i jeden zestaw medyczny [100 PD]. Jeżeli dysponujesz aktualnie pełnym zapasem medi-żelów, to zignoruj chwilowo wspomniane obiekty, bo mogą Ci się przydać w trakcie bitwy (ponadto będziesz je mógł na spokojnie pozbierać już po zakończonych walkach).
Podejdź do bomby i zdecyduj się na jej zbadanie, co doprowadzi do wyświetlenia cut-scenki z udziałem ocalałych sióstr i rozpoczęcia właściwej bitwy.
Główne utrudnienie tej bitwy to oczywiście konieczność jednoczesnego bronienia się przed atakami dwóch banshee. Polecam skupić uwagę całej drużyny na jednym z tych potworów, dążąc do jak najszybszego wyeliminowania zmutowanej asari. Staraj się jednocześnie na bieżąco likwidować podbiegające zombie, tak by nie przeszkadzały zbytnio w wyprowadzaniu właściwych ataków.
Pamiętaj, że możesz poruszać się po całej sali, bo bomba nie posiada żadnego specjalnego paska energii. W miarę możliwości staraj się też trzymać banshee na dystans, a jeśli dojdzie do walki w zwarciu to pomagaj sobie strzelbą i bądź gotowy do wykonywania uników w momencie odpalania przez banshee fal uderzeniowych.
Samara i Falere - ważne wybory
Po wygranej bitwie [400 PD] na spokojnie pozbieraj zapasy (w tym apteczki jeśli je wcześniej pominąłeś) i ponownie wejdź w interakcję z bombą celem odszukania jej detonatora. Przed Tobą efektowna cut-scenka, w trakcie której zarażona Rila poświęci swoje życie by zagwarantować reszcie ucieczkę i zniszczyć klasztor.
Już po powrocie na powierzchnię czeka Cię co najmniej jedna rozmowa. Jeżeli Samara nadal żyje, to spróbuje popełnić samobójstwo i możesz jej w tym przeszkodzić odpalając specjalną opcję zachowania prawości (prawy przycisk myszy). Druga rozmowa dotyczy Falere i możesz się zachować na dwa sposoby, a mianowicie ją zabić (opcja skorzystania ze specjalnej opcji zachowania egozimu - lewy przycisk myszy) lub uwierzyć w jej obietnicę i pozostawić ją żywą w klasztorze. Już po powrocie na Normandię wysłuchaj kończącej ten quest rozmowy z radną asari.
Nagrody za ukończenie questu:
- [12500 kredytów]
- Zasób wojenny [Komandoski asari]