Mass Effect 3: N7 - Laboratorium Cerberusa - solucja, opis przejścia Mass Effect 3 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 19 kwietnia 2021
Ta strona poradnika do gry Mass Effect 3 ma do zaoferowania opis przejścia pobocznego questu N7 - Laboratorium Cerberusa. Niniejsza solucja podpowiada m.in. kiedy można dowiedzieć się o istnieniu laboratorium, gdzie znaleźć 2 artefakty i jak dokonać ewakuacji.
Zleceniodawca questu: Specjalistka Traynor [Normandia SR-2: Centrum Informacji Bojowych]
Sposób odblokowania questu: Szansa na rozpoczęcie tego zadania pojawi się po odbyciu pierwszej wizyty na Cytadeli, czyli po zaliczeniu głównego questu Priorytet: Cytadela.
O szansie przystąpienia do tego zadania może poinformować Cię specjalistka Traynor po tym jak podejdziesz do niej na pokładzie [Normandia SR-2: Centrum Informacji Bojowych]. Zanim przystąpisz do questu warto zapoznać się z jego szczegółami korzystając z pobliskiego terminalu osobistego i odczytując wiadomość Zadania specjalne.
W celu przystąpienia do misji wejdź w interakcję z mapą galaktyki i zaplanuj podróż do Kołyski Sigurda. Po dotarciu do celu (system Skepsis) przeleć do sąsiedniego systemu Decoris (upewnij się, że dysponujesz wystarczającą ilością paliwa). Tu z kolei podleć do planety Sanctum i zdecyduj się na wylądowanie na jej powierzchni.
Wysłuchaj rozmowy z admirałem Hackettem, który poprosi Cię o pozyskanie próbek technologii Żniwiarzy, po czym przystąp do eksploracji lokacji [Sanctum: Laboratorium Cerberusa].
Do zdobycia są w sumie dwa artefakty Żniwiarzy i w celu dotarcia do pierwszego z nich proponuję wybrać lewą ścieżkę. Musisz być oczywiście gotowy na to, że wokół artefaktu zgromadzeni będą żołnierze Cerberusa, aczkolwiek możesz ich zaatakować z zaskoczenia. W trakcie staczanych walk staraj się w pierwszej kolejności likwidować stróżów, centurionów oraz inżynierów. Szczególnie ważni są ci ostatni, gdyż pozostawieni sami sobie mogą rozstawiać wieżyczki obronne.
Zanim zdecydujesz się na zdobycie oznaczonego przez grę artefaktu dobrze byłoby rozejrzeć się po okolicy. Odnajdziesz mianowicie fundusze [3000 kredytów] [4000 kredytów], ulepszenie broni [Ulepszony celownik I (karabin snajperski)], stację medyczną [50 PD] oraz konsolę z wpisem w dzienniku [18 PD]. Po zbadaniu okolicy podejdź do konsoli systemu powstrzymującego i po skorzystaniu z niej zabierz artefakt Żniwiarzy [150 PD]. Powróć z tym przedmiotem do promu [150 PD], przy czym przed jego zwróceniem koniecznie uzupełnij zapasy amunicji.
Drugi artefakt znajduje się na prawo od lądowiska i możesz tam dotrzeć wybierając ścieżkę przy promie lub jeden z korytarzy zlokalizowanych niedaleko miejsca odnalezienia pierwszego artefaktu. Niezależnie od wybranych przejść musisz liczyć się z tym, że po drodze spotkasz wielu nowych żołnierzy Cerberusa. Nie daj się im zaskoczyć, ponownie uważając na elitarne odmiany człłonków tej organizacji.
Podobnie jak wcześniej, zanim zdecydujesz się na zabranie artefaktu, dobrze byłoby zbadać pozostałą część placówki. Oto lista znalezisk: [3000 kredytów], konsola z raportem o nieudanym eksperymencie (nowy poboczny quest Cytadela: Receptura medi-żelu dla obcych) oraz konsola z wpisem w dzienniku [18 PD].
Na koniec udaj się do drugiego artefaktu i skorzystaj z konsoli systemu powstrzymującego. Rozpraw się z dwoma szturmowcami, po czym podnieś artefakt Żniwiarzy [150 PD].
Wysłuchaj komunikatu Corteza, który poinformuje Cię o przybyciu posiłków Cerberusa i konieczności bronienia się przed ich atakami. Koniecznie rozstaw swoich podwładnych w takich miejscach by pilnowali obie ścieżki prowadzące do aktualnie okupowanego miejsca. Proponuję się stąd nie ruszać i sukcesywnie eliminować nadciągające siły wroga. Jest to tym bardziej wskazane, że w okolicy tej znajduje się składzik amunicji.
Na ucieczkę zdecyduj się dopiero po otrzymaniu potwierdzenia możliwości przeprowadzenia ewakuacji [112 PD]. Proponuję wybrać lewą ścieżkę i w miarę możliwości nigdzie się po drodze na dłużej nie zatrzymywać, bo gra regularnie będzie nasyłała na Ciebie nowe jednostki wroga. Po dotarciu w okolice lądowiska rozpraw się wyłącznie z najbliżej rozstawionymi przeciwnikami i następnie szybko podbiegnij do promu z zamiarem wejścia na jego pokład i zakończenia misji.
Nagrody za ukończenie questu:
- [10000 kredytów]