Mass Effect 3: Lista questów Mass Effect 3 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 13 kwietnia 2021
Na tej stronie poradnika znajdziesz zestawienie wszystkich głównych i pobocznych questów gry Mass Effect 3, które uwzględniliśmy w naszym opisie przejścia. Dowiesz się też jaki podział zadań jest w grze i czego dotyczą ich poszczególne rodzaje.
- Wszystkie główne questy Mass Effect 3
- Misje poboczne - podział
- Lista pobocznych questów na Cytadeli
- Lista pobocznych questów poza Cytadelą
- Lista mini-zadań / drobnych pobocznych questów
- Lista pobocznych questów N7
- Ważne informacje na temat zaliczania questów
- Jak korzystać z opisu przejścia?
- Oznaczenia kolorystyczne w poradniku
Wszystkie główne questy Mass Effect 3
W poniższym zestawieniu uwzględniliśmy strony z opisami przejścia konkretnych misji, a także dodatkowe strony na temat przygotowań do finału kampanii i dostępnych zakończeń. #2 oraz #3 w tytule misji dotyczących Cytadeli oznacza zaplanowane powroty do tej lokacji w ramach zaliczania głównej fabuły.
- Priorytet - Ziemia
- Priorytet - Mars
- Priorytet - Cytadela
- Priorytet - Palaven
- Priorytet - Sur'Kesh
- Trawers Attykański - Oddział krogan
- Trawers Attykański - Raknii
- Tuchanka - Pluton turian
- Priorytet - Tuchanka
- Priorytet - Cytadela #2
- Priorytet - Mgławica Persuesza
- Priorytet - Pancernik gethów
- Rannoch - Admirał Koris
- Rannoch - Eskadry myśliwskie gethów
- Priorytet - Rannoch
- Priorytet - Cytadela #3
- Priorytet - Thessia
- Priorytet - Horyzont
- Jak przygotować się do finału kampanii?
- Priorytet - Kwatera główna Cerberusa
- Priorytet - Ziemia - finał
- Zakończenia gry
Misje poboczne - podział
W niniejszym poradniku poboczne zadania podzielone zostały na cztery zasadnicze grupy:
- Zadania na Cytadeli - To wszystkie misje, które w całości wykonuje się na Cytadeli, bez konieczności jej opuszczania.
- Zadania poza Cytadelą - To wszystkie misje, które wykonuje się w innych zakątkach galaktyki (np. w Akademii Grissoma).
- Mini-zadania - To krótkie i mało skomplikowane misje, które zazwyczaj ograniczają się do konieczności odnalezienia i dostarczenia jakiegoś przedmiotu (np. proteańskiego artefaktu).
- Zadania N7 - To wszystkie misje typu N7 zlecane przez specjalistkę Traynor i rozgrywane na mapkach znanych z trybu kooperacji.
Lista pobocznych questów na Cytadeli
Uwaga - Niektóre małe questy nie pojawiają się w dzienniku Sheparda (informujemy o tym na początku opisu przejścia zadania). Nie ignoruj ich, tylko również się nimi zajmuj.
- Cytadela - Diana Allers
- Cytadela - Ashley Williams
- Cytadela - Kaidan Alenko
- Cytadela - Doktor Chakwas
- Cytadela - Doktor Michel
- Cytadela - Khalisa al-Jilani
- Cytadela - Hanarski dyplomata
- Cytadela - Aria T'Loak
- Aria - Błękitne Słońca
- Aria - Krwawa Horda
- Aria - Zaćmienie
- Cytadela - Miranda Lawson
- Cytadela - Thane Krios
- Cytadela - Kelly Chambers
- Cytadela - Aethyta
- Cytadela - Inspirujące historie
- Cytadela - Ranny batarianin
- Cytadela - Batariańskie kody
- Cytadela - Odwet na Cerberusie
- Cytadela - Ambasador volusów
- Cytadela - Sabotaż medi-żelu
Lista pobocznych questów poza Cytadelą
Niektóre z poniższych zadań są istotne np. pod kątem spotkania ważnych NPC-ów czy rozwijania romansów. Postaraj się zaliczyć 100% z nich.
- Akademia Grissoma - Śledztwo
- Akademia Grissoma - Awaryjna ewakuacja
- Tuchanka - Bomba
- Mesana - Sygnał S.O.S.
- Kallini - Klasztor Ardat-Yakshi
- Arrae - Byli pracownicy naukowi Cerberusa
Lista mini-zadań / drobnych pobocznych questów
Uwaga - Niektóre małe questy nie pojawiają się w dzienniku Sheparda (informujemy o tym na początku opisu przejścia zadania). Nie ignoruj ich, tylko również się nimi zajmuj.
- Otchłań Dzierzby - Proteański obelisk
- Cytadela - Receptura medi-żelu dla obcych
- Normandia SR-2 - EDI
- Benning - Dowody
- Cytadela - Interfejsy wzmacniaczy biotycznych
- Pogranicze Ismaru - Komponenty prototypu
- Cytadela - Ulepszona sieć zasilania
- Małpia Grań - Sztandar Pierwszego Regimentu
- Irune - Księga Pleniksa
- Cytadela - Stabilizatory modułów grzewczych
- Cytadela - Barla Von
- Gniazdo Myszołowa - Filary Siły
- Normandia SR-2 - Porucznik Cortez
- Cytadela - Rura termiczna GX12
- Cytadela - Ostatnia wiadomość kroganina
- Cytadela - Schemat wieżyczki Cerberusa
- Cytadela - Szyfry Cerberusa
- Cytadela - Fragmenty kodu Żniwiarzy
- Nexus Hadesu - Proteańska sfera
- Dekuuna - Kodeks Starożytnych
- Gromada Nimbus - Biblioteka Ashy
- Mgławica Sileańska - Pierścienie Alune
- Cytadela - Lekarstwo na poparzenia chemiczne
- Cytadela - Trucizna Cerberusa na turian
- Mgławica Ateny - Posąg z okresu Hesperia
- Cytadela - Skamieniały kakliozaur
- Cytadela - Technologia zagłuszania celu
- Nexus Hadesu - Obelisk Karza
- Próg Walhalli - Proteańskie dyski z danymi
- Cytadela - Zasoby medyczne
- Cytadela - Wdowa asari
- Dekuuna - Ewakuacja elkorów
Lista pobocznych questów N7
Uwaga - Questy N7 mogą mieć powiązania z innymi opcjonalnymi zadaniami gry. Ewentualne odwołania znajdziesz w ich opisach przejścia.
- N7 - Laboratorium Cerberusa
- N7 - Atak Cerberusa
- N7 - Porwania Cerberusa
- N7 - Baza myśliwców Cerberusa
- N7 - Reaktory paliwowe
- N7 - Centrala komunikacyjna
Ważne informacje na temat zaliczania questów
Zadania główne
Po zakończeniu każdego głównego questu gry polecam porozmawiać ze wszystkimi członkami załogi, odczytać wiadomości na terminalu osobistym Sheparda, przejść się po Cytadeli oraz zbadać wszystkie nowo odblokowane układy gwiezdne. Zwiększy to prawdopodobieństwo odblokowania sobie dostępu do wszystkich nowych pobocznych questów.
Nowe zadania
Nie wszystkie nowe questy odblokowuje się w wyniku rozmów odbywanych z postaciami niezależnymi. Niektóre z nich dodawane są do dziennika Sheparda w momencie odnalezienia jakiegoś ważnego przedmiotu czy podsłuchania rozmowy przebywających w pobliżu postaci. Dokładne informacje na temat odblokowywania poszczególnych questów znajdują się w opisach ich przejścia.
Jak korzystać z opisu przejścia?
Nazwy wszystkich zadań opisanych w poradniku pokrywają się z tym z dziennika Sheparda. Jeśli więc chcesz odnaleźć omówienie ściśle określonego questu, musisz najpierw sprawdzić jego nazwę w grze i następne odszukać go w opisie przejścia. Wyjątkiem od tej reguły są drobne questy, które nie są wyświetlane w dzienniku (np. odwiedzenie rannego kolegi w szpitalu) i rozpoznasz je po tym, że oznaczone zostały gwiazdką (*).
Na samym początku opisu każdego questu znajduje się informacja na temat jego zleceniodawcy oraz na temat wymagań do jego odblokowania. Na końcu opisu każdego questu znajduje się natomiast notka na temat następnego zadania w kolejności (oczywiście tylko wtedy gdy dany quest jest jednym z serii).
Oznaczenia kolorystyczne w poradniku
Poradnik zawiera następujące oznaczenia kolorystyczne:
- Kolor czerwony odnosi się do oryginalnych polskich nazw kolejnych questów (zadań).
- Kolor niebieski odnosi się do odwiedzanych lokacji.
- Kolor zielony odnosi się do odnajdywanych przedmiotów, zarówno tych, które możesz ze sobą zabrać, jak i takich, które gra pozwala jedynie obejrzeć (np. palmtop czy terminal komputerowy).
- Kolor pomarańczowy odnosi się do zdobywanych zasobów wojennych, danych wywiadowczych oraz punktów doświadczenia. W tym ostatni przypadku zastosowany został skrót PD. Przykładowo, [800 PD] oznacza, że za daną czynność możesz zdobyć 800 punktów doświadczenia.