Marvel's Spider-Man: Wydarzenie wieczoru (The Main Event) - solucja, opis przejścia Marvel's Spider-Man poradnik, solucja
Wydarzenie wieczoru (The Main Event) to druga główna misja z gry Marvel’s Spider-Man. Nasza solucja podpowiada m.in. jak pozbywać się wrogów podległych Fiskowi, jak korzystać z zaawansowanych ruchów i jak pokonać bossa – Wilsona Fiska (Kingpin).
Ostatnia aktualizacja: 27 lipca 2022
Poniższa strona solucji do gry Marvel's Spider-Man przedstawia opis przejścia misji Wydarzenie wieczoru (The Main Event). Tym razem poziom trudności znacząco wzrasta i Spider-Man m.in. musi stoczyć pojedynek z Wilsonem Fiskiem. W naszym poradniku znajdziecie szczegółową instrukcję jak pokonać bossa Kingpina.
Walki ze zbirami w Fisk Tower
Po dotarciu do budynku, zauważycie sporą liczbę przeciwników. Idźcie im na spotkanie i rozpocznijcie walkę.
Gra przekaże Wam informacje o koncentracji (Focus), która umożliwia Waszej postaci m.in. leczenie się czy używanie finiszerów. Wskaźnik ten uzupełnicie poprzez długie combosy, uniki i ataki w powietrzu.
Walczcie z kolejnymi wrogami - jest ich sporo, a do tego posiadają broń palną. Priorytetem powinny być dla Was uniki i nauka kolejnych ciosów kierowanego przez Was bohatera.
Leczenie się musi zawsze zostać załączone manualnie - domyślnie przez wciśnięcie dolnego kierunku na krzyżaku pada. Warto zawsze mieć trochę koncentracji w zapasie na wypadek odniesienia poważnych obrażeń. Nie zużywajcie też koncentracji na finishera, jeśli Spider-Man jest na skraju śmierci - wyleczenie się jest wtedy ważniejsze.
Po pokonaniu napastników, zjawi się kolejna fala wrogów. Możecie szybko przyciągać się do innych półek (Zip to Point; L2+R2 na padzie - przy półce docelowej musi pojawić się celowniczek). Przenieście się dzięki tej zdolności poziom wyżej i ponownie rozpocznijcie potyczkę.
Po przerywniku filmowym, traficie do szybu windowego - Spider-Man może powoli wspinać się lub biec (naciśnijcie R2 na padzie). Na szczycie, wejdźcie do szybu i przejdźcie nim dalej. Po drugiej stronie dotrzecie do dużej sali, wypełnionej wrogami.
Wrogów jest sporo, więc zachowajcie czujność i w razie potrzeb starajcie się leczyć. Używajcie umiejętności chwytania obiektów z okolicy i rzucania nimi (domyślnie L1+R1 na padzie) - możecie dzięki temu uderzyć kilku wrogów i szybko uzupełnić pasek koncentracji.
Po kolejnym wygranym starciu dotrzyjcie na najwyższy balkon. Możecie przeskanować okolicę (R3 na padzie - wciśnięcie prawej gałki analogowej) i dzięki tej zdolności zlokalizujcie kratkę szybu na suficie (powyższy obrazek) - przyciągnijcie się do niej.
Podczas przeciskania się przez szyb możecie ustawić się przy kratce nad przeciwnikiem i wykonać na nim cichą eliminację (Vent Takedown - Kwadrat na padzie). Zapamiętajcie tę sztuczkę - często będziecie mogli pozbyć się wrogów z ukrycia.
Zeskoczcie na dół, a dotrzecie do pomieszczenia z licznikiem odliczającym czas. Musicie pokonać wrogów, nim zegar wybije 0:00 i całe pomieszczenie wybuchnie. Skupcie się na szybkiej eliminacji pojedynczych wrogów i używajcie sieci, by przyszpilić przeciwników. Po wszystkim, użyjcie konsoli (Trójkąt na padzie) i wyłączcie odliczanie.
Po scence, pojawi się kolejna grupa niemilców, z którymi musicie się rozprawić. Gra zaproponuje przetestowanie wyrzucania wrogów w powietrze (Air Launch - przytrzymanie Kwadratu na padzie). Stają się wtedy bezbronni i mogą otrzymywać więcej obrażeń.
?
Wyjdźcie z pomieszczenia, a zobaczycie eksplozję poziom wyżej. Udajcie się tam i pokonajcie grupkę wrogów. Przemieśćcie się teraz wyżej i wejdźcie do pomieszczenia z ogniem.
Podejdźcie do kolumny i odsuńcie ją (kombinacja przycisków L1+R1 na padzie) żeby przejść dalej. Przeczołgajcie się pod wąskim przejściem i uratujcie kobietę pod gruzem (szybcie wciskanie Kwadratu na padzie do momentu zapełnienia okrągłego paska).
Po tym heroicznym wyczynie, przejdźcie dalej i wejdźcie do szybu wentylacyjnego. Przejdźcie nim dalej, a po chwili dotrzecie do pomieszczenia z nowym typem wrogów. Przeciwnicy będą wyposażeni w wyrzutnie rakiet, która zadaje masę obrażeń. Koniecznie skupcie się na unikach i nie pozwólcie się trafić. Szybko docierajcie do wrogów z wyrzutniami żeby ich sprawnie wyeliminować (walka wręcz / pajęczyny).
W dalszej części gry możecie odblokować umiejętność pozwalającą na chwytanie lecących rakiet i odrzucanie ich w stronę przeciwników.
Po walce, zniszczcie drzwi prowadzące do Fiska i przejdźcie dalej. W trakcie biegu Peter może automatycznie wykonywać parkourowe ruchy i omijać drobne przeszkody (musicie mieć przytrzymane R2 na padzie).
Ponownie traficie na wrogów, szybko rozprawcie się z nimi i biegnijcie przed siebie. Tym razem natkniecie się na złoczyńców przebranych za policję i tym samym rozpoczniecie walkę z nowym typem wroga - tarczownikiem. Ten przeciwnik blokuje ataki od frontu. Rozwiązaniem tego problemu jest szybki ślizg pomiędzy jego nogami (Kółko na padzie) po to żeby znaleźć się za jego plecami. Pozwoli to Wam wykonać pomyślne ataki od tyłu.
Walka z bossem - Wilson Fisk (Kingpin)
Po wszystkim pobiegnijcie do czerwonych drzwi, a w końcu dotrzecie do Wilsona Fiska, bossa mafijnego, który jest winny całemu zamieszaniu.
Kingpin nie bierze udziału w pierwszej części starcia i zamiast tego musicie zniszczyć wieżyczki z jego biura. Stosujcie regularne uniki żeby nie narazić się na częsty ostrzał wieżyczek. Nie liczcie na przeszkody, bo mogą one zostać łatwo zniszczone.
Przystępujcie do działania gdy wieżyczki przeładowują się - dochodzi do tego po kilku seriach ostrzałów. Zacznijcie od użycia pajęczyn na wieżyczce (obrazek 1). Drugi krok to wyrwanie wieżyczki i rzucenie nią żeby ją zniszczyć (L1+R1 na padzie - obrazek 2).
Pozbądźcie się w ten sposób obu wieżyczek. Zniszczycie szklaną ścianę, za którą stoi boss i awansujecie do właściwego starcia z Kingpinem.
Choć Fisk nie ma żadnej super mocy, to jego zwykła siła robi prawdziwe wrażenie. Przeciwnik będzie ciskał w Was różnymi obiektami. Nie odskakujcie w bok, tylko łapcie lecące obiekty i odrzucajcie je w stronę przeciwnika (przytrzymanie L1+R1 na padzie).
Ogłuszonego Fiska możecie uwięzić pajęczynami (R1 na padzie). Pozwoli to Wam przyciągnąć się do niego (Trójkąt na padzie) i wyprowadzać serie ciosów. Wasze ataki zadadzą Kingpinowi trochę obrażeń, ale nie liczcie, że od razu go pokonacie.
Uważajcie na silne uderzenia pięściami w wykonaniu Kingpina, które mogą zadać duże obrażenia. Nad głową Spider-Mana będą pojawiały się ikony ostrzegające o konieczności uniku (jednego lub kilku w serii).
Powtarzajcie powyższy schemat do momentu załączenia się nowej cut-scenki. Akcja przeniesie się do pokoju obok.
Czas na kolejną fazę walki - mechanika ataków bossa nie zmieni się, jednak na arenę dotrze sporo pomniejszych przestępców. Skupcie się na wyeliminowaniu zwykłych wrogów. Podczas walk ze zbirami nie ignorujcie bossa - musicie uważać na jego szarże i inne potężne ataki.
Po pozbyciu się obstawy wznówcie atakowanie Kingpina. Obowiązuje tu bardzo podobna taktyka - możecie zatrzymywać bossa pajęczynami i przyciągać się do niego po to żeby wyprowadzić kilka ataków gdy jest chwilowo bezbronny.
Możecie też szukać okazji do rzucania w Fiska obiektami z otoczenia (L1+R1 na padzie), ale nie pozwalajcie na to żeby boss Was uderzył przed dokończeniem rzutu.
Pojedynek z Fiskiem kończy sekwencja naciskania przycisków (QTE). Musicie:
- obronić się przed uderzeniem pięściami (Kółko na padzie - zaczekajcie aż okrąg zrówna się z ikoną przycisku);
- wystrzelić 2 pajęczyny w locie (L2 i R2 na padzie);
- kopnąć Fiska i zrzucić go z balkonu (Trójkąt na padzie);
- uderzać bossa w trakcie wspólnego opadania (szybkie wciskanie Kwadratu na padzie).
Poprawne wykonanie sekwencji załączy scenkę przerywnikową z pojmania Kingpina. Fisk trafi do więzienia, a misja zakończy się sukcesem.
Nagrody: 4100 punktów doświadczenia. Zaliczenie tego zadania odblokuje też dostęp do drzewka umiejętności, które pozwala kupować nowe zdolności za punkty rozwoju (od 1 do 3 punktów za umiejętność). Temat ten szerzej opisaliśmy na stronie Rozwój postaci.