LEGO Skywalker Saga: Wyspa ze świątynią (Temple Island) - lista wszystkich łamigłówek LEGO Skywalker Saga poradnik, solucja
Ta strona poradnika do LEGO Star Wars Skywalker Saga zawiera wszystkie łamigłówki (klocki Kyber) dostępne w lokacji Wyspa ze świątynią na planecie Ahch-To.
Ostatnia aktualizacja: 16 maja 2022
Na tej stronie poradnika do gry LEGO Star Wars The Skywalker Saga znajdziecie wszystkie znajdźki dostępne na Wyspie ze świątynią (Temple Island) znajdującej się na planecie Ahch To. Opisaliśmy dokładnie łamigłówki z tej lokacji, dzięki którym będziecie w stanie dotrzeć do poukrywanych klocków kyber - są one jedną z odmian sekretów w grze.
Dodatkowa uwaga - Nie wszystkie klocki kyber i inne znajdźki są od razu dostępne w trybie gry swobodnej. Postarajcie się najpierw zaliczyć w trybie fabularnym wszystkie rozdziały epizodów 8 i 9.
- Łasy na łupy (Lost Jedi Loot)
- Wyścig w wąwozie (Ravine Rush)
- Skarb pod sufitem (Fisherman's Friend)
- Wyprawa na ryby (Fishing Expedition)
- Szczytowa forma (Top Tip)
- Pokrętna pieczara (Cognitive Cavern)
- Trailgazers
- Radość w ruinie (Derelict Delight)
- Schowany w składziku (Stashed in the Storeroom)
- Nie pękaj (Cracking Ahch-To)
- Zjazd po górze (Mountain Slide)
- Kamienny kącik (Rocky Nook)
- Apogeum Ahch-To (Atop Ahch-To)
- Kryjący się na klifie (Cliffside Hider)
- Święty klocek Jedi (Sacred Jedi Brick)
- Luau lanai (Lanai Luau)
- Witaj na Ahch-To! (Welcome to Ahch-To!)
- Jasność i mrok (Light and Dark)
- Turniej Ahch-To (Ahch-To Tourney)
- Turystyczne tempo (High-Speed Hiking)
- Powrót na ciemną stronę (Return to the Dark Side Cave)
Łasy na łupy (Lost Jedi Loot)
Rodzaj znajdźki: Łamigłówka - Klocek Kyber
Poszukiwany klocek znajduje się w centralnej części wyspy. Jest to zamknięte wejście do jaskini, obok którego palą się dwie czerwone lampki.
Na lewo i na prawo od zamkniętego wejścia znajdują się dźwignie. Możecie wysłać do nich osobnych bohaterów lub skorzystać z postaci władającej Mocą i pociągnąć za drugą dźwignię na odległość. Musicie z tym zdążyć przed upływem czasu.
Po zaliczeniu pierwszej części łamigłówki wejdźcie do jaskini. Przełączcie się na dowolną postać z klasy Złoczyniec i rzućcie granatem w srebrny pojemnik. Odblokujecie dostęp do klocka.
Wyścig w wąwozie (Ravine Rush)
Rodzaj znajdźki: Łamigłówka - Klocek Kyber
Klocek jest do odnalezienia w północno-zachodniej części wyspy. Jest to wąwóz w dolnym obszarze pokazanym na obrazku 2.
Waszym zadaniem jest docieranie do kolejnych dźwigni i pociąganie za nie, ścigając się przy tym z upływającym czasem. Próbę najlepiej rozpocząć w miejscu z powyższego obrazka. Musicie dotrzeć do 6 dźwigni i pomagajcie sobie chwytaniem się i doskakiwaniem do kolejnych wystających krawędzi. Zdążenie przed czasem odblokuje skrytkę z klockiem.
Skarb pod sufitem (Fisherman's Friend)
Rodzaj znajdźki: Łamigłówka - Klocek Kyber
Klocek jest w zachodniej części wyspy. Musicie zlokalizować na plaży wejście do jaskini pokazanej na obrazku 2.
Sekret lewituje na dużej wysokości w jaskini. Dobrą taktyką na łatwe pozyskanie znajdźki jest wybranie dowolnego droida oraz postaci władającej Mocą. Użyjcie Mocy do chwycenia droida i przenieście go w pobliże klocka (powyższy obrazek). Przełączcie się na droida żeby złapać sekret w locie.
Wyprawa na ryby (Fishing Expedition)
Rodzaj znajdźki: Łamigłówka - Klocek Kyber
Klocek jest na malutkiej wyspie w południowo-zachodniej części mapy.
Do znajdźki możecie dotrzeć pomagając sobie Mocą. Używajcie jej do przenoszenia pojemników i umieszczania ich na wodzie. Pozwoli to Wam bezpiecznie do nich doskakiwać bez ryzyka utonięcia.
Szczytowa forma (Top Tip)
Rodzaj znajdźki: Łamigłówka - Klocek Kyber
Klocek jest w południowo-wschodniej części wyspy.
Dotarcie do sekretu zakłada skakanie po małych okrągłych półkach pokazanych na powyższym obrazku. Możecie grać dowolną postacią.
Pokrętna pieczara (Cognitive Cavern)
Rodzaj znajdźki: Łamigłówka - Klocek Kyber
Łamigłówka jest w dużej pieczarze ze wschodniej części wyspy. Miejsce rozwiązywania zagadki pokazuje obrazek 2. Waszym zadaniem będzie odnalezienie 3 brakujących trybików i umieszczenie ich w wolnych slotach na ścianie nad znajdźką.
Łamigłówkę zaliczajcie grając dowolną postacią władającą Mocą. Pierwszy trybik jest na wyższej półce po prawej stronie - złapcie go na odległość i przenieście do dowolnego slotu.
Do drugiego trybika możecie dotrzeć chwytając skrzynię z jednej z górnych półek i ustawiając ją w miejscu z obrazka. Wdrapcie się po niej na górę i użyjcie miecza świetlnego do rozcięcia fragmentu ściany.
Trzeci trybik możecie znaleźć rozcinając prawą ścianę z powyższego obrazka. Wysuńcie odnaleziony za nią duży przedmiot. Za nim ukryty będzie poszukiwany trybik.
Po prawidłowym umieszczeniu 3 trybików musicie dokończyć zagadkę trafiając z blastera w małą tarczę nad trybikami (powyższy obrazek).
Trailgazers
Rodzaj znajdźki: Wyścig - Klocek Kyber
Klocek jest do odnalezienia w północno-wschodniej części wyspy. Zainteresujcie się ścianą wspinaczkową z obrazka 2 - musicie użyć dowolnej postaci z klasy Zbieracz (np. Rey), wyprodukować gadżet Wyrzutnia sieci i użyć go do rozwieszenia 2 nowych sieci. Pozwoli to Wam dotrzeć na górę.
Musicie kontynuować wspinaczkę na szczyt tutejszej góry. Celem podróży jest miejsce rozpoczęcia wyścigu (powyższy obrazek). Zanim się do niego zbliżyjcie wyprodukujcie gadżet Lotnia.
Chcąc zdobyć klocek musicie bezbłędnie zaliczyć wyścig, tzn. w maksymalnie 5 sekund. Tuż po rozpoczęciu wyzwania przystąpcie do lotu i bezbłędnie przelatujcie przez kolejne pierścienie wybierając możliwie jak najkrótszą trasę lotu. W razie porażki możecie na szczęście łatwo powtarzać wyścig.
Radość w ruinie (Derelict Delight)
Rodzaj znajdźki: Łamigłówka - Klocek Kyber
Klocek ukryto w północnej części wyspy.
Zainteresujcie się budynkami z oznaczonej lokacji. Do tego z powyższego obrazka możecie wskoczyć wspinając się na jego dach. Pozwoli to Wam zaliczyć łamigłówkę bez korzystania z dodatkowych umiejętności.
Schowany w składziku (Stashed in the Storeroom)
Rodzaj znajdźki: Łamigłówka - Klocek Kyber
Klocek ukryto w północnej części wyspy. Rozejrzyjcie się za otworem z obrazka 2 - wewnątrz pozornie niedostępnego składziku widoczny będzie poszukiwany sekret.
Przełączcie się na dowolną postać władającą Mocą, podejdźcie do otworu i użyjcie kontroli umysłu na jednej z postaci z lokacji ze znajdźką. Poniszczcie obiekty z okolicy żeby odnaleźć dźwignię z powyższego obrazka. Pociągnięcie za nią pozwoli głównym bohaterom wejść do środka.
To jeszcze nie koniec. Wybierzcie dowolną postać z klasy Łowca nagród żeby ostrzelać pokazany na obrazku złoty pojemnik. Odsłonicie w ten sposób klocek.
Nie pękaj (Cracking Ahch-To)
Rodzaj znajdźki: Łamigłówka - Klocek Kyber
Łamigłówka zaliczana jest w północno-zachodniej części wyspy.
Musicie zlokalizować pękniętą ścianę z powyższego obrazka. Wybierzcie dowolną postać z klasy Zbieracz (np. Rey), skonstruujcie Blaster burzący i użyjcie go do zniszczenia ściany. Odblokujecie dostęp do klocka.
Zjazd po górze (Mountain Slide)
Rodzaj znajdźki: Łamigłówka - Klocek Kyber
Klocek jest w południowo-zachodniej części wyspy. Jest to strome zbocze z obrazka 2.
Gra sugeruje, że do rozwiązania łamigłówki potrzebne jest rozpoczęcie zjazdu po znalezieniu się nad znajdźką. Jest jednak prostsza metoda. Na bohaterów wybierzcie dowolnego droida oraz postać władającą Mocą. Zbliżcie się postacią używającą Mocy do znajdźki. Użyjcie Mocy do chwycenia droida i przenieście go w pobliże klocka (powyższy obrazek). Przełączcie się na droida żeby złapać sekret od razu po tym gdy droid stanie się grywalną postacią.
Kamienny kącik (Rocky Nook)
Rodzaj znajdźki: Łamigłówka - Klocek Kyber
Klocek jest w centralnej części mapy.
Na potrzeby zaliczenia tej prostej łamigłówki musicie jedynie dotrzeć na skalną półkę z sekretem (powyższy obrazek). Rozpocznijcie na wyższych półkach i zeskakujcie po kolei na niższe.
Apogeum Ahch-To (Atop Ahch-To)
Rodzaj znajdźki: Łamigłówka - Klocek Kyber
Klocek jest w centralnej części wyspy.
Na potrzeby dotarcia do znajdźki musicie zaliczyć wspinaczkę na szczyt pokazanej na obrazku góry. Znajdziecie odpowiednie półki do wspinaczki u jej podstawy. Do wspinaczki nie są potrzebne żadne specjalne umiejętności.
Kryjący się na klifie (Cliffside Hider)
Rodzaj znajdźki: Łamigłówka - Klocek Kyber
Klocek ukryto w centralnej części mapy.
Na potrzeby rozwiązania łamigłówki wybierzcie dowolną postać będącą w stanie przyciągać się do zaczepów. Zainteresujcie się ścianą wspinaczkową. Docelowo musicie dotrzeć do lokacji z obrazka - po przyciągnięciu się do ostatniego zaczepu znajdziecie się tuż obok klocka.
Święty klocek Jedi (Sacred Jedi Brick)
Rodzaj znajdźki: Łamigłówka - Klocek Kyber
Klocek jest w południowej części wyspy.
Po dotarciu do oznaczonej lokacji rozejrzyjcie się za konstrukcją przypominającą zniszczone drzewo z krawędziami do wspinaczki. Chwytajcie się ich żeby dotrzeć na szczyt i znaleźć pokazany na obrazku sekret. Nie będą do tego wymagane żadne unikalne umiejętności.
Luau lanai (Lanai Luau)
Rodzaj znajdźki: Łamigłówka - Klocek Kyber
Łamigłówkę rozwiązuje się w wiosce w południowej części wyspy. Ikona klocka może być schowana za ikonami NPC-ów z tej lokacji.
Po dotarciu do wioski użyjcie droida protokolarnego do porozmawiania z organizatorem przyjęcia (Perturbed Party Planner).
Na terenie wioski pojawi się prostokąt. Przełączcie się na postać władającą Mocą i zacznijcie korzystać ze sztuczek umysłowych (Mind Tricks):
- wykorzystujcie Wpływ (Influence) do sprowadzania okolicznych postaci w pobliże ogniska,
- wykorzystujcie Rozproszenie (Distract) żeby postacie zaczęły tańczyć.
Docelowo musi wyświetlić się scenka pokazująca tańczących NPC-ów (obrazek 2). Klocek będzie nagrodą za poprawne rozkręcenie imprezy.
Witaj na Ahch-To! (Welcome to Ahch-To!)
Rodzaj znajdźki: Łamigłówka - Klocek Kyber
Klocek jest w północnej części wyspy, na małej wysepce obok lądowiska statków kosmicznych.
Dotarcie do znajdźki jest proste i zakłada jedynie skakanie po małych obiektach wystających z wody.
Jasność i mrok (Light and Dark)
Rodzaj znajdźki: Łamigłówka - Klocek Kyber
Łamigłówka jest do rozwiązania w centralnej części mapy. Musicie dotrzeć do jaskini wewnątrz wielkiej góry z obrazka 2. Wasze zadanie będzie polegało na dostarczeniu w to miejsce 3 pochodni po to żeby umieszczać je wokół zamkniętej okrągłej płyty.
Pochodnie oznaczone zostaną fioletowymi ikonami na mapie wyspy i miejsca ich odnajdywania oznaczyliśmy na mapie z obrazka 1. Po dotarciu do każdej z tych lokacji musicie znaleźć pochodnię i zacząć przenosić ją do jaskini. Ważne jest to żeby nie otwierać mapy ani wykonywać innych czynności w trakcie transportowania pochodni, bo Wasza postać może ją "utracić". Musielibyście wtedy powrócić do miejsca jej pierwotnego odnalezienia i powtórzyć całą przeprawę.
Dostarczenie wszystkich 3 pochodni i umieszczenie ich na stojakach nagrodzone zostanie podniesieniem centralnej konstrukcji, która odsłoni sekret.
Turniej Ahch-To (Ahch-To Tourney)
Rodzaj znajdźki: Łamigłówka - Klocek Kyber
Dostęp do tego klocka może być początkowo niedostępny i jest to spowodowane niedostatecznym awansowaniem w głównej fabule. Postarajcie się ukończyć wszystkie epizody najnowszej trylogii, tzn. część VII, VIII i IX.
W północno-wschodniej części wyspy musi pojawić się docelowo znacznik znajdźki z powyższego obrazka.
Wybierzcie dowolną postać władającą Mocą. W oznaczonym miejscu znajdziecie bramkę. Użyjcie Mocy do wyjęcia obiektu z sąsiadującego z nią kosza (powyższy obrazek). Ciśnijcie następnie tym obiektem w bramkę. "Zdobycie gola" nagrodzone zostanie pojawieniem się klocka.
Turystyczne tempo (High-Speed Hiking)
Rodzaj znajdźki: Łamigłówka - Klocek Kyber
Dostęp do tego klocka może być początkowo niedostępny i jest to spowodowane niedostatecznym awansowaniem w głównej fabule. Postarajcie się ukończyć wszystkie epizody najnowszej trylogii, tzn. część VII, VIII i IX.
Na wysokiej polanie z centralnej części wyspy musi docelowo pojawić się znacznik znajdźki (powyższy obrazek).
Znajdziecie zamknięty pojemnik, który może zostać otwarty dzięki dotknięciu 4 przycisków. Ich lokalizacje pokazuje powyższy obrazek - 2 są obok zamkniętej skrzynki i 2 na pobliskich skalnych półkach. Musicie ich wszystkich dotknąć przed upływem wyznaczonego czasu (30 sekund to znacznie więcej niż potrzeba).
Powrót na ciemną stronę (Return to the Dark Side Cave)
Rodzaj znajdźki: Łamigłówka - Klocek Kyber
Dostęp do tego klocka może być początkowo niedostępny i jest to spowodowane niedostatecznym awansowaniem w głównej fabule. Wymagane jest zaliczenie mniejszego zadania Trening Jedi (Jedi Training) z epizodu 8, w którym po raz pierwszy odwiedza się Tajemniczą jaskinię (Mysterious Cave) i rozwiązuje zagadkę z lustrzanym odbiciem.
Jaskinia pojawi się jako znacznik wejścia do osobnej lokacji na zachodnim krańcu wyspy (powyższy obrazek). Musicie tam wskoczyć do czarnego otworu w ziemi.
Musicie rozwiązać kilka nowych zagadek z lustrzanymi odbiciami, które w porównaniu z tymi z głównej fabuły mają jedną nową cechę - niektóre odbicia są dodatkowo obrócone o 180 stopni i może to Wam utrudniać orientację szczególnie przy wykonywaniu skoków. Jeśli Wasza postać spada przy próbach docierania do kolejnych półek, to spróbujcie dodatkowo przemieścić się bliżej lub dalej od kryształowego odbicia (wszystkie 4 kierunki, nie tylko podróżowanie w lewo lub w prawo).
W danym momencie skupiajcie się na doprowadzeniu jednego odbicia do "pasującej" do niego płyty naciskowej. Możecie sterować dowolną spośród dostępnych grywalnych postaci. W danym momencie kontroluje się tylko jedną Rey. Zaliczenie wszystkich zagadek z odbiciami nagrodzone zostanie klockiem Kyber.