LEGO Skywalker Saga: Maul-y problem (Better Call Maul) - solucja, opis przejścia LEGO Skywalker Saga poradnik, solucja
Z tej strony strony poradnika do LEGO Star Wars Skywalker Saga dowiecie się jak przejść poziom Maul-y problem (Better Call Maul) z epizodu 1.
Ostatnia aktualizacja: 11 kwietnia 2022
Na tej stronie poradnika do gry LEGO Skywalker Saga znajdziecie trzecią część opisu przejścia epizodu 1 (Mroczne Widmo). Nasza solucja opisuje poziom Maul-y problem (Better Call Maul) i towarzyszące mu misje. Dowiecie się m.in. jak pokonać bossa Darth Maula, a także jak używać szybkiej podróży i jak odblokować przejście przy Jeziorze Paonga.
- Do Senatu! (To the Senate!)
- Nowi sojusznicy (New Allies)
- Maul-y problem (Better Call Maul) - wyzwania
- Maul-y problem (Better Call Maul) - opis przejścia
Do Senatu! (To the Senate!)
Po wygraniu wyścigu podów otrzymacie zadanie powrotu na statek kosmiczny drużyny. Chodzi tu po prostu o miejsce startu, w którym wcześniej rozpoczynaliście eksplorację Mos Espa. Ustawcie się tradycyjnie w niebieskim okręgu i potwierdźcie chęć awansowania w głównej fabule.
Na mapie galaktyki musicie po raz pierwszy skorzystać z opcji szybkiej podróży dotyczącej przeniesienia się do innego systemu. Z mapy galaktyki wybierzcie Coruscant.
Jako konkretny cel podróży musicie wybrać dystrykt federalny (Federal District), dzięki któremu automatycznie wylądujecie na powierzchni Coruscant i znajdziecie się w nowej lokacji questowej.
Po lądowaniu ustawcie się w nowym niebieskim okręgu żeby porozmawiać z senatorem Palpatine.
Wyruszcie za senatorem. Dotrzecie do miejsca postoju taksówek i przetestujecie dzięki temu inną formę szybkiej podróży. Musicie wejść w interakcję z taksówką i wybrać podróż do budynku senatu (Coruscant Senate Building).
W nowej lokacji udajcie się na wprost do biura senatora Palaptine.
Nowi sojusznicy (New Allies)
Po obejrzeniu cut-scenek otrzymacie zadanie powrotu na planetę Naboo z zamiarem spotkania się z Nassem. Zacznijcie od użycia taksówki żeby zawiozła ona bohaterów na północne lądowisko (North Landing Pad).
Powróćcie do Waszego statku kosmicznego i wybierzcie Naboo z mapy galaktyki. Konkretnym celem podróży będzie Jezioro Paonga (Lake Paonga).
Po dotarciu w pobliżu jeziora wyruszcie w jego stronę i skorzystajcie z przejścia prowadzącego do miasta Gungan (Gungan City). Musicie udać się sali tronowej. Nie znajdziecie w niej nikogo, ale otrzymacie nowe zadanie odnalezienia świętego miejsca (Sacred Place). Opuśćcie miasto Gungan i powróćcie do Jeziora Paonga.
Zainteresujcie się obszarem z obrazka, w którym po raz pierwszy w ramach epizodu 1 musicie coś zbudować - zlokalizujcie podskakujące klocki i przytrzymajcie przycisk budowania.
Zbudowanym obiektem będzie obrotowy mechanizm, którego użycie odblokuje nowe przejście (powyższy obrazek). Dotrzyjcie do miejsca pobytu Nassa i ustawcie się w niebieskim okręgu żeby z nim porozmawiać.
Musicie powrócić do śmigacza (Speeder). Użycie go będzie równoznaczne z przystąpieniem do poziomu Maul-y problem.
Maul-y problem (Better Call Maul) - wyzwania
Poziom ten posiada 3 wyzwania:
- Maule szanse (Complete Maul-ing) - Musicie pokonać Dartha Maula w czasie krótszym niż 10 minut. Najlepiej jest na potrzeby zdobycia tego wyzwania całkowicie zignorować opcjonalną eksplorację i poszukiwania znajdziek. Postarajcie się też sprawnie zaliczyć zagadki z polami siłowymi w końcowej części poziomu.
- Eli-moc-nacja (Forced Out) - Musicie zepchnąć z kładki 5 droidów z pomocą Mocy. W trakcie rozgrywania misji spotkacie kilka grup droidów w przerwach pomiędzy kolejnymi pojedynkami z Darthem Maulem. Dodatkowo w kilku miejscach spotkacie grupy nieruchomych grających droidów (przykładowa na obrazku) będących łatwym celem. Wciskajcie przycisk używania Mocy żeby odpychać droidy (musicie stać dostatecznie blisko nich), a jest duża szansa, że spadną z metalowych balkoników w przepaść.
- Czy to ustawione? (Odds Stacked in Your Favour) - Musicie użyć Mocy, by znaleźć inną drogę przez elektryczne zagrożenie. Okazja do zdobycia tego wyzwania pojawi się po drugim starciu z Darthem Maulem, a konkretnie po tym jak boss po raz drugi zniszczy ścieżkę, doprowadząc do pojawienia się wyładowań elektrycznych. Gra zasugeruje w tym miejscu skorzystanie z jednego z bocznych przejść, ale zamiast tego zainteresujcie się skrzynkami z obrazka 1.
- Możecie używać Mocy na skrzynkach i przenosić do obszaru z elektrycznością. Umieśćcie w nim dwie skrzynki (przykład na obrazku 2) po to żeby móc przeskakiwać na nie i skorzystać dzięki z temu z "drogi na skróty" do bossa.
Maul-y problem (Better Call Maul) - opis przejścia
Poziom ten składa się z pojedynków z bossem Darthem Maulem.
Docelowo będziecie musieli czterokrotnie pozbawić Dartha Maula dużego paska zdrowia i kolejne pojedynki z nim będą przedzielone innymi scenami.
Jeśli jest to Wasza pierwsza walka z bossem, to gra załączy dodatkowy samouczek. Dartha Maula możecie atakować na odległość na dwa główne sposoby:
- Rzucać mieczem świetlnym - to prosta i skuteczna technika osłabiania bossa.
- Używać Mocy - możecie podnosić z pomocą Mocy obiekty z okolicy i ciskać nimi w przeciwnika.
W obu przypadkach Darth Maul może zacząć blokować Wasze ataki. Pomagajcie sobie też przytrzymywaniem przycisku celowania żeby kamera była blokowana na bossie.
Może też dochodzić do walk w zwarciu i w tym przypadku istnieje szansa, że załączy się jedna z kilku możliwych scenek QTE. Wszystkie ich odmiany dotyczą mashowania (szybkiego wciskania) wskazanego przycisku po to żeby zwyciężyć próbę siłowania się z Darthem Maulem.
Ważnym elementem tego pojedynku jest unikanie silnych ataków Dartha Maula, które oznaczane są czerwonymi paskami. Są to rzuty mieczem świetlnym oraz dalekie skoki. W obu przypadkach stosujcie uniki żeby nie znaleźć się w zasięgu rażenia ataku bossa.
Dodatkowo możecie też polegać na opcji blokowania ataków. Może się ona okazać szczególnie przydatna w trakcie walk w zwarciu.
Najrzadszym atakiem bossa jest duszenie z użyciem Mocy. Jeśli do tego doszło, to brońcie się machając lewą gałką analogową na boki lub wciskając szybko na przemian boczne klawisze kierunkowe.
Osłabiajcie Dartha Maula do momentu pozbawienia go pierwszego paska zdrowia. Boss rzuci się po raz pierwszy do ucieczki i musicie wyruszyć w pościg za nim. W dopadnięciu bossa przeszkodzi Wam grupa droidów - możecie użyć m.in. Mocy i zdolności rzucania mieczem świetlnym, bądź też po prostu podbiec do nich i przystąpić do ataków.
Na drodze staną Wam też droidy otoczone polem siłowym i polegajcie na technice odbijania pocisków żeby łatwo sabotować ich bariery.
Musicie dotrzeć do pierwszej windy - tej samej, z której wcześniej skorzystał Darth Maul. Na górnym poziomie pokonajcie kolejną grupę zwykłych droidów.
Wkrótce rozpocznie się drugi pojedynek z Darthem Maulem. Jego unikalną cechą jest to, że boss może zacząć blokować wszystkie ataki (przykład na obrazku) uniemożliwiając atakowanie go od przodu. Musicie w takich sytuacjach przełączać się na drugiego bohatera (lub prosić o pomoc drugiego gracza grając w kooperacji) żeby zaatakować Dartha Maula od tyłu.
Po wygranym drugim pojedynku Darth Maul uszkodzi fragment posadzki i odsłoni obszary objęte elektrycznością. Rozwiązaniem tego problemu jest przeskakiwanie na kolejne wystające elementy żeby uniknąć porażenia prądem.
Pokonajcie kolejne droidy i zbliżcie się do Dartha Maula. Ponownie dojdzie do zablokowania głównej ścieżki Problem ten możecie rozwiązać na dwa sposoby i pierwszym z nich jest skorzystanie z bocznych przejść.
Podczas badania bocznego obszaru natraficie na nowe droidy oraz na uszkodzoną windę, którą można na szczęście łatwo naprawić - użyjcie Mocy na komponencie, który odpadł od windy i umieśćcie go w pasującym slocie.
Dotrzyjcie na górę i najpierw rozprawcie się ze snajperami. Po wyeliminowaniu ich zeskoczcie na niższy poziom
Alternatywnym rozwiązaniem problemu z elektrycznością jest zainteresowanie się skrzynkami do przenoszenia z użyciem Mocy z powyższego obrazka. Możecie je umieścić w obszarze z elektrycznością po to żeby zacząć po nich skakać.
Niezależnie od wybranej ścieżki do rozegrania będzie trzeci pojedynek z Darthem Maulem. Nie zaskoczy on Was nowymi atakami. Sprawdzoną taktyką jest np. rzucanie w bossa mieczem świetlnym.
Wyruszcie do tunelu z polami siłowymi. Musicie przebiegać pomiędzy nimi w momencie gdy są wyłączone i pozwoli to Wam uniknąć obrażeń.
Dwukrotnie musicie rozwiązać zagadki z używania Mocy:
- W pierwszej zagadce przenieście po prostu interaktywne obiekty do slotów o tym samym kolorze.
- W drugiej zagadce musicie umieścić niebieski obiekt w lewym slocie (powyższy obrazek). Spowoduje to pojawienie się zielonego obiektu w prawym slocie. Dopiero wtedy dopasujcie wszystkie 4 obiekty do różnokolorowych slotów po bokach pola siłowego.
Po zaliczeniu wszystkich zagadek musicie rozegrać ostatni czwarty pojedynek z bossem. Darth Maul nie zaskoczy Was już żadnymi nowymi ruchami. Rozprawienie się z bossem to też koniec poziomu.