LEGO Skywalker Saga: Chwile z hrabią (Out for the Count) - solucja, opis przejścia LEGO Skywalker Saga poradnik, solucja
Ta strona poradnika do LEGO Skywalker Saga zawiera opis przejścia poziomu Chwile z hrabią (Out for the Count) z epizodu 3 – drugie starcie z hrabią Dooku.
Ostatnia aktualizacja: 13 kwietnia 2022
Na tej stronie poradnika do gry LEGO Skywalker Saga możecie znaleźć pierwszą część opisu przejścia epizodu 3 (Zemsta Sithów). Nasza solucja zawiera opis poziomu Chwile z hrabią (Out for the Count). Możecie dowiedzieć się m.in. jak wyłączać lub omijać zapory laserowe, gdzie znaleźć kanclerza Palpatine'a (Chancellor Palpatine) oraz jak po raz drugi pokonać bossa Hrabiego Dooku (Count Dooku).
Uwaga - Poniższy opis przejścia skupia się na zaliczeniu epizodu 3 w trybie fabularnym (Story Mode). Nie uwzględnia on sekretów i znajdziek, które dokładnie opisaliśmy na osobnych stronach poradnika. Proponujemy najpierw zaliczyć wszystkie etapy w trybie fabularnym i dopiero wtedy zainteresować się nimi w trybie gry swobodnej (Free Play).
- Chwile z hrabią (Out for the Count) - wyzwania
- Chwile z hrabią (Out for the Count) - dotarcie do kanclerza Palpatine'a
- Chwile z hrabią (Out for the Count) - boss Hrabia Dooku
Chwile z hrabią (Out for the Count) - wyzwania
Poziom ten posiada 3 wyzwania:
- Wieżyczka wsparcia (Beep Boop Backup) - Musicie aktywować przyjaznego droida-wieżyczkę. Zdobycie wyzwania jest możliwe tylko w grze swobodnej (Free Play). Tuż po rozpoczęciu etapu przejdźcie do okna bohaterów i wybierzcie dowolnego złoczyńcę (Villain). Użyjcie granatu dostępnego dla postaci z tej klasy do zniszczenia srebrnej bariery po lewej stronie (obrazek 1).
- W nowym pomieszczeniu znajdziecie nieaktywnego droida-wieżyczkę. Przełączcie się na C-3PO i wejdźcie w interakcję z terminalem z obrazka 2. Wybierzcie opcję uruchomienia droida, a od razu zaliczycie wyzwanie.
- Wojna cywilna (Civil War) - Musicie pokonać wrogiego droida, używając tego samego modelu. Zdobycie wyzwania jest możliwe tylko w grze swobodnej (Free Play). Tuż po rozpoczęciu etapu przejdźcie do okna bohaterów, a konkretnie do zakładki Złoczyńców (Villians). Wybierzcie z niej droida bojowego (obrazek 1).
- Ostrzelajcie droidy rozstawione po drugiej stronie zapory laserowej (obrazek 2). Powinniście od razu zdobyć wyzwanie.
- Uwaga, mokra podłoga! (Wet Floor!) - Musicie pokonać droidekę jak prawdziwy łotr. Zdobycie wyzwania jest możliwe tylko w grze swobodnej (Free Play). Na potrzeby tego wyzwania miejcie w gotowości dowolną postać z klasy Łotr (Scoundrel), np. Hana Solo albo Chewbaccę. Awansujcie w etapie do momentu napotkania droidów otoczonych polem siłowym. Rozejrzyjcie się wtedy przy suficie za miejscem do namierzenia (powyższy obrazek) po to żeby Wasz bohater odnalazł i ostrzelał słaby punkt.
Chwile z hrabią (Out for the Count) - dotarcie do kanclerza Palpatine'a
Przy próbie wyruszenia prosto natraficie na przeszkodę w postaci pierwszej zapory laserowej. Możecie ją na szczęście łatwo sabotować, a mianowicie poprzez użycie na odległość Mocy do wysunięcia źródła energii z urządzenia rozstawionego obok zapory. Po wykonaniu tej czynności rozprawcie się z tutejszymi droidami.
Po drodze musicie przechodzić przez boczne pomieszczenia, bo główne korytarze będą ponownie blokowane. W miejscu z obrazka wbijcie miecz świetlny do ściany i wytnijcie dowolny otwór żeby ją zburzyć.
Wyruszcie dalej. Po dotarciu do miejsca pokazanego na obrazku czeka Was wybór ścieżki. Macie dwa główne warianty:
- Lewa ścieżka - użyjcie Mocy do przesunięcia skrzynki możliwie jak najbliżej lewej zapory. Wskoczcie na skrzynkę, zaczekajcie na wyłączenie górnych laserów i przeskoczcie na drugą stronę.
- Prawa ścieżka - zastosujcie znany trik z wysunięciem źródła energii z generatora po drugiej stronie prawej zapory laserowej.
Obie ścieżki od razu zbiegają się, choć lewa ułatwia pozyskanie jednego z minizestawów.
W kolejnym korytarzu spodziewajcie się napotkania droidów otoczonych polami ochronnymi. Odbijajcie ich pociski i niszczcie ich bariery żeby móc się z nimi rozprawić.
Docelowo musicie zainteresować się lewym korytarzem. Prowadzi on do miejsca, w którym przebywa Palpatine. Pojawi się też ponownie hrabia Dooku (Count Dooku) i będziecie musieli przystąpić do nowego starcia z tym bossem.
Chwile z hrabią (Out for the Count) - boss Hrabia Dooku
Główna część pojedynku z hrabią Dooku (Count Dooku) wygląda podobnie do poprzedniego starcia, do którego doszło w końcowej części epizodu 2. Do atakowania bossa powinniście więc używać opcji rzucania mieczem świetlnym, która wykazuje się dużą skutecznością i zmniejsza ryzyko odniesienia obrażeń.
Boss dysponuje bardzo zbliżonym podstawowym rodzajem ataków:
- Czerwone linie i okręgi symbolizują miejsca, w których dojdzie do silniejszych ataków Dooku. Oddalajcie się szybko od tych miejsc polegając na unikach.
- Chwyt z użyciem Mocy jest atakiem bossa, przed którym możecie obronić się wymachując na boki lewą gałką lub wciskając szybko na przemian boczne klawisze kierunkowe.
Będąc blisko wyczerpania każdego z kilku pasków zdrowia bossa musicie do niego podbiec żeby przystąpić do siłowania się. Jest to znane QTE z rytmicznego wciskania widocznego na ekranie przycisku.
Po tym jak Dooku straci dany pasek zdrowia stanie się chwilowo nietykalny, tak więc nie próbujcie go dalej atakować. Zamiast tego konieczne okaże się wyeliminowanie nasłanych przez Dooku droidów. Do osłabiania ich dobrze nadają się ataki z użyciem Mocy (bez celowania lub chwytanie droida i rzucanie nim w inne droidy), aczkolwiek możecie równie dobrze polegać na atakach mieczem świetlnym.
Pozbawienie Dooku wszystkich pasków zdrowia pozwoli Wam zakończyć pojedynek zwycięstwem.