LEGO Skywalker Saga: Baza ruchu oporu (Resistance Base) - lista wszystkich łamigłówek LEGO Skywalker Saga poradnik, solucja
Ta strona poradnika do LEGO Star Wars Skywalker Saga zawiera wszystkie łamigłówki (klocki Kyber) dostępne w Bazie ruchu oporu (Resistance Base) na D’Qar.
Ostatnia aktualizacja: 16 maja 2022
Ta strona poradnika do gry LEGO Star Wars The Skywalker Saga zawiera listę sekretów dostępnych w Bazie ruchu oporu (Resistance Base) znajdującej się na planecie D'Qar. Opisaliśmy szczegółowo łamigłówki z tej lokacji, dzięki którym będziecie w stanie dotrzeć do poukrywanych klocków kyber - są one jedną z odmian znajdziek w grze.
- Witaj na D'Qar! (Welcome to D'Qar!)
- Cargo z D'Qar (D'Qar Cargo-a-go-go)
- Kluczowe zasoby (Crucial Supplies)
- Nauka i natura (Science and Nature)
- W-rurzenie (Piping Hot Reward)
- Kyber, co się świeci (Kyber in Them Thar Hills)
- Bunkrowe bogactwa (Bunker Bounty)
- Bactarapaty (Bacta Brother)
- Sterowanie sterownią (Commandeering the Command Room)
- Kluczowe dokuczliwości (D'Key D'Qar-d)
- Stosy zapasów (Supply Stacking)
- Wyścig szczurów (Rat Race)
- Ograniczona moc (Limited Power)
- Przypomnienie hasła (Password Reminder)
- Rebeliancki rozpęd (Rebel Running)
- Problemy silnikowe (Engine Problems)
- Baza satelitarna (Satellite Base)
Witaj na D'Qar! (Welcome to D'Qar!)
Rodzaj znajdźki: Łamigłówka - Klocek Kyber
Klocek jest w południowo-wschodniej części bazy, tuż obok lądowiska.
Znajdziecie zamkniętą skrzynię skrywającą znajdźkę, która wymaga naciśnięcia czterech przycisków:
- Dwa przyciski są na ścianie obok lądowiska (obrazek 1).
- Dwa kolejne przyciski są płytami naciskowymi niedaleko skrzyni (przykładowa na obrazku 2).
Musicie zdążyć z dotknięciem wszystkich przycisków przed upływem wyznaczonego limitu czasu.
Cargo z D'Qar (D'Qar Cargo-a-go-go)
Rodzaj znajdźki: Łamigłówka - Klocek Kyber
Klocek znajduje się w południowej części mapy.
Sekret jest na dużych czarnych skrzyniach. Wybierzcie dowolną postać władającą Mocą i użyjcie okolicznych mniejszych pojemników do zbudowania małej wieży (przykładowa na obrazku). Pozwoli to Wam doskoczyć na górę i zabrać klocek Kyber.
Kluczowe zasoby (Crucial Supplies)
Rodzaj znajdźki: Łamigłówka - Klocek Kyber
Łamigłówkę zalicza się w południowej części mapy.
Musicie znaleźć srebrny pojemnik z powyższego obrazka. Wybierzcie dowolną postać z klasy Złoczyńców po to żeby móc rzucić w pojemnik granatem i go zniszczyć, odsłaniając tym samym znajdźkę.
Nauka i natura (Science and Nature)
Rodzaj znajdźki: Łamigłówka - Klocek Kyber
Klocek jest w małym osobnym obszarze w południowo-zachodnim narożniku mapy.
Musicie na północ od znacznika znajdźki zlokalizować pokazaną na obrazku 1 ścianę - możecie rozciąć ją i zburzyć po wybraniu dowolnej postaci z mieczem świetlnym. Przejdźcie przez dżunglę niszcząc po drodze krzaki.
Natraficie na duże ognisko i poniszczcie obiekty z okolicy. Będziecie mogli przystąpić do budowy (obrazek 2) i skonstruować działko wodne (Water Cannon) lub wielki wentylator (Fan). Każdy z tych obiektów może ugasić ogień. Rozbijcie zgaszone ognisko żeby uzyskać dostęp do klocka.
W-rurzenie (Piping Hot Reward)
Rodzaj znajdźki: Łamigłówka - Klocek Kyber
Klocek jest w północno-zachodniej części mapy.
Znajdźka skrywana jest w zamkniętym pojemniku, ale rozwiązanie zagadki jest bardzo proste. Użyjcie blastera żeby trafić w tarczę ukrytą za drzewami - pokazuje ją powyższy obrazek.
Kyber, co się świeci (Kyber in Them Thar Hills)
Rodzaj znajdźki: Łamigłówka - Klocek Kyber
Klocek znajduje się w północno-wschodnim narożniku mapy.
Przełączcie się na dowolną postać z klasy Łowców nagród. Musicie ostrzelać pokazaną na obrazku złotą skrzynkę, która skrywa sekret.
Bunkrowe bogactwa (Bunker Bounty)
Rodzaj znajdźki: Łamigłówka - Klocek Kyber
Klocek znajduje się w bunkrze 03. Możecie odblokować do niego dostęp z północy lub z południa - wybierzcie R2-D2 i wejdźcie w interakcję z niebieskim terminalem, rozwiązując zagadkę z obracaniem pierścieniami.
Znajdziecie zamknięty pojemnik i musicie rozejrzeć się po bunkrze za 4 tarczami. Lokalizacje tarcz pokazuje obrazek 2:
- pierwsza tarcza jest nad zamkniętą skrzynią,
- druga tarcza jest po przeciwnej stronie, pod sufitem,
- dwie pozostałe tarcze są z boku i do zlokalizowania jednej z nich pomóżcie sobie zniszczeniem skrzyń.
Po zlokalizowaniu tarcz zacznijcie do nich strzelać i musicie zdążyć z trafieniem ich wszystkich przed upływem czasu.
Bactarapaty (Bacta Brother)
Rodzaj znajdźki: Łamigłówka - Klocek Kyber
Łamigłówkę zalicza się w jednym z osobnych pomieszczeń bazy (Resistance Base Room). Wejście do niego pokazuje powyższy obrazek i jest ono w bunkrze 03. Możecie odblokować do niego dostęp z północy lub z południa - wybierzcie R2-D2 i wejdźcie w interakcję z niebieskim terminalem, rozwiązując zagadkę z obracaniem pierścieniami.
Znajdziecie się w lokacji z 3 osobami przetrzymywanymi w kapsułach. Przed każdą z kapsuł znajduje się terminal pozwalający na dobieranie symboli. Rozwiązanie zagadki prezentuje powyższy obrazek:
- przy lewej kapsule musi być żółty symbol,
- przy środkowej kapsule musi być fioletowy symbol,
- przy prawej kapsule musi być niebieski symbol.
Zaliczenie zagadki opróżni kapsułę ze znajdźką i pozwoli to Wam zabrać klocek kyber.
Sterowanie sterownią (Commandeering the Command Room)
Rodzaj znajdźki: Łamigłówka - Statek Meson Martinet
Klocek jest w osobnym pomieszczeniu centrum dowodzenia (Command Centre). Wejście do niego jest w centralnej części mapy i pokazuje je dołączony obrazek.
W centrum dowodzenia możecie porozmawiać z członkiem ruchu oporu i dowiedzieć się o konieczności dostarczenia źródła energii. Przeszukajcie całe pomieszczenie żeby zlokalizować srebrny pojemnik z obrazka 2. Musicie go zniszczyć grając postacią z klasy Złoczyńca żeby móc rzucić granatem. Ze źródłem energii dotrzyjcie do slotu z obrazka 1, w którym należy je umieścić.
Kluczowe dokuczliwości (D'Key D'Qar-d)
Rodzaj znajdźki: Łamigłówka - Klocek Kyber
Łamigłówka jest do zaliczenia w północnej części mapy. Zainteresujcie się skrzynią z obrazka 2, która sąsiaduje ze ścianą jednego z bunkrów. Dowiecie się o konieczności dostarczenia karty dostępu.
Karta dostępu oznaczona jest fioletową ikoną na mapie. Znajdziecie ją w bunkrze 03 na południowy-wschód stąd. Dla przypomnienia w celu dostania się do bunkra 03 musicie skorzystać z R2-D2 i włamać się do jednego z niebieskich terminali.
Przenieście kartę dostępu. Użycie jej na czytniku odblokuje pojemnik ze znajdźką.
Stosy zapasów (Supply Stacking)
Rodzaj znajdźki: Łamigłówka - Klocek Kyber
Klocek lewituje na dużej wysokości w północno-zachodniej części bazy.
Jako aktywne postacie wybierzcie dowolną osobę władającą Mocą oraz droida. Skorzystajcie z Mocy do złapania droida i uniesienia go. Przemieśćcie go w pobliże wiszącego klocka (powyższy obrazek) i przełączcie się na niego, łapiąc znajdźkę w locie.
Wyścig szczurów (Rat Race)
Rodzaj znajdźki: Łamigłówka - Klocek Kyber
Klocek ukryty jest w zamkniętym pomieszczeniu bunkra 02. Nie możecie dostać się do środka rozbijając którąś z okiennic, bo są one niezniszczalne.
Odszukajcie w bunkrze 02 pokazany na obrazku 1 złoty terminal i wejdźcie w interakcję z nim sterując C-3PO.
Rozpocznie się mini-gra ze zdalnego sterowania droidem. Musicie szybko przejeżdżać przez pułapki z elektrycznością gdy są one nieaktywne. Nie grajcie bardzo ostrożnie, bo mini-grę trzeba zaliczyć przed upływem czasu, ale jest mimo wszystko sporo czasu na dokończenie zagadki. Dotarcie do płyty naciskowej z obrazka 2 odblokuje pomieszczenie z klockiem Kyber.
Ograniczona moc (Limited Power)
Rodzaj znajdźki: Łamigłówka - Klocek Kyber
Łamigłówka jest do ukończenia w składziku (Storage Room) będącym osobną małą lokacją. Musicie rozpocząć w bunkrze 02 w północnej części bazy, zejść po schodach na niższy poziom bunkra i zlokalizować przejście z obrazka 2.
Właściwa zagadka jest łatwa. W pomieszczeniu są 2 dźwignie i złapcie się ich osobnymi postaciami, dzięki czemu otworzycie skrzynkę skrywającą sekret.
Przypomnienie hasła (Password Reminder)
Rodzaj znajdźki: Łamigłówka - Klocek Kyber
Klocek znajduje się w bunkrze 01 w zachodniej części bazy. Jeżeli bunkier jest zamknięty, to rozejrzyjcie się za dźwignią nad jedną z dużych bram.
Waszym zadaniem będzie doprowadzenie do otwarcia pomieszczenia ze znajdźką (powyższy obrazek), przy czym nie jest to możliwe do momentu poznania hasła do złotego terminalu.
Musicie opuścić chwilowo bazę ruchu oporu. Z mapy galaktyki wybierzcie kolejno planetę Tatooine i obszar Mos Eisley. W środkowej części Mos Eisley powinna pojawić się ikona klucza symbolizująca miejsce pozyskania hasła (powyższy obrazek).
Dotrzecie do zamkniętego imperialnego posterunku. Wybierzcie dowolną postać władającą Mocą i skorzystajcie z kontroli umysłu żeby przejąć kontrolę (Wpływ - Influence) nad jednym ze szturmowców po drugiej stronie bramy (obrazek 1). Zniszczcie z jego pomocą urządzenia po bokach bramy, a przejście zostanie odblokowane.
Możecie już wybrać C-3PO i zlokalizować złoty terminal z obrazka 2. Pobierzcie z niego poszukiwanego hasło (D'Qar Resistance Base Storage Room). Powróćcie z nim do kryjówki na D'Qar i użyjcie tamtejszego złotego terminalu. Wybierzcie odpowiednie hasło z listy posiadanych. Wprowadzenie go do odblokuje pomieszczenie z sekretem.
Rebeliancki rozpęd (Rebel Running)
Rodzaj znajdźki: Łamigłówka - Klocek Kyber
Łamigłówka jest do rozwiązania w południowej części bazy. Jest ona w zamkniętej klatce.
Zacznijcie od wybrania dowolnej postaci władającej Mocą. Złapcie z pomocą Mocy któryś z okolicznych dużych obiektów i posadźcie go na pierwszej płycie naciskowej z obrazka 1.
Wspomniana czynność doprowadzi do odblokowania w okolicy kopuł, pod którymi znajdują się 4 kolejne płyty naciskowe. W tym przypadku musicie już po nich przebiegać (w dowolnej kolejności) i zdążyć z dotknięciem ich wszystkich przed upływem wyznaczonego limitu czasu. Jeśli zmieściliście się w limicie czasu, to powróćcie do nowo otwartego pojemnika żeby odebrać klocek Kyber.
Problemy silnikowe (Engine Problems)
Rodzaj znajdźki: Łamigłówka - Klocek Kyber
Łamigłówka jest do zaliczenia w bunkrze 04 w południowej części bazy. Jeżeli bunkier jest zamknięty, to zlokalizujcie interaktywną dźwignię nad prowadzącą do niego dużą bramą.
W bunkrze możecie dowiedzieć się od mechanika (Resistance Mechanic) o konieczności naprawienia silnika i oznacza to w pierwszej kolejności zlokalizowanie 3 różnych części.
Najtrudniejsza do pozyskania jest część, która wymaga skorzystania z usług postaci mogącej chwytać się zaczepów. Użyjcie jej do zrzucenia ładunku z powyższego obrazka. W przypadku 2 pozostałych części zajmujcie się niszczeniem wszystkich obiektów z bunkra 04 do momentu odnalezienia ich.
Drugą częścią zagadki jest umieszczanie odnajdywanych części we właściwych slotach silnika. Rozwiązanie zagadki prezentuje powyższy obrazek i po umieszczeniu części pociągnijcie za dźwignię.
Uruchomiony silnik eksploduje, ale paradoksalnie jest to dobra wiadomość, bo pojawi się dzięki temu możliwość zabrania klocka Kyber.
Baza satelitarna (Satellite Base)
Rodzaj znajdźki: Łamigłówka - Klocek Kyber
Klocek ukryty jest we wschodniej części bazy, na północ od lądowiska.
Musicie zainteresować się wielką czaszą anteny satelitarnej i dotrzeć na jej szczyt. Ustawcie się pod dolnymi balkonikami wieży. Wybierzcie dowolną postać władającą Mocą oraz droida. Użyjcie Mocy na droidzie i przenieście go na balkoniki (powyższy obrazek).
Możecie w dalszym ciągu używać droida. Zlokalizujcie wystające elementy z obrazka 1 i przyciągajcie się po kolei do nich. Po dotarciu do ostatniego z nich będziecie mogli złapać znajdźkę.