LEGO Skywalker Saga: Najwyższy początek (First Order of Business) - solucja, opis przejścia LEGO Skywalker Saga poradnik, solucja
Ta strona poradnika do LEGO Star Wars The Skywalker Saga zawiera opis przejścia poziomu Najwyższy początek (First Order of Business) z epizodu 7 – karta dotępu, przebranie dla Poe, myśliwiec TIE, posterunek Niima.
Ostatnia aktualizacja: 11 kwietnia 2022
Na tej stronie poradnika do gry LEGO Skywalker Saga możecie znaleźć pierwszą część opisu przejścia epizodu 7 (Przebudzenie Mocy). Nasza solucja opisuje poziom Najwyższy początek (First Order of Business) wraz z towarzyszącymi mu mniejszymi zadaniami. Dowiecie się m.in. jak zdobyć kartę dostępu lub przebranie dla Poe, jak przedostać się do hangaru i jak pomyślnie ukraść myśliwiec TIE.
- Atak na Tuanul (Attack on Tuanul)
- Nowi przyjaciele (New Friends)
- Najwyższy początek (First Order of Business) - wyzwania
- Najwyższy początek (First Order of Business) - dotarcie do hangaru
- Najwyższy początek (First Order of Business) - kradzież myśliwca TIE z hangaru
Atak na Tuanul (Attack on Tuanul)
Siódmą część kampanii gry rozpoczniecie od wzięcia udziału w bitwie po ataku Najwyższego Porządku (First Order). Wykorzystujcie to, że Poe dysponuje blasterem i starajcie się eliminować wrogów trafieniami z dużej odległości.
Nie liczcie na to, że uda się Wam pokonać wszystkich przeciwników, bo będą pojawiały się posiłki. Po otrzymaniu nowego celu misji wyruszcie w stronę X-Winga należącego do bohatera. Ustawcie się w niebieskim okręgu i dla przypomnienia okręgi pozwalają awansować do kolejnych części fabuły.
Nowi przyjaciele (New Friends)
W kolejnej części Poe zostanie zastąpiony przez Rey. Jest to bardzo krótki fragment, bo musicie jedynie dotrzeć do nowego niebieskiego okręgu na terenach pustynnych w pobliżu posterunku Niima (Niima Outpost). Będziecie mogli rozpocząć poziom Najwyższy początek.
Najwyższy początek (First Order of Business) - wyzwania
Poziom ten posiada 3 wyzwania:
- Zabójcze warunki pracy (Hazardous Environment) - Musicie pokonać wrogów, wykorzystując zagrożenia w hangarze. Chodzi tu o końcową część misji. W hangarze możecie odnajdywać małe tarcze podobne do tej zaznaczonej na powyższym obrazku. Wystarczy w każdą z nich raz trafić, a uruchomi się pułapka i pozbędziecie się przeciwników (oraz maszyny) stojących na zapadniach.
- Czas na imprezę! (Party Time!) - Musicie aktywować disco. Jest to jeden ze sposobów na pozyskanie karty dostępu, a dokładniej omówiliśmy go w sekcji opisu przejścia etapu.
- Podziemne podchody (Sneaking Mission) - Musicie odkryć podziemną trasę do hangaru. Jest to alternatywny wariant dotarcia do finałowej lokacji misji (zamiast pozyskania karty dostępu i skorzystania z przebrania). On również jest opisany w naszej solucji.
Najwyższy początek (First Order of Business) - dotarcie do hangaru
Waszym nadrzędnym zadaniem w tej misji stanie się dotarcie do hangaru po to żeby ukraść jeden z myśliwców TIE. Finn domyślnie działa w przebraniu i będzie pozorował transportowanie więźnia - Poe.
Wyruszcie głównym korytarzem. Po wejściu do nowego dużego pomieszczenia załączy się krótka rozmowa z oficerem i dowiecie się o konieczności znalezienia ścieżki do hangaru. Są aż 3 sposoby na wykonanie tego celu misji.
Pierwszy sposób zakłada kradzież karty dostępu (Keycard). Możecie ją pozyskać:
- Używając czerwonego terminalu po lewej stronie. Pojawienie się lewitujących obiektów odwróci uwagę przeciwników.
- Niszcząc obiekty w prawym narożniku i budując pomarańczowy terminal . Użycie go (skorzystajcie z pomocy Poe) załączy disco i przeciwnicy zaczną tańczyć.
W obu przypadkach jeden z oficerów upuści kartę dostępu. Możecie ją podnieść i użyć na czytniku przy drzwiach.
Drugi sposób zakłada pozyskanie przebrania dla Poe. Musicie w tym celu przejść do lewego pomieszczenia, do którego udał się oficer z poprzedniej scenki. Zaatakujcie tu oficera oraz innych okolicznych przeciwników. Po walkach przełączcie się na Poe i podchodźcie do kolejnych pozostawionych elementów stroju oficera. Musicie założyć kompletny strój (nakrycie głowy, korpus, spodnie), dzięki czemu Poe przestanie być traktowany jako więzień.
Jest jeszcze alternatywny trzeci sposób, który zakłada skorzystanie z sekretnej podziemnej trasy i jest on powiązany z jednym z wyzwań tej misji. Powróćcie w tym przypadku w okolice miejsca startu i zbadajcie boczny korytarz. W miejscu pokazanym na obrazku użyjcie granatów do zniszczenia srebrnego podnośnika.
Ustawcie się w miejscu, w którym możliwe będzie zbudowanie zaczepu. Przełączcie się na Poe i złapcie zaczep żeby odblokować przejście na wyższy poziom.
W górnym pomieszczeniu kontrolnym do zaliczenia jest zagadka z trzema pojemnikami. Możecie je odnajdywać w tym samym pomieszczeniu i docierać z nimi do slotów. Kolejność umieszczania zbiorników prezentują kolory na dużym ekranie - to (od lewej) zielony, fioletowy i pomarańczowy. Zaliczenie zagadki odblokuje nowe wyjście z pomieszczenia.
Dotrzecie do drabiny prowadzącej do podziemnego tunelu. W miejscu tym pojawia się dodatkowe zagrożenie w postaci gorącej pary, którą musicie unikać. W celu bezpiecznego przejścia przez tunel musicie przesuwać duże skrzynie - początkowo będziecie je jedynie pchać, ale w dalszej części musicie też przyciągnąć do siebie jedną z nich.
W końcowej części tunelu Poe musi złapać się nowego zaczepu i wyrwać górny właz. Pozwoli to bohaterom użyć drabiny i dotrzeć do hangaru.
Najwyższy początek (First Order of Business) - kradzież myśliwca TIE z hangaru
Po tym jak znajdziecie się w hangarze dowiecie się, że bohaterowie planują kradzież myśliwca TIE (TIE Fighter). Dostępu do niego domyślnie pilnuje wroga maszyna, ale możecie zastosować łatwą sztuczkę dokonania sabotażu poprzez oddanie pojedynczego strzału w stronę tarczy zlokalizowanej obok maszyny (powyższy obrazek). Opcjonalnie możecie też tak samo postąpić z pozostałymi tarczami i wyeliminować wrogów bez konieczności przystępowania do otwartych walk.
Po dokonanym sabotażu użyjcie obrotowej bramki i przedostańcie się na jedną z wyższych półek. Musicie tu skorzystać z dwóch obrotowych mechanizmów. Użycie ich załączy cut-scenkę z ucieczki.
Dodatkowa informacja - W hangarze jest też alternatywna ścieżka, która rozpoczyna się w miejscu z powyższego obrazka. Zakłada ona m.in. skakanie po podnośnikach, pomaganie sobie linką Poe i włamanie się do czerwonego terminalu. Nie musicie z niej skorzystać na potrzeby zaliczenia misji w trybie fabularnym. Opisana wcześniej technika pozwala znacznie szybciej ukończyć etap.