LEGO Skywalker Saga: Solo w śniegu (Hoth and Cold) - solucja, opis przejścia LEGO Skywalker Saga poradnik, solucja
Ta strona poradnika do LEGO Skywalker Saga zawiera opis przejścia poziomu Solo w śniegu (Hoth and Cold) z epizodu 5 – poszukiwania Luke’a na Hoth.
Ostatnia aktualizacja: 15 kwietnia 2022
Na tej stronie poradnika do gry LEGO Skywalker Saga znajduje się pierwsza część opisu przejścia epizodu 5 (Imperium kontratakuje), a mianowicie poziomu Solo w śniegu (Hoth and Cold) i towarzyszących mu mniejszych zadań. Z solucji dowiecie się m.in. jak dostać się do 3 wież sygnałowych (Signal Towers), jak zaliczać wspinaczki na wieże, jak poprawnie ustawiać czasze oraz gdzie wyruszyć na poszukiwania Luke'a.
Uwaga - Poniższy opis przejścia skupia się na zaliczeniu epizodu 5 w trybie fabularnym (Story Mode). Nie uwzględnia on sekretów i znajdziek, które dokładnie opisaliśmy na osobnych stronach poradnika. Proponujemy najpierw zaliczyć wszystkie etapy w trybie fabularnym i dopiero wtedy zainteresować się nimi w trybie gry swobodnej (Free Play).
- Gdzie jest Luke? (Where's Luke)
- Solo w śniegu (Hoth and Cold) - wyzwania
- Solo w śniegu (Hoth and Cold) - północna wieża sygnałowa
- Solo w śniegu (Hoth and Cold) - południowa wieża sygnałowa
- Solo w śniegu (Hoth and Cold) - wschodnia wieża sygnałowa i zakończenie misji
Gdzie jest Luke? (Where's Luke)
Piąty epizod rozpoczniecie w bazie Echo (Echo Base) sterując droidami C-3PO i R2-D2. Eksploracja zaśnieżonej bazy jest całkowicie opcjonalna.
Na potrzeby awansowania w fabule musicie dotrzeć do centrum dowodzenia i ustawić się w niebieskim okręgu żeby załączyć scenę narady z udziałem Hana Solo. Jest to równoznaczne z rozpoczęciem poziomu Solo w śniegu.
Solo w śniegu (Hoth and Cold) - wyzwania
Poziom ten posiada 3 wyzwania:
- Unikać droida! (Avoid the Droid!) - Musicie zestrzelić z powietrza 5 probotów (Probe Droids - przykładowy na powyższym obrazku), unikając zauważenia przez nie. Jest to proste wyzwanie, bo proboty mają bardzo ograniczone pole widzenia, które jest ponadto pokazywane przez grę. Wystarczy wycelować w każdego probota z dużej odległości i nie przerywać ostrzału do momentu zniszczenia go.
- Żaden prob-lem (Not a Probe-lem) - Musicie zestrzelić z powietrza 1 probota, unikając zauważenia przez niego. To prostsza wersja poprzedniego wyzwania.
- Stylowa droga w dół (Stylish Way Down) - Musicie znaleźć i użyć wszystkich 5 lin do zjeżdżania. Przykładową linę pokazuje obrazek 1, a do trzech z nich dotrzecie przy okazji wspinania się na wieże w ramach postępów w misji.
- Dwie pozostałe liny wymagają opcjonalnej eksploracji. Mapę z miejscami zjeżdżania na linach prezentuje obrazek 2. Zaliczcie to wyzwanie zanim wyruszycie do jaskini po wdrapaniu się na wszystkie 3 wieże.
Solo w śniegu (Hoth and Cold) - północna wieża sygnałowa
Motywem przewodnim tego etapu jest aktywowanie 3 wież sygnałowych (Signal Towers) celem ustalenia miejsca pobytu Luke'a Skywalkera. Wieże są zaznaczone na mapie i możecie odwiedzać je w dowolnej kolejności.
Północna wieża jest początkowo niedostępna z uwagi na podniesiony most zwodzony. Zacznijcie od rozprawienia się z probotem patrolującym tę okolicę - najlepiej ostrzelać go na odległość. Pociągnijcie za dźwignię, a następnie zajmijcie miejsce na pokładzie uszkodzonego statku. Musicie ostrzelać lód, który podtrzymuje bliższą część mostu zwodzonego.
Pozostaje jeszcze opuszczenie drugiej części mostu. Ustawcie się Hanem Solo w miejscu z obrazka i wycelujcie w fioletową tarczę. Główny bohater automatycznie zlokalizuje i ostrzela słaby punkt, doprowadzając do pełnego opuszczenia mostu zwodzonego.
Musicie pozbyć się nowego latającego droida. Nie możecie od razu rozpocząć wspinaczki na wieżę. Poniszczcie obiekty u jej podstawy po to żeby można było przesunąć skrzynię z powyższego obrazka. Możecie się na nią wspiąć.
Sama wspinaczka zakłada doskakiwanie do coraz wyższych krawędzi, przy czym niektóre z nich mogą przemieszczać się na boki. Wystarczy w takich sytuacjach odczekać na ustawienie się ich w położeniu umożliwiającym kontynuowanie wspinaczki.
Po dotarciu na szczyt wieży musicie wejść w interakcję z konsolą po to żeby zacząć obracać wielką czaszą. Wykorzystujcie sygnały dźwiękowe i zmianę koloru wiązki żeby ustalić prawidłowe położenie - czasza musi zostać zwrócona w stronę nieba (powyższy obrazek).
Z wieży możecie zjechać na linie (jest ona 1 z 5 powiązanych z wyzwaniem Stylowa droga w dół).
Solo w śniegu (Hoth and Cold) - południowa wieża sygnałowa
Droga do południowej wieży jest zablokowana i musicie w pierwszej kolejności zająć się jej oczyszczeniem. Dotrzyjcie w tym celu do dużego działka z obrazka 1, które zlokalizowane jest w niewielkiej odległości na zachód od wieży.
Użycje działka do pozbycia się przeszkód (obrazek 2). Są to sterty śniegu oznaczone małymi czerwonymi kwadratami.
Możecie już dotrzeć osobiście do południowej wieży. Gra pozwala od razu przystąpić do wspinaczki, przy czym musicie mieć na uwadze wspomniane wcześniej obrotowe elementy i czekać na zatrzymanie się ich w prawidłowym miejscu lub przesuwać w bok.
W znany sposób użyjcie konsoli i ustawcie drugą antenę, która musi być prawidłowo zwrócona w stronę nieba.
Solo w śniegu (Hoth and Cold) - wschodnia wieża sygnałowa i zakończenie misji
Do odwiedzenia pozostała jeszcze wschodnia wieża - jest ona na terenie bazy otoczonej wysokim murem. Pozbądźcie się nowego probota i pociągnijcie za dźwignię żeby otworzyć wielką bramę.
Wyruszcie po schodach na górę. Po drodze napotkacie obiekt do przepchnięcia z obrazka 1. Zrzućcie go na dół i od razu zbudujcie z niego drabinę.
Ponownie użyjcie dźwigni, tym razem do zamknięcia dużej bramy. Powróćcie na górę z pomocą drabiny. Zamknięcie bramy umożliwi Wam przebiegnięcie po niej (obrazek 2).
Dotrzecie do ostatniej wschodniej wieży. Pojawi się tu probot, które ukradnie źródło energii. Rozejrzyjcie się w okolicy za podskakującymi klockami. Możecie z ich pomocą zbudować jeden z dwóch obiektów:
- Magnes (Magnet) - Może on przyciągnąć do siebie droida.
- Działko (Turret) - Może ono ostrzelać probota.
Niezależnie od wybranego wariantu odzyskacie źródło energii. Umieśćcie je w slocie u podstawy wieży (powyższy obrazek).
Możecie już rozpocząć wspinaczkę na ostatnią wieżę, która ma identyczne założenia do poprzednich. Takie same są też kolejne kroki - użycie konsoli i ustawienie czaszy żeby była zwrócona we właściwe miejsce.
Poprawne ustawienie czasz ze wszystkich 3 wież pozwoli Wam dodać do mapy miejsce poszukiwań Luke'a. Celem podróży jest konkretnie lodowa jaskinia. Po obejrzeniu pierwszej cut-scenki wejdźcie do środka żeby załączyć filmik przerywnikowy kończący poziom.