LEGO Skywalker Saga: Plan, żeby uratowany został Han (A Plan to Save Han) - solucja, opis przejścia LEGO Skywalker Saga poradnik, solucja
Ta strona poradnika do LEGO Skywalker Saga zawiera opis przejścia poziomu Plan, żeby uratowany został Han z epizodu 6 – Leia, Luke i pałac Jabby.
Ostatnia aktualizacja: 26 kwietnia 2022
Na tej stronie poradnika do gry LEGO Skywalker Saga możecie znaleźć pierwszą część opisu przejścia epizodu 6 (Powrót Jedi). Jest to konkretnie poziom Plan, żeby uratowany został Han (A Plan to Save Han) wraz z wprowadzeniem do niego. Z naszej solucji dowiecie się m.in. jak zinfiltrować pałac Jabby grając Leią i Chewbaccą, jak odnaleźć bohaterów grając jako Luke i jak pokonać bossa Rankora (Rancor).
Uwaga - Poniższy opis przejścia skupia się na zaliczeniu epizodu 6 w trybie fabularnym (Story Mode). Nie uwzględnia on sekretów i znajdziek, które dokładnie opisaliśmy na osobnych stronach poradnika. Proponujemy najpierw zaliczyć wszystkie etapy w trybie fabularnym i dopiero wtedy zainteresować się nimi w trybie gry swobodnej (Free Play).
- Pałac Jabby (Jabba's Palace)
- Plan, żeby uratowany został Han (A Plan to Save Han) - wyzwania
- Opis przejścia poziomu - Leia i Chewbacca
- Opis przejścia poziomu - Luke i Bib Fortuna
Pałac Jabby (Jabba's Palace)
Część 6 rozpoczniecie sterując C-3PO oraz R2-D2 na Pustyni Jundlandii (The Jundland Wastes). Znaczniki celu podróży doprowadzą Was do pałacu, przed którym jest niebieski terminal. Musicie wejść w interakcję z nim grając jako R2-D2 i zaliczyć zagadkę z pierścieniami.
Włamanie się do terminalu pozwoli Wam rozpocząć poziom Plan, żeby uratowany został Han.
Plan, żeby uratowany został Han (A Plan to Save Han) - wyzwania
Poziom ten posiada 3 wyzwania:
- Nie zepsuj naszej przykrywki (Don't Blow Our Cover) - Musicie ukończyć obszar z Leią i Chewbacką, nie powodując żadnych problemów. Optymalną trasę do celu podróży przedstawiliśmy w naszym opisie przejścia misji. Musicie unikać zaalarmowania wrogów i maszyn w pałacu do momentu dotarcia po raz pierwszy do Jabby.
- Dzieje droidów (Learn the Droids' Fate) - Musicie odkryć, co stało się z R2-D2 i C-3PO w pałacu Jabby. Okazja do zaliczenia wyzwania pojawia się w pierwszej części misji, tzn. podczas grania jako Leia i Chewbacca. Dotrzyjcie do korytarza, w którym bohaterowie muszą współpracować i pociągnąć za 2 dźwignie. Zanim się tym zajmiecie zniszczcie lewy fragment ściany z obrazka 1. Odsłonicie kratki z obrazka 2, za którymi widoczne będą pojmane droidy.
- Ranko-ntuzja (Rancor-cussion) - Musicie podnieść 5 obiektów przy użyciu Mocy i rzucić nimi w rankora. Uwzględniliśmy to w naszym opisie walki z bossem. Możecie grając jako Luke podnosić Mocą dowolne obiekty z otoczenia i ciskać nimi w bossa.
Opis przejścia poziomu - Leia i Chewbacca
W pierwszej części tego etapu grywalnymi postaciami są Leia w przebraniu oraz Chewbacca. Jeśli chcecie unikać wszczęcia alarmu (i zaliczyć przy okazji wyzwanie Nie zepsuj naszej przykrywki), to podążajcie narzuconą przez grę ścieżką oraz nie atakujcie nikogo i nie niszczcie żadnych obiektów w najbliższym otoczeniu przeciwników.
Wybierzcie prawą ścieżkę. Dotrzecie do pułapki z wysuwającymi się kolcami. Nie musicie szukać żadnego wzoru ani biec na oślep. Podchodzenie do płyt z kolcami będzie mogło aktywować część z nich. Minimalnie wysunięcie się kolców oznacza, że dana płyta jest pułapką i musicie wybrać inną ścieżkę.
W kolejnym obszarze przyciągnijcie się do widocznego w oddali zaczepu i zniszczcie złoty obiekt po prawej stronie. Odsłonicie w ten sposób dźwignię, której pociągnięcie opuści most. Możecie teraz ustawić obu bohaterów na osobnych płytach naciskowych i odblokować dalsze przejście.
Dotrzecie do miejsca z obrazka 1, w którym wymagane będzie skonstruowanie i użycie 2 dźwigni. Miejsca tego pilnują przeciwnicy, ale możecie odwrócić ich uwagę zaglądając do południowego pomieszczenia. Grając jako Chewbacca zlokalizujcie słaby punkt z obrazka 2. Powinna załączyć się krótka scenka z odwrócenia uwagi strażników.
Powróćcie do zamkniętych drzwi, rozbijcie okoliczne obiekty i zbudujcie z nich dźwignie. Musicie dodatkowo przepchnąć duży obiekt w pobliże prawej dźwigni. Pozwoli to jednocześnie złapać się 2 dźwigni dowodzonym postaciom.
Dotrzecie do miejsca, w którym więziony jest Han Solo. Zlokalizujcie pokazaną na obrazku skrzynkę ze źródłem energii. Podnieście je i przejdźcie z nim do interaktywnego slotu. Obejrzycie scenkę kończącą pierwszą część misji.
Opis przejścia poziomu - Luke i Bib Fortuna
W drugiej części misji najważniejszą postacią jest Luke i jeśli gracie solo to właśnie nim powinniście sterować. Także i w tym przypadku przystępowanie do walk z przeciwnikami jest niewskazane i najlepiej skupić się na podążaniu wyznaczoną trasą.
Po dotarciu do sali z podniesionym mostem użyjcie kontroli umysłu (Wpływ - Influence) na jednym z przeciwników. Po przejęciu nad nim kontroli pokierujcie nim na potrzeby pociągnięcia za dźwignię.
Kolejnym znanym miejscem jest to, w którym wcześniej konstruowaliście dwie dźwignie. Tym razem możecie po prostu podnieść bramę z pomocą Mocy. Dokończcie podróż do miejsca pobytu Jabby i pojmanych bohaterów.
Na koniec misji czeka Was pojedynek z bossem Rankorem (Rancor).
Tradycyjnie już uważajcie w trakcie tej walki na czerwone linie i okręgi, które symbolizują wszystkie silne ataki, m.in. szarże Rankora oraz miejsca lądowania obiektów. Uniwersalnym rozwiązaniem jest pozostawanie w ruchu oraz wykonywanie dodatkowych uników jeżeli zajdzie taka konieczność.
Do atakowania Rankora warto używać Mocy - podnoście okoliczne obiekty oraz rzucajcie nimi w bossa. Pozwoli to Wam przy okazji zaliczyć wyzwanie Ranko-ntuzja. Pamiętajcie o tym żeby zwrócić się w stronę bossa przed każdym rzutem, by nie spudłować.
W trakcie tej walki Luke nie posiada miecza świetlnego. Możecie podejmować próby ataków wręcz z użyciem posiadanej broni białej, choć będą one ryzykowne z racji na ewentualne bezpośrednie kontrataki ze strony bossa.
Unikalną cechą tego pojedynku, że Rankor może łapać bohaterów i nie mogą się oni przed tym wybronić. Są 2 możliwe reakcje na tego typu ataki:
- Jeśli nie możecie nic zrobić złapaną postacią, to przełączcie się na drugiego bohatera i zaatakujcie nim Rankora (przykład na obrazku 1). Bestia powinna puścić trzymaną postać.
- Jeśli widoczna jest ikona przycisku (przykład na obrazku 2), to musicie zacząć mashować go (szybko wciskać).
Rankor ma na szczęście tylko jeden pasek zdrowia i w rezultacie może zostać dość szybko pokonany.