Rozdział VI - Przeszłość Jacka (cz.2) poradnik Jack Keane
Ostatnia aktualizacja: 17 października 2019
Stacja Botaniczna 1
Zanim zapuścisz się w ponury krajobraz stacji, poproś Murphy'ego o pomoc . Otrzymasz w ten sposób jakże przydatną oliwę do sałatek . Teraz zainteresuj się rosnącymi z obu stron pomostu paprociami i nożem zetnij liście którejś z nich. I maszeruj wiodącą w górę ścieżką. Dotrzesz do zagonu dyń, na którym zaraz z brzegu zauważysz kopczyk świeżo wykopanej ziemi . Nabierz więc jej trochę do swych przepastnych kieszeni. W głębi rabaty zaś znajdziesz koło od wózka i zardzewiały podnośnik . Podnieś oba te pożyteczne przedmioty, po czym przy pomocy noża z siedmiu rosnących na grządkach dyń spreparuj halloweenowe straszydła (odblokujesz w ten sposób premię i szóstą figurkę w Gabinecie Figur Woskowych). Następnie wędruj w lewo.
Tym razem dojdziesz do spalonego domku, przed którym zwróć uwagę na fragment starego znaku z literą K. Na prawo od niego leży zielony lejek , kolejny niezbędny element wyposażenia poszukiwacza przygód. Zabrawszy go, wędruj dalej ciągnącą się w górę ścieżką, która doprowadzi Cię pod bramę laboratorium.
Najpierw przejdź od niej w lewo. Tam pod ścianą stacji zlokalizuj prostokątną doniczkę oraz podręcznik ogrodnictwa , kolejne przydatne znajdźki. Przekartkowawszy podręcznik (LPM w ekwipunku), dowiesz się, jak w błyskawicznym tempie wyhodować z nasion sadzonkę. Teraz przyjrzyj się nieczynnemu wiatrakowi (po lewej), który najwyraźniej odpadł od usytuowanego na prawo od niego drąga. Przy pomocy posiadanego koła od wozu i liści paproci zaimprowizuj wiatrak i zainstaluj go na drągu , przywracając wytwarzanie prądu w laboratorium.
Następnie spenetruj okolicę na prawo od laboratorium. Zwróć uwagę na zardzewiałą rurę (trzeba się do niej wspiąć po głazie). Przejdź przez drewniany mostek i skorzystaj z windy (drzwi w skalnej budowli po prawej). Wjechawszy na górę, skieruj się na prawo od windy i zabierz leżącą na rurze skrzynkę z narzędziami hydraulika . Przekręć też usytuowany obok niej zawór , włączając w ten sposób dopływ wody do laboratorium. Możesz wracać windą na dół.
Niestety, na zewnątrz okaże się, że oglądana wcześniej zardzewiała rura nie wytrzymała ciśnienia wody i pękła. Od czego masz jednak komplet narzędzi? Wdrap się więc na głaz i najpierw do lewej części uszkodzonej rury włóż lejek, po czym pomajstruj przy prawej narzędziami. Uda Ci się uzyskać jednolity strumień wody, który teraz skieruj (kliknij fragment rury ) wprost do lejka. Zeskocz z głazu i wędruj wreszcie pod bramę laboratorium (w lewo).
Tu przekonasz się, że nie sposób otworzyć drzwi, bowiem oplatają je pnącza potężnej rośliny. Aby rozwiązać ten problem, polej zardzewiały podnośnik oliwą. Przywróciwszy mu w ten sposób sprawność, wykorzystaj go do rozsunięcia wrót. Teraz możesz wejść do holu. Idź przed siebie (w dół ekranu) i przyuważ za moment kupkę nawozu przy skrzyni, oplecionej przez pnącze. Zabierz ów nawóz, po czym skieruj się w stronę gęstych pnączy (w prawo), które potraktuj nożem i przez wyrąbane przejście dostań się do cieplarni.
Tam (po prawej) zlokalizuj dwie skrzynie . Otwórz każdą z nich i wyciągnij z pierwszej nasiona rośliny mięsożernej, a z drugiej (na prawo od pierwszej) - nasiona fioletowej rośliny (strzelającej) . Teraz skieruj się w prawo, do stolika z urządzeniami laboratoryjnymi. Postaw na blacie doniczkę i nasyp do niej ziemi. Wetknij w nią nasiona obu roślin. Do mieszarki (urządzenie na wprost, z odchodzącymi od niego rurami) wsyp nawóz. Jeśli lampa ultrafioletowa (po lewej) nie pali się, włącz ją prztyczkiem. Wreszcie przekręć kurek na rurze po prawej. I po chwili zabierz sadzonkę zmutowanej rośliny mięsożernej .
Opuść z nią cieplarnię i skieruj się w prawo (w stronę zwisającego z sufitu jasnozielonego drogowskazu). Doprowadzi Cię do postumentu, na którym stoi skrzynia ciasno opleciona przez ogromne pnącze . Nie sposób przeciąć go nożem, do jego likwidacji użyj więc świeżo wyhodowanej zmutowanej rośliny mięsożernej. Uwolnioną skrzynię otwórz specjalną końcówką swego noża. W środku znajdziesz dziennik prowadzony przez Twoich rodziców , tajemniczy eliksir Szmaragd 13 oraz rodzinny pierścień Keane'ów .
Z owymi fantastycznymi zdobyczami opuść laboratorium. Na zewnątrz czeka wierny Murphy, który przyzna się, że opiekował się Tobą w dzieciństwie. Przeczytawszy pamiętnik, zrozumiesz, że należy ukryć Szmaragd 13 przed Doktorem T, a najlepiej - dostarczyć go przyjacielowi rodziców do Kalkuty. Przejdź zatem w prawo i wjedź windą do magazynu Doktora. Akurat nadleci sterowiec i opuści wielki kontener, z plakietki na którym wynika, że jego przeznaczeniem jest dotrzeć do Kalkuty. Po jego otwarciu okaże się, że we wnętrzu znajduje się skrzynka i całkiem sporo miejsca, by wcisnął się tam również pewien niesforny Jack. Przejdź zatem w prawo i wejdź do wnętrza lecącego do Kalkuty pojemnika.