Rozdział IX - Szkolenie Jacka (cz.2) poradnik Jack Keane
Ostatnia aktualizacja: 17 października 2019
Jaskinia świętego tygrysa
Kiedy przeniesiecie się na zewnątrz, skieruj się w dół i w lewo, po czym przejdź nad wąwozem przez wydrążony w pniu drzewa mostek. Znalazłszy się po drugiej stronie, bohatersko wkrocz do jaskini świętego tygrysa przez wejście w postaci kamiennej tygrysiej paszczy (po prawej).
Wewnątrz maszeruj w prawo, a minąwszy pierwszą z pajęczych sieci podnieś jedną butelkę po alkoholu ze stosu tuż obok. Ponieważ na drugiej sieci siedzi wielki pająk (co jakoś nie zachęca Cię do dalszej wędrówki), zwab go na pierwszą pajęczynę , instalując na niej ową butelkę. Teraz spokojnie skieruj się w prawo, a znalazłszy się na krawędzi skały, przyuważ zaczepiony o pajęczynę wózek sklepowy. Chwilowo pozostaw go w spokoju i maszeruj dalej w prawo.
Kiedy dotrzesz do przepaści, zwróć uwagę na zwisający złowieszczo po drugiej stronie solidny stalaktyt . Przyjrzyj mu się kilkakrotnie z głośnymi objawami zachwytu. Wywołane echem drgania spowodują oderwanie się niebezpiecznego sopla, zatem teraz bez wahania przeskocz na skalną półkę. Maszeruj dalej w prawo, a po chwili natkniesz się na porzucony przez poprzedniego poszukiwacza przygód zestaw antywampirowy oraz beczułkę z alkoholem . Oczywiście podnieś obydwa znaleziska. Przejdź jeszcze kawałeczek w prawo i tak trafisz do tej części jaskini, w której tygrys ma swoje legowisko.
Ku swemu zaskoczeniu spotkasz tam spisanego już na straty agenta Montgomery'ego. Jednak znacznie gorsza jest inna niespodzianka - mianowicie fakt, że tygrys nie żyje. Biedaczyna nie wyszedł zwycięsko z pojedynku z agentem (kto by pomyślał...). Pogawędź chwilę z Montgomerym, a podda Ci on pomysł, abyś na potrzeby zaliczenia próby sam poudawał tygrysa. Musisz się więc do tego jakoś przygotować.
Na początek zabierz drugą beczułkę z alkoholem , stojącą tuż za głazem, na którym siedzi niezniszczalny agent. Zawróć i biegnij (w lewo) do miejsca, w którym wisi wózek sklepowy. Przejdź w lewo i o prawą pajęczynę zahacz jedną z posiadanych beczułek. Natychmiast przyczłapie pająk i celnym rzutem wprawionego fachowca ciśnie ją do wózka, który opuści się nieco niżej. Teraz ulokuj drugą beczułkę na lewej pajęczynie , a pająk powtórzy swój manewr. (Jeżeli zamotałeś się z kolejnością pajęczyn i pająk siedzi na niewłaściwej, pamiętaj, że obok każdej z nich nadal leżą butelki, przy pomocy których możesz dowolnie "kierować" pająkiem, tak żeby przechodził w tę stronę, w którą potrzebujesz).
Wdrap się półkę wyżej i wrzuć monetę do wózka . Ten spadnie, a beczki wylecą z niego i sturlają się jeszcze niżej. Zatem zejdź dwie półki niżej i podnieś wieczka z rozwalonych beczek. Następnie wgramol się na półkę, na której leży wózek i zarekwiruj go - będzie Ci potrzebny do transportu tygrysa.
Wróć do pieczary (w prawo), w której leży martwe zwierzę i ulokuj je na wózku (kliknij wózkiem na tygrysie ). Wykorzystaj zestaw antywampirowy do zrobienia otworów w wieczkach beczek, które w charakterze brakujących kółek zainstaluj na wózku (kliknij nimi na położonym na wózku tygrysie). Teraz musisz już tylko wybrać odgłos, jaki wydasz w zastępstwie świętego kota (pełna dowolność). I tak trzecią próbę masz za sobą.