Rozdział IX - Szkolenie Jacka (cz.4) poradnik Jack Keane
Ostatnia aktualizacja: 17 października 2019
Obleć targowisko (w dół i w lewo) i zahacz rzeźnika, któremu pokaż ulotkę reklamującą jego wieczór poetycki (jeśli do tej pory jej nie zabrałeś, wisi na stojaku tuż przy wejściu na schody do górnej części wioski). Pogadaj z nim, a w dowód wdzięczności za nieupublicznianie jego niemęskiej skłonności do poezji, rzeźnik uzna się za Twego dłużnika. Natychmiast zażądaj przysługi, czyli pomocy w zdobyciu poematu Kela Tara . Dowiesz się, że niebezpiecznego poematu strzegą mnisi i dostaniesz upoważnienie do jego odbioru.
Udaj się więc do świątyni (drogą przez bagna). Znalazłszy się na placu przed świątynią, przejdź w lewo i wejdź do sali tronowej. Zagadnij małego człowieka, jednak ten odeśle Cię do któregoś z kapłanów. Skieruj się więc w prawo i w holu zahacz mnicha siedzącego za biurkiem. Pokaż mu upoważnienie od rzeźnika. Otrzymawszy poemat , zostaniesz poinstruowany, że treść wiersza może usłyszeć tylko właściwa osoba i nawet ta, która go wygłasza nie powinna słyszeć własnych słów.
Znaną już trasą (przez salę tronową i bagna) wracaj do wioski. Z targowiska wal na schody wiodące w górną jej część (na most), jednak na ich szczycie, zamiast w lewo, skieruj się w prawo - do pagody, w której przebywa Shari. Zlokalizowawszy dziewczę pod niebieskim daszkiem (po prawej), wejdź po schodkach i poinformuj Shari, że chcesz ją połączyć z Vincentem. W tym celu z bandaża i połówek kokosa skonstruuj ochraniacze na uszy , które wręcz dziewczynie, przekaż jej także wiersz rzeźnika. Niestety, odczytanie poematu przez niedoszłą oblubienicę zakończy się niezbyt fortunnie... Wygląda na to, że wciąż wciąż jesteś w punkcie wyjścia...
Nie zrażając się pierwszym niepowodzeniem, podejdź do stolika, przy którym siedział Gopesh i zabierz jego cenną filiżankę . Zauważ też, że przy schodach (tych bliżej mostu) leży porzucona suknia ślubna Shari. Oczywiście podnieś ją i wejdź na górę. Skieruj się w prawo i przez ostatnie drzwi po lewej wejdź na werandę. Przebywającej na niej Rupiah wręcz tak upragnioną przez nią filiżankę. Kobieta natychmiast poleci wyeksponować ją we właściwym miejscu, a Ty bez problemu będziesz mógł zerwać rzadką roślinę (miętowa gałka muszkatołowa), rosnącą sobie beztrosko w doniczce w górnym rogu werandy. Ups... no, może nie tak całkiem bez problemu, bowiem kwiat jakoś wymknie Ci się z rak i upadnie niżej. Zawróć więc i opuściwszy werandę, przejdź w lewo. Zgubiony kwiat znajdziesz tuż obok Vincenta. Podnieś go i maszeruj w prawo, a na drugim z tarasów skieruj się do apteki.
Pogadaj z sympatyczną aptekarką na temat lekarstwa na amnezję . Kobieta poleci Ci eliksir miłosny, jednak ofiara musi otrzymać go z rąk przyszłej oblubienicy, bowiem zakocha się w osobie, która go jej poda. To stanowi pewien problem, jako że rozochocona przez poemat Shari strzeżona jest przez ojca. Druga sprawa to cena eliksiru, choć... kobieta skłonna jest odstąpić Ci go za jakiś interesujący podarek. Może za rzadki okaz miętowej gałki muszkatołowej? Jak się okaże, jest to trafny wybór i po wręczeniu aptekarce owej roślinki oraz przyznaniu się, że nie jest to całkiem bezinteresowny suwenir otrzymasz eliksir miłości . Teraz tylko poproś uczynną niewiastę, by pomogła Ci przywdziać ślubną szatę Shari (kliknij PPM na sukni w ekwipunku).
Wyglądając prawie jak Shari (taaaa...), maszeruj do wieży (w lewo) i podejdź do Vincenta (w lewo), po czym przekaż mu eliksir. Kiedy tylko niefortunny pan młody odzyska pamięć, oddal się i wróć do apteki, gdzie ponownie skorzystaj z pomocy farmaceutki, tym razem, by zdjąć suknię.
W końcu zejdź na plac i zagadnij Murphy'ego na temat kiepskiego stanu Shari . Tragarz doradzi Ci dość drastyczną metodę, zatem wypożycz od niego dyndająca u dołu jego plecaka patelnię i przez most udaj się z nią do pagody. Tam potraktuj nią przyszłą oblubienicę i za chwilę przekonasz się, iż jest szansa na to, że będą żyli długo i szczęśliwie...
Ty zaś wybierz się (automatycznie) na spotkanie z wielkim kapłanem. Wejdź do sali tronowej i pogadaj z małym człowiekiem. Tym razem czeka Cię próba zmierzenia się z własną przeszłością. Otrzymasz pradawny eliksir, z którym opuść świątynię tylnymi drzwiami (w lewo). Jednak tym razem nie maszeruj do wioski, tylko do starego laboratorium (wejście na prawo od przejścia prowadzącego do wioski).