Jack Keane - poradnik do gry
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Gdzieś na wyspie na Oceanie Indyjskim żyje baaardzo groźny Doktor T. Na tyle groźny, że zaniepokojona jego poczynaniami królowa brytyjska postanowiła podesłać mu szpiega. Nie w ciemię bity (i zawczasu uprzedzony) Doktor T. w celu przeciwdziałania owej inwigilacji zdecydował się zatrudnić zawodowego zabójcę (płci żeńskiej). Jednak los agenta Jej Królewskiej Mości nie byłby jeszcze przesądzony, gdyby dostarczenia się go na Wyspę Zębów podjął się ktoś inny niż... Keane. Jack Keane...
W tej sympatycznej przygodówce wcielisz się w dwie postacie: tytułowego kapitana Jacka Keane'a i sprytnego siepacza Amandę. Sterowanie w grze jest proste i intuicyjne, a tym, co odróżnia je od znanego z innych pozycji tego typu, jest fakt, że funkcje klawiszy, do których zazwyczaj jesteśmy przyzwyczajeni, zostały zamienione. I tak: jeśli chcesz coś obejrzeć lub przeczytać, klikasz LPM, natomiast, by wykonać jakąś akcję - PPM. A zatem tym drugim klawiszem zbierasz znajdźki i wyciągasz je z ekwipunku (w górze ekranu) oraz potwierdzasz chęć użycia ich na innych obiektach lub połączenia ze sobą, nim także inicjujesz rozmowy. Jedynie poruszanie się za kursorem w kształcie strzałki może odbywać się przy pomocy obojętnie którego z przycisków. Dwukrotne kliknięcie - tradycyjnie przyspiesza bohatera.
W grze znajdzie się okazja do skakania i wspinania. O tej możliwości poinformuje Cię rozbłyskująca tu i ówdzie (na krawędziach przepaści, dachów, parapetów) gwiazdka. Kiedy ją wypatrzysz, lokalizuj w jej okolicy kursor w kształcie drabiny lub dającej susa sylwetki. Pozostałe formy kursora równie jasno obrazują czynność, jaką możemy przy ich pomocy wykonać (dymek, lupa, ręka, trybik, drzwi). W przypadku kursora w kształcie trybiku, oznaczającego "użyj", czasem wystarczy go tylko kliknąć PPM, a dopiero gdy to nie przyniesie pożądanego efektu, kombinować, jakim w danym miejscu należy zadziałać przedmiotem. Niestety, dość często którąś z posiadanych rzeczy należy zadziałać również na obiektach, na których pojawia się kursor w postaci lupki. Komplikuje to sytuację o tyle, że w grze jest cała masa przedmiotów, które można tylko obejrzeć i nic więcej. Odgadnięcie, z którymi spośród nich należy również coś zrobić przy pomocy znajdziek, nie zawsze jest takie oczywiste. Pewne jest jedno: każdy przedmiot, na którym pojawi się kursor ręki, trzeba zabrać, a każdego, na którym wystąpi kursor trybików, użyć lub zastosować w kombinacji z innymi.
W grze znajdziesz także przedmioty premiowe (w poradniku zostały zaznaczone kolorem czerwonym ). Zlokalizowanie ich wszystkich i wykonanie przy pomocy niektórych z nich konkretnych czynności odblokowuje kolejne premie. Dokładniej opisuję je w ostatnim rozdziale, a także w stosownym momentach w poradniku. Wszystko, co powinno trafić do ekwipunku, wyróżnione jest na zielono . Obiekty, z którymi trzeba coś zdziałać, ale nie da się ich zabrać - na pomarańczowo . Istotne kwestie dialogowe (które należy poruszyć) - na niebiesko .
Dialogi przewiniesz PPM, wstawki filmowe - spacją. Pod klawiszem Tab ukryty jest notatnik, informujący o kolejnych celach do realizacji. Nie udziela on jednak żadnych wskazówek, jedynie przedstawia czekające Cię zadania.
A zatem, kto jest gotów na spotkanie z mięsożernymi roślinkami, małpiszonami, szalonym doktorkiem i hinduską wioską pełną oryginałów i zabawnych typków? No, jak to kto? Jack Keane!
Autor Poradnika
Katarzyna Michałowska
Informacje o Jack Keane - poradnik do gry
Ostatnia aktualizacja : 1 sierpnia 2016
Poradnik zawiera : strony: 27, ilustracje: 271 .
Skorzystaj z funkcji komentarzy do wskazania błędów lub uzupełnienia poradnika.
Popularne strony w Jack Keane - poradnik do gry
- Rozdział IV - Zapłata i rejs powrotny? (cz.3) poradnik Jack Keane.
- Rozdział IV - Zapłata i rejs powrotny? (cz.1) | Jack Keane poradnik Jack Keane.
- Rozdział III - Katastrofa (cz.2) | Jack Keane poradnik Jack Keane.
- Rozdział III - Katastrofa (cz.1) | Jack Keane poradnik Jack Keane.
- Rozdział II - Rejs | Jack Keane poradnik Jack Keane.