Styl jazdy (1) | Sterowanie w F1 2010 poradnik F1 2010
Ostatnia aktualizacja: 29 sierpnia 2019
Styl jazdy
Podsterowność, a nadsterowność
Sterowanie bolidem Formuły 1, nawet w grze komputerowej wymaga ogromnej precyzji. Na torach, gdzie liczy się każda setna sekundy nie można popełnić żadnego błędu. Przede wszystkim trzeba wyćwiczyć u siebie nawyk agresywnej jazdy, ale również wyczuć czy bardziej pasuje nam bolid "podsterowny" czy "nadsterowny" . Te dwa pojęcia będą chodziły za Tobą non stop, bo to one determinują twoją jazdę i bezpieczeństwo. Czy różni się podsterowność od nasterowności, wyjaśniam na poniższych obrazkach:
Na powyższych obrazkach widzimy przykład podsterowności bolidu. Kierowca w naturalny sposób wchodzi w zakręt, dobija do prawego krawężnika. To, co dzieje się później nazywamy właśnie podsterownością. Pojazd zaczyna "wyjeżdżać z toru", nie porusza się w linii równoległej do linii toru (mimo skręconej w prawo kierownicy). Konieczne jest wówczas błyskawiczne odbicie w prawo, gdyż następny zakręt jest w lewo, a wejście od wewnętrznej części spowoduje, że stracimy w tym fragmencie toru cenny czas. Podsterowny bolid w głównej mierze przyczyna się do tego, iż nie mieścimy się na wirażach, dlatego puszczamy gaz, lub w ekstremalnym momencie po prostu hamujemy i korygujemy linię jazdy. Nadsterowność bolidu to dokładnie coś przeciwnego:
Zostało jeszcze 51% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie