Katalonia | Tory w F1 2010 poradnik F1 2010
Ostatnia aktualizacja: 29 sierpnia 2019
Katalonia
Nazwa toru: Circuit de Catalunya
Długość: 4655 m
Liczba okrążeń (100%): 66
Liczba zakrętów: 16
Zużycie opon: duże
Docisk: duży
Zużycie hamulców: średnie
Jeden z bardziej klasycznych torów i dość szybkich. Pierwszy sektor pokonujemy niemal na pełnym gazie. Najtrudniejszy jest przede wszystkim ostatni fragment trzeciego sektora, na którym łatwo traci się kontrolę nad bolidem. Z tego względu radzę stosować duży docisk.
Pod koniec prostej, startowej jest szeroki zakręt wyprowadzający nas na łuk. Hamujemy możliwie najpóźniej i korzystamy z tarki.
W sektorze drugim znajduje się szykana, którą można pokonać na dużej prędkości. Maksymalnie wykorzystujemy tarki.
Wspomniane ostatnie metry toru Catalunya wymagają pełnej kontroli nad bolidem. Jest tam sporo nierówności. Radzę nie korzystać z tarek ustawionych w szykanie.