Sakhir | Tory w F1 2010 poradnik F1 2010
Ostatnia aktualizacja: 29 sierpnia 2019
Sakhir
Nazwa toru: Bahrain International Cicruit
Długość: 6299 m
Liczba okrążeń (100%): 49
Liczba zakrętów: 24
Zużycie opon: średnie
Docisk: średni
Zużycie hamulców: duże
Przed przebudową był to jeden z sympatyczniejszych torów. Po wydłużeniu drugiego sektora jest po prostu nieznośny, a to z powodu bardzo nierównej nawierzchni. O ile pierwszy i trzeci sektor składa się z prostych i typowych zakrętów "stop&go", tak drugi to koszmar. Jazda po nowej partii asfaltu jest męcząca i wymaga większego niż zwykle skupienia.
Pierwszy zakręt nie powinien stanowić problemu. Ostre dohamowanie, wjazd w szeroką szykanę i wyjazd na prostą to tylko rozgrzewka.
Po zakręcie nr 5 zaczyna się już trudniejsza trasa. Pamiętaj, aby nie korzystać w tym miejscu z tarek - są wyjątkowo zabójcze. Tym sposobem wyjedziesz na równiejszą partię toru.
Następny trudny wiraż to słynna 19-tka, która jest w rzeczywistości przedłużonym zakrętem nr 18. Zacznij hamować stosunkowo wcześnie tak, aby nie wyjechać bolidem poza tor. Jest to zakręt trudny dla kierowców preferujących podsterowność.
Trzeci sektor jest dość szybki i łagodny, ale żeby skompletować szybkie okrążenie należy dobrze pokonać ostatni fragment. Hamujemy ok. 75 metrów wcześniej i płynnie wchodzimy w wiraż nie nadużywając tarek.