Kontrakty | Kariera w F1 2010 poradnik F1 2010
Ostatnia aktualizacja: 29 sierpnia 2019
Kontrakty
Kariera kierowcy wyścigowego zaczyna się od podania imienia i nazwiska przyszłego (oby) mistrza oraz odpowiedzenia na pytania dziennikarzy. Mają one za zadanie ustalić poziom trudności, ale nie przejmuj się - można go spokojnie modyfikować przed każdym weekendem Grand Prix.
W zaznajomieniu się z obecną sytuacją pomaga Nam asystentka (Agent ), która pilnie śledzi zainteresowanie innych ekip naszą osobą oraz zadowolenie szefów.
Na liście teamów Formuły 1 możemy sprawdzić jak prezentują się nasze notowania oraz ile zespołów chce Nas widzieć u siebie po sezonie. Im bardziej wypełnione jest kółko po lewej stronie tym dany zespół bardziej będzie zabiegać o kontrakt gracza. W lewym, dolnym rogu znajduje się twój poziom doświadczenia (tzw. ranga kierowcy). Dobre wyniki powodują, iż wskaźnik rośnie a twoi szefowie wychodzą z ofertą przedłużenia umowy. Aby zyskać szansę na angaż w innym zespole już w kolejnym sezonie należy wykonać 3 proste manewry:
- odrzucać systematycznie oferty twoich szefów
- zbierać doświadczenie na torze
- krytykować swój zespół w mediach
UWAGA! W zależności od długości kariery (3, 5 lub 7 sezonów) niektóre ekipy jeszcze w pierwszym sezonie mogą być zablokowane, ze względu na wymagany poziom doświadczenia. Najbliższe możliwe, wolne stanowiska kierowcy należą do raczej konkurencyjnych zespołów.
Szefostwo na początku sezonu ustali cel, do którego masz dążyć. Nie martw się - nie zawsze będziesz zmuszony do walki o mistrzostwo. Jeżeli to twój początek kariery to zazwyczaj celem jest zakwalifikowanie się do drugiej części kwalifikacji lub ukończenie wyścigu przed twoim kolegą z zespołu. W międzyczasie, w zależności od twojej formy cele mogą się zmieniać, zostaniesz o tym poinformowany przed weekendem wyścigowym.