Kuala Lumpur | Tory w F1 2010 poradnik F1 2010
Ostatnia aktualizacja: 29 sierpnia 2019
Kuala Lumpur
Nazwa toru: Sepang
Długość: 5543 m
Liczba okrążeń (100%): 56
Liczba zakrętów: 15
Zużycie opon: duże
Docisk: duży
Zużycie hamulców: duże
Sepang jest jednym z najfajniejszych i jednocześnie najtrudniejszych torów w kalendarzu F1. Przede wszystkim roi się tu od ślepych zakrętów, ale i doskonałych miejsc do wyprzedzania. Kiedy już załapiemy jego konfigurację jazda dostarczy frajdy, gdyż jest to całkiem szybki tor. Na pierwszy rzut oka wyróżniają się dwie długie proste, równoległe do siebie, a także niezwykle ciekawy i techniczny sektor 2. Dlatego proponuję mimo wszystko ustawić bolid na ten właśnie fragment, docisk w niektórych miejscach jest po prostu wymagany.
Po prostej startowej czekają nas 2 wolne, ale i szerokie zakręty. W Wyścigu przydają się przy wyprzedzaniu. Hamowanie można tu stosunkowo opóźnić i liczyć na łut szczęścia.
Po następnej prostej znajduje się pierwszy ślepy zakręt (nr 4). Uważaj, łatwo można wypaść z toru w tym miejscu!
Po serii łuków i zakrętu łamanego znajduje się jeden wolniejszy, po którym następuje kolejny ślepy zakręt. Najlepiej hamować, gdy zauważymy zbliżający się palik z prawej strony.
Ostatni ślepy zakręt przed równoległą prostą. Hamujemy w momencie mijania niebieskiej reklamy z prawej strony.