Melbourne | Tory w F1 2010 poradnik F1 2010
Ostatnia aktualizacja: 29 sierpnia 2019
Melbourne
Nazwa toru: Albert Park
Długość: 5303 m
Liczba okrążeń (100%): 58
Liczba zakrętów: 16
Zużycie opon: niskie
Docisk: duży
Zużycie hamulców: duże
Ciasny, uliczny, nie za szybki, nie za wolny tor, na którym jazda sprawia dużą frajdę. Szybkie proste kończą się tu szykanami lub wolnymi zakrętami. Jedna z niewielu aren, która faworyzuje agresywnych kierowców. Chcesz wygrać? Musisz korzystać z tarek w maksymalnym stopniu, jechać na limicie umiejętności i uważać na nadsterowność bolidu w niektórych miejscach. Wszystkie sektory są do siebie zbliżone, dlatego konfiguracja bolidu nie powinna być szczególnie trudna. Należy pamiętać jedynie o dużym docisku, nawet kosztem prędkości na prostych.
Pierwsze kłopoty nadchodzą wraz z zakrętem nr 3, który prowadzi przez małą sieć wolnych i nadsterownych zakrętów kończących 1 sektor. Pamięta o tym, iż szykany są tutaj poszerzone, co oznacza, że można pozwolić sobie na odrobinę ryzyka.
Kiedy dotrzesz do długiej prostej po zakręcie 10 przygotuj się na szybkie zakręty 11 i 12. Odpowiednie wejście jest tutaj niezmiernie ważne, gdyż można tu stracić nawet sekundę. Wbij niższy bieg i spokojnie manewruj bolidem od wirażu do wirażu. Skorzystaj z poszerzonego pobocza.