Złapać pociąg (1) | Opis przejścia Crysis 2 poradnik Crysis 2
Ostatnia aktualizacja: 19 sierpnia 2019
Złapać pociąg
Amerykańskie wojsko rozpoczyna zakrojoną na szeroką skalę operację ewakuacji cywilów z centrum Manhattanu. Armia planuje wywieźć ludzi z Nowego Jorku pociągami - oczywiście Ty również weźmiesz udział w całym przedsięwzięciu, o ile uda Ci się w jednym kawałku dostać na stację.
Ewakuuj cywilów z Bryant Park
Dołącz do uciekinierów w bibliotece
Idź na północny-zachód [#281], w kierunku miejskiej biblioteki. W zrujnowanym budynku przeskocz przez barykadę na ulicę i zabij pierwszego Cepida. Kiedy wróg padnie trupem, udaj się przez wyrwę w ścianie [#282] do kolejnej budowli.
#281
| #282
|
W środku otwórz kopniakiem najbliższe drzwi, a następnie przeczołgaj się przez niewielki otwór na zewnątrz. Skieruj się na zachód. Po chwili dotrzesz do placu przed biblioteką [#283]. Z miejsca, w którym aktualnie się znajdujesz, nie tylko doskonale widać cały obiekt, ale również pozycje przeciwników. Gra zaproponuje Ci kilka wariantów taktycznych, więc uruchom wizjer i sprawdź je po kolei.
#283
| #284
|
Bardzo blisko Twojej pozycji znajduje się punkt zaopatrzenia <3>, z którego niezwłocznie skorzystaj. Leża tam ładunki wybuchowe C4 i wyrzutnie rakiet JAG, można również uzupełnić amunicję [#284]. Na dachu niewielkiej knajpki <1> ulokowany jest natomiast ciężki karabin maszynowy, który znacznie ułatwi Ci zwycięstwo w nieuchronnym starciu z kosmitami. W tym samym miejscu stoi zresztą Dewastator obcych - zasyp go kilkoma rakietami [#285], zanim udasz się po CKM.
#285
| #286
|
Uruchom baterie rakiet
Kiedy zejdziesz na dół i zaczniesz kręcić się po placu, usłyszysz żołnierzy marines mówiących przez radio o nadlatujących wrogach (w tym samym momencie plan taktyczny zostanie zaktualizowany). Mowa oczywiście o statkach szturmowych Cepidów <1>, które zamierzają uniemożliwić ludziom ewakuację. Zejdź kanonierkom z oczu i wykorzystując maskowanie <3>, omiń od tyłu knajpkę [#286], z której zabrałeś przed chwilą ciężki karabin maszynowy.
Kiedy dotrzesz do ulicy i spojrzyj na północny-zachód, zauważysz baterię rakiet kontrolowaną przez obcych. Jej uruchomienie stanie się kluczowe dla powodzenia misji - pociski z łatwością pozbędą się samolotów wroga. Trzeba jednak się tam wcześniej dostać [#287], a to już niekoniecznie będzie takie proste.
Jeśli wybierzesz wariant siłowy i zdecydujesz się zabić Cepidów, musisz liczyć się z wykryciem przez kanonierkę, nie mówiąc o ataku pozostałych kosmitów. Rozsądniejszym wyjściem będzie ominięcie Cepidów w kamuflażu i odpalenie rakiet bez alarmowania wrogów o Twojej obecności.
#287
| #288
|
Kiedy uda Ci się dotrzeć w kamuflażu do urządzenia kontrolującego baterię [#288], użyj oznaczonego niebieskim markerem przycisku. Rakiety poszybują w powietrze, a statek obcych zostanie poważnie uszkodzony.
Teraz udaj się na przeciwległą stronę ulicy [#289], gdzie stoi jeszcze jedna wyrzutnia. Możesz przebić się siłą do kontrolki odpalającej rakiety, ale lepiej znów skorzystać z usług kamuflażu. Jeżeli wybierzesz wariant z maskowaniem, wybierz drogę prowadzącą wzdłuż biblioteki - nie natkniesz się tutaj, a przynajmniej nie powinieneś, na żadnych obcych. Kiedy dotrzesz do urządzenia sterującego [#290], uruchom baterię i zacznij podziwiać jak sprawuje się w akcji prawidłowo działająca obrona przeciwlotnicza.
#289
| #290
|
Wycofaj się przez bibliotekę
Mimo utraty wsparcia z powietrza, pozostali na ziemi obcy nie będą dawać za wygraną. Idź w stronę biblioteki [#291], niszcząc wszystkie jednostki Cepidów, jakie staną Ci na drodze. To dobry moment, by łyknąć trochę nanokatalizatorów. Kiedy dotrzesz do drzwi [#292], wykop je, by znaleźć się wewnątrz budynku.
Po wejściu do biblioteki, podejdź do stojącego naprzeciwko drzwi biurka. Tuż obok stojaka z widokówkami leży kolejna pamiątka. |
#291
| #292
|
Skręć w prawo i wejdź po schodach [#293] na kolejne piętro. Dalsza droga wiedzie przez płonące pomieszczenia [#294] - jeśli nie chcesz zginąć wskutek obrażeń od ognia, koniecznie włącz pancerz.
#293
| #294
|