Idzie nieboszczyk | Opis przejścia Crysis 2 poradnik Crysis 2
Ostatnia aktualizacja: 19 sierpnia 2019
Idzie nieboszczyk
Ponownie wylądowałeś na dachu wieżowca, choć tym razem nieco wyższego niż poprzednio. Przejdź kilkanaście metrów do przodu z włączonym kamuflażem i zbliż się do krawędzi budynku. Z tej pozycji będziesz mógł dokładnie obejrzeć okolicę, pozostając niezauważonym dla wrogów.
Zlokalizuj Kołyskę nanonkombinezonu
Znajdź przejście do budynku nanodiagostycznego C.E.L.L.
Uruchom wizjer i rozejrzyj się. Gra wskaże Ci kilka punktów taktycznych, które pomogą Ci przedrzeć się do budynku po drugiej stronie ulicy. Z racji tego, że o większość z nich zahaczysz w trakcie wędrówki, nie będę ich teraz wymieniać - odpowiednie odniesienia znajdziesz w dalszej części tekstu.
Na początek spójrz w dół. Musisz dostać się na położoną niżej, szklaną platformę [#155]. Upadek z tej wysokości skończy się dla Ciebie tragicznie, więc przed wykonaniem skoku koniecznie włącz zbroję. Pancerz zaabsorbuje część obrażeń, a Ty nadal będziesz cieszyć się dobrym zdrowiem.
#155
| #156
|
Dostań się na dach położonego na wschodzie budynku [#156]. Znajduje się tu paru żołnierzy, których jak najszybciej zlikwiduj. Jeśli masz ochotę się pobawić, możesz zrobić to po cichu - liczne zakamarki pozwolą Ci schować się przed patrolującymi teren wrogami i zaatakować ich znienacka.
#157
| #158
|
Kiedy w okolicy nie będzie już żywej duszy, podejdź do dużego, okrągłego otworu w ścianie. Znajduje się tutaj karabin snajperski [#157], który pozwoli Ci w łatwy sposób zabić <2> wszystkich przeciwników patrolujących ulice, a także tych przebywających na dachu sąsiedniego budynku [#158].
Wykorzystaj przewagę jaką daje Ci zajmowana aktualnie pozycja - im więcej rywali zabijesz teraz, tym łatwiej będzie przedrzeć się na drugą stronę. W trakcie wymiany ognia musisz jednak mieć się na baczności. Jeden z przeciwników wystrzeli w Twoim kierunku z wyrzutni rakiet, rozwalając Ci w drobny mak kryjówkę. Najlepiej strzelaj z włączonym pancerzem.
Gdy zlikwidujesz wszystkich żołnierzy, skieruj się ponownie na wschód i przeskocz na kolejny budynek. Tutaj będziesz mieć do wyboru dwa przejścia [#159]. To po lewej pozwoli Ci zejść klatką schodową na ulicę <3>, drugie - po prawej - przedostać się bezpośrednio na dach budynku po drugiej stronie ulicy <2>. Na dole nie ma nic ciekawego poza jedną znajdźką (kluczykami do samochodu), dlatego wybierz ten drugi wariant.
#159
| #160
|
Po zejściu na ulicę, skręć w prawo i skieruj się na południe, omijając stojący na rogu budynek. Na końcu trasy, na jednym z murków (obok misia) leżą kluczyki do auta. |
Przejdź przez tunel [#160] na drugą stronę, zabijając napotkanych żołnierzy. Musisz przy tym zachować ostrożność - kiedy zostaniesz wykryty, zlokalizowani na sąsiednim dachu żołnierze otworzą do Ciebie ogień.
Wyciągnij zdobyty wcześniej karabin snajperski i zlikwiduj z bezpiecznej pozycji wszystkich widocznych wrogów, a następnie zajmij się śmigłowcem, który zostanie wezwany na pomoc. Jeżeli posiadasz wyrzutnie rakiet, to zniszczenie helikopter nie nastręczy Ci trudności [#161], jeśli jednak nie dysponujesz tak mocnym argumentem, musisz najpierw go zdobyć. JAG leży [#162] w składowisku broni <1> na dachu, który aktualnie próbujesz zdobyć. Jeśli chcesz się tam dostać w jednym kawałku, użyj kamuflażu.
#161
| #162
|
Kiedy wrogowie przejdą do historii, wkrocz na dach. Podejdź do oznaczonym niebieskich markerem drzwi [#163], by uruchomić kolejne zadanie.
Wysadź drzwi bezpieczeństwa
Granatowych drzwi nie da się otworzyć, będziesz je zatem musiał wysadzić. Z pomocą przyjdzie Ci znane Ci już składowisko broni [#162]. Oprócz tradycyjnych pukawek, znajdziesz tam dwa ładunki wybuchowe C4. Podłóż jeden z nich w pobliżu zamkniętego przejścia, a następnie skorzystaj z detonatora, wycofując się wcześniej na bezpieczną odległość.
#163
| #164
|
Dostań się do laboratorium z Kołyską w schronie
Jesteś już bardzo blisko celu. Zejdź po schodach na dół i zabij [#164] przebywających w korytarzu żołnierzy. Uważaj przy tym, bo przeciwnicy będą używać karabinu K-Volt, który wyzwala ładunki elektryczne i zaburza gospodarką energii w Twoim nanokombinezonie. Skieruj się w pobliże windy [#167], a okaże się, że w chwili obecnej jest ona niedostępna.
#165
| #166
|
Użyj terminala ochrony
Aby uruchomić windę, musisz wejść do sąsiedniego pomieszczenia [#165] i użyć znajdującego się na jednej z szafek klawiatury [#166].
W pokoju ochrony zwróć uwagę na stojący na jednej z szafek przedmiot. To kolejna nowojorska pamiątka, przedstawiająca wózek z hot-dogami. | |
W tym samym pomieszczeniu znajdziesz także czytnik z rozmową emailową. Stoi on na tej samej szafce, gdzie znajduje się przycisk uruchamiający windę. |
Odszukaj Goulda
Czas dostać się do skarbca, gdzie czeka na Ciebie kolejna kołyska i Nathan Gould. Wejdź do kabiny windy [#167] i poczekaj cierpliwie, aż ta zabierze Cię ona do podziemnej części budynku.
#167
| #168
|
Po wyjściu z windy obróć się w lewo i przeskocz przez zagradzające drogę barierki. W stercie śmieci na podłodze leży nieśmiertelnik. |
Idź naprzód jedyną dostępną drogą, a już po chwili trafisz do skarbca [#168]. Poczekaj cierpliwie, aż Gould otworzy drzwi i zajmij miejsce w kołysce [#169]. Teraz czeka Cię dłuższa przerwa w działaniu. Do akcji wkroczy Lockhart i Tara Strickland - razem z Nathanem zostaniecie siłą wyprowadzeni z budynku.
#169
| #170
|
Żołnierze zapakują Cię do śmigłowca C.E.L.L. [#170], ale lot nie potrwa zbyt długo, bo nastąpi atak kosmitów. Kiedy helikopter rozbije się, będziesz świadkiem jak dwóch pilnujących Cię strażników wyzionie ducha. Zgodnie z poleceniem programu, uruchom dwukrotnie defibrylator klawiszem wyświetlanym na ekranie (standardowo będzie to Spacja). Alcatraz odzyska przytomność, ale nadal będzie leżeć nieruchomo na ziemi. W okolicy pojawią się obcy oraz żołnierze C.E.L.L. Po krótkiej wymianie ognia, staniesz w końcu na nogi.
FATAL: 0xA0907000DF
Na placu boju zaroi się od Piechurów Cepidów [#171]. Schowaj się za jedną z zasłon i zacznij walczyć z obcymi. Przeciwnicy nie są specjalnie wytrzymali, ale w grupie stanowią spore zagrożenie, zwłaszcza w Twoim stanie. Pamiętaj, że w trakcie tej potyczki nie będziesz mógł korzystać z dobrodziejstw nanokombinezonu.
Staraj się zbierać nanokatalizatory z ciał zabitych obcych, ale specjalnie nie szalej. Na miejsce zabitych wrogów pojawiać się będą nowi, więc bieganie po placu może skończyć się tragicznie.
#171
| #172
|
UCIEKNIJ
Uszkodzony kombinezon nie ochroni Cię przed nieuniknioną infekcją, dlatego będziesz zmuszony wziąć nogi za pas. Gdy gra wyda odpowiednią komendę, skieruj się do punktu oznaczonego markerem [#172]. Po chwili na ulicy wyląduje Dewastator (bardzo wytrzymały i piekielnie niebezpieczny Cepid), ale nie musisz się nim przejmować, bo misja zostanie zakończona.