Tomb Time | Crash Bandicoot 3 | Opis przejścia | Crash Bandicoot N. Sane Trilogy Poradnik Crash Bandicoot N. Sane Trilogy
Ostatnia aktualizacja: 24 lipca 2019
Sekrety:
- Czysty klejnot #1 (Clear Gem) - Zniszcz wszystkich 95 skrzyń. Możesz tego dokonać dopiero po zbadaniu opcjonalnej ścieżki odblokowywanej dzięki posiadaniu fioletowego klejnotu.
- Czysty klejnot #2 (Clear Gem) - Jest on na końcu ścieżki odblokowywanej dzięki użyciu fioletowego klejnotu.
- 1 sekretny obszar (wymagane posiadanie fioletowego klejnotu).
- 1 bonusowa runda.
Uwaga - Podczas pierwszego przejścia tego etapu nie będziesz mógł zdobyć żadnego z dwóch czystych klejnotów. Na ich poszukiwania mozesz wyruszyć dopiero po tym jak w etapie High Time zdobędziesz fioletowy klejnot (Purple Gem). Odblokuje on lewą ścieżkę w grobowcu, która pozwoli ci dotrzeć do brakujących skrzyń oraz do jednego z dwóch klejnotów (drugi klejnot jest przyznawany za zniszczenie wszystkich skrzyń).
Opis:
To pierwszy etap, którego akcja rozgrywa się w grobowcu, ale nie oznacza to, że możesz z tego tytułu liczyć na taryfę ulgową. W badanej lokacji znajduje się mnóstwo pułapek i wiele z nich jest ponadto ukrytych, dzięki czemu łatwo można je przypadkowo aktywować. Możesz też mieć problemy z ukończeniem sekretnej ścieżki tego poziomu, przy czym staje się ona dostępna dopiero po zdobyciu fioletowego klejnotu w innej misji.
Wykonaj wślizg żeby pozbyć się pierwszej kobry i wyrusz w stronę wejścia do grobowca. Po drodze poniszcz skrzynie i przeskocz w odpowiednim momencie nad przepaścią z wyskakującym aligatorem. Przypilnuj się dopiero w miejscu ze śliską podłogą. Tego typu obszary przypominają lodowiska z drugiej części Crash Bandicoota. Pomagaj sobie wślizgami i skokami podczas ślizgania się po śliskich powierzchniach i pamiętaj, że Crash zawsze musi nabrać rozpędu.
Obok śliskiej podłogi jest pierwsza płyta naciskowa. Ustaw się na niej i wyrusz dalej gdy ogromne kamienne bloki będą się jeszcze rozsuwały, bo po chwili nagle się one zamkną. Prześlizgnij się przez prawą część nowej lokacji i dotrzej do kolejnej płyty naciskowej, która rozsunie nowe duże bloki.
Tuż po dotarciu do pierwszego checkpointu znajdziesz się przy pokazanych na obrazku płytach. Bezpieczne są tylko te, które tworzą napisy NEO. Płyty ze skarabeuszami odpadają z kolei niedługo po ich dotknięciu. Całkowicie ich unikaj lub przebiegaj po nich bez zatrzymywania się.
Po minięciu pierwszej grupy płyt dotrzesz do narożnika z obrazka 1 gdzie znajduje się ruchoma platforma z pytajnikiem podróżująca do bonusowej rundy. Po jej rozpoczęciu zacznij dotykać mijanych skrzyń z TNT i odbij się po trzech zwykłych skrzyniach umieszczonych nad przepaścią. Jedyny wymagający moment bonusowej rundy pokazuje obrazek 2. Zniszcz najniższą skrzynię wieży. Musisz teraz szybko wykonać skok z przykucnięcia żeby wylądować na jej szczycie i następnie drugi daleki skok żeby dotrzeć do górnych skrzyń (dokonaj tego zanim skrzynia z TNT eksploduje). Zniszcz dwie ostatnie skrzynie z jabłkami i opuść sekretną lokację.
Wyrusz teraz w głąb ekranu i ponownie staraj się przeskakiwać nad płytami z rysunkami skarabeuszy. Uderz w płytę z wykrzyknikiem i skorzystaj z lewej platformy, która zaczęła się poruszać.
W kolejnym korytarzu zauważysz pokazane na obrazku dzbany, w których skrywa się małpa. Staraj się unikać rzucanych przez nią przedmiotów i jak najszybciej dotrzeć do dzbanów żeby je poniszczyć. Bezbronna małpa nie stanowi już zagrożenia, ale możesz od niej kilka razy odbić się żeby zebrać dodatkowe jabłka.
Następna część grobowca również jest wymagająca, bo oprócz radzenia sobie ze śliską podłogą musisz również unikać przemieszczających się kamiennych bloków. Staraj się cały czas posuwać do przodu, ale uważaj żeby nie zostać przygniecionym przez spadający blok. Na koniec rozpraw się z przeciwnikiem operującym dźwignią.
Nie śpiesz się z przejściem przez kolejny fragment grobowca, bo w pokazanej na obrazku lokacji znajdują się doskonale ukryte pułapki. Musisz mianowicie unikać zaznaczonych na obrazku oświetlonych obszarów, gdyż spowoduje to wystrzelenie zatrutych pocisków z bocznych otworów (w ostateczności skorzystaj z wślizgu żeby przemknąć przez oświetloną sekcję).
Kontynuuj podróż i przebiegnij pomiędzy dwoma ogromnymi blokami gdy będzie to bezpieczne. Ścieżka ta zaprowadzi Cię do punktu kontrolnego.
Znajdujesz się teraz przy pokazanym na obrazku rozwidleniu. Lewa ścieżka prowadzi do sekretnej lokacji, ale musisz mieć fioletowy klejnot z poziomu High Time żeby ją odblokować. Prawa ścieżka prowadzi do wyjścia. Zbadaj ją nawet jeśli powtarzasz ten poziom mając już fioletowy klejnot. Poniszcz wtedy wszystkie skrzynie z okolicznych korytarzy (zakończ na skrzyni z wykrzyknikiem zlokalizowanej obok drugiej płyty naciskowej), bo później nie powrócisz już do tego rozwidlenia.
Eksplorację sekretnej lokacji rozpocznij od wykonania wślizgu połączonego ze skokiem żeby uniknąć trafienia przez wystrzeliwane pociski. Nie śpiesz się ze ślizganiem się po podłodze, bo na końcu tej sekcji z podłogi wysuwają się kolce. Pozbądź się po drodze nowego wroga z miotaczem (jest tu też sporo skrzyń) oraz nowej małpy przeskakującej pomiędzy dzbanami. Dotrzesz do kolejnej płyty naciskowej i wejdź na nią w momencie gdy kolce będą schowane i gdy będziesz od razu mógł wyruszyć w stronę widocznego w oddali czystego klejnotu.
Uderzaj w kolejne skrzynie z wykrzyknikami i przeskakuj po ruchomych platformach żeby powrócić do głównej części grobowca (przebywa tam kobra). Jeśli chcesz zniszczyć wszystkie skrzynie w tym etapie to musisz się tu najpierw trochę wrócić i zbadać ominiętą drugą część prawej ścieżki. Niszcz wszystkie napotykane skrzynie. Ostatnie wymagane do kompletu są w korytarzu z wystrzeliwanymi ze ściany pułapkami (w jednej ze skrzyń jest dodatkowe życie).
Jeśli po dotarciu do rozwidlenia wybrałeś prawą ścieżkę (jest to jedyna dostępna podczas przechodzenia etapu po raz pierwszy) to poniszcz nowe skrzynie i przypilnuj się w miejscu gdzie trzeba przeskoczyć nad przepaścią podczas jednoczesnego przemieszczania się po śliskiej podłodze. Ustawienie się na płycie naciskowej rozwinie mały pomost i użyj go żeby dotrzeć do ruchomej platformy. Tak samo zachowaj się w przypadku drugiej płyty, dzięki czemu na chwilę wysunie się mała półka po lewej stronie.
W kolejnej części grobowca raz jeszcze uważaj na oświetlone obszary. Możesz tu wykonać daleki skok nad lewą przepaścią lub ostrożnie przebiec przez prawą część korytarza. Przy okazji zniszcz też skrzynię z ekstra życiem.
W kolejnym korytarzu zwróć uwagę na zaznaczone na obrazku dwie skrzynie przy suficie. Możesz do nich docierać odbijając się od przemieszczających się dużych kamiennych bloków i aktywując w locie atak Spin. Na sam koniec ostrożnie ustaw się przed nowym przeciwnikiem z miotaczem ognia. Wyrusz w jego stronę gdy będzie zwrócony w lewo lub w prawo. Najlepiej jest się go pozbyć wślizgiem.
Obie ścieżki (lewa odblokowywana po użyciu fioletowego klejnotu i prawa główna) spotykają się w miejscu z powyższego obrazka gdzie do wyeliminowania jest również nowa kobra. Omiń nowe płyty ze skarabeuszami i doskocz do stabilnej części pomostu (napis NEO) gdzie znajduje się fioletowy kryształ.
Na sam koniec uderz w skrzynię z wykrzyknikiem i wykonaj kilka prostych skoków po dużych przemieszczających się po platformach. Pozwoli ci dotrzeć do ostatniej komnaty z portalem kończącym etap.