Hang 'Em High | Crash Bandicoot 3 | Opis przejścia Poradnik Crash Bandicoot N. Sane Trilogy
Ostatnia aktualizacja: 26 lipca 2017
Sekrety:
- Czysty klejnot (Clear Gem) - Zniszcz wszystkich 95 skrzyń (do odnalezienia ich nie jest wymagane odwiedzenie sekretnej lokacji związanej z żółtym klejnotem).
- Żółty klejnot (Yellow Gem) - Musisz zdobyć najpierw 10 dowolnych reliktów , a następnie skorzystać z sekretnego portalu (szczegóły poniżej).
- 1 sekretny obszar (wymagane skorzystanie z tajnego portalu w piwnicy).
- 1 bonusowa runda.
Uwaga - Powiązany z tym etapem żółty klejnot jest zdecydowanie najtrudniejszym do zdobycia spośród wszystkich kolorowych. Wymusza on przede wszystkim pozyskanie 10 dowolnych reliktów z tytułu zaliczania prób czasowych w (dowolnie wybranych) innych etapach. Po tym jak tego dokonasz w głównym obszarze gdzie wybiera się etapy aktywna stanie się pomarańczowa platforma i pozwoli ci ona przenieść się do piwnicy. Będzie tam portal prowadzący do sekretnej części etapu Hang 'Em High i to podczas jej badania natrafisz na żółty klejnot. Więcej informacji na ten temat odnajdziesz na dole strony.
Opis:
To pierwszy etap utrzymany w arabskich klimatach. Nie jest on bardzo trudny, aczkolwiek rozmieszczenie części przeciwników oraz pułapek zwiększa prawdopodobieństwo popełnienia jakiegoś błędu i doprowadzenia do śmierci Crasha. Podczas przechodzenia tego etapu po raz pierwszy nie zawracaj sobie głowy odnalezieniem żółtego klejnotu, bo można do niego dotrzeć tylko dzięki użyciu sekretnego portalu w piwnicy głównego hubu gry.
Wykonaj kilka skoków i odbić żeby dotrzeć na dach pierwszego budynku. Okolica jest patrolowana przez przeciwnika wymachującego szablą. Nie zbliżaj się wtedy do niego, tylko zaczekaj aż zawróci. W tym momencie szybko wyrusz w jego stronę i pozbądź się go sprawnie wykonanym wślizgiem, który zmniejszy prawdopodobieństwo, że ponownie odwróci się i wznowi ataki broni białą.
Podążaj liniową drogą. Za jednym z kolejnych narożników natrafisz na następnego nieznanego ci jeszcze wroga, który będzie przemieszczał się z wykorzystaniem latającego dywanu. Także i w tym przypadku najlepszym rozwiązaniem jest użycie wślizgu. Odbij się od skrzyni z wykrzyknikiem i po dotarciu na górę złap się kratek, po których można się przemieszczać. Po drodze używaj oczywiście ataku Spin do rozbijania skrzynek i nie daj się zaatakowac skorpionowi.
Znacznie poważniejsze zagrożenie czeka na Ciebie tuż po puszczeniu się kratek i wyruszeniu w prawo. Pokazana na powyższym obrazku małpa przenosi trzy dzbany. Nie próbuj atakować jej standardowym atakiem Spin, bo zakończyłby się on porażką. Zamiast tego raz jeszcze użyj idealnie wyprowadzonego wślizgu, który pozwoli ci pokonać małpę i bezpiecznie rozbić wszystkie dzbany.
Wyrusz dalej w prawo i pozbądź się po drodze jeszcze jednego wroga na latającym dywanie. Dotrzesz do dwóch daszków, od których można się odbijać. Zainteresuj się tym prawym i odbij się od niego kilka razy, dzięki czemu będziesz mógł doskoczyć do bardzo wysoko zawieszonej skrzyni i ją zniszczyć (pokazuje ją powyższy obrazek).
Niedługo po odbiciu się od skrzyni z wykrzyknikiem zbliżysz się do nowej małpy z dzbanami i tak jak wcześniej zadbaj o poprawnie wykonany wślizg. Kontynuuj liniową podróż i ponownie uważaj na skorpiony podczas przemieszczania się w pozycji wiszącej. Możesz poświęć chwilę na zbadanie trasy podróży każdego ze skorpionów i łatwiej je dzięki temu ominąć (można je też zabijać, ale to niepotrzebne dodatkowe ryzyko).
Tuż po puszczeniu się kratek znajdziesz się obok fioletowego kryształu oraz pokazanej na obrazku 1 płyty z pytajnikiem, która rozpoczyna bonusową rundę. W rundzie tej do zniszczenia jest 20 skrzyń. Kilka początkowych skrzyń przypomina schody i warto odbijać się od nich po kolei jeśli nie chcesz później kombinować z wykonywaniem dalekich skoków żeby dosięgnąć tych najwyżej zawieszonych. Zniszcz dużą grupę skrzyń (jedna z nich daje okazję "złapania" dodatkowego życia) i przejdź dalej w prawo.
Przypilnuj się po dotarciu do obszaru z obrazka 2. Zaznaczona na obrazku skrzynia podlega transformacjom i musisz na nią wskoczyć gdy przybierze postać czerwonej skrzyni z TNT. Oddal się następnie od niej i pozwól na to żeby eksplozja dosięgnęła pozornie niedostępnej dolnej skrzyni z wykrzyknikiem. Możesz już wskoczyć na nowo powstałą lewą skrzynię ze strzałką i odbić się od niej żeby dosięgnąć wysoko zawieszonej zwykłej skrzyni.
Po ukończeniu bonusowej rundy odbij się od strzałki żeby złapać się ponownie kratek i wyrusz w głąb ekranu. Nie śpiesz się, bo na jednej z kolejnych wyższych półek wpadniesz na nową małpę zajętą przenoszeniem dzbanów. Po dotarciu do checkpointu zignoruj pobliską grupę trzech skrzyń, gdyż jedna z nich to skrzynia z nitro i jakiekolwiek naruszenie wieży doprowadzi do detonacji.
Z przeskoczeniem na sąsiednią półkę zaczekaj aż przeciwnik z szablą wyruszy w prawo. Odbij się kilka razy od jednej z pobliskich trampolin, gdyż ponownie pojawia się okazja do zniszczenia bardzo wysoko zawieszonej skrzyni. Przeskocz następnie na prawą trampolinę i spróbuj wylądować na nowej małpie żeby w alternatywny sposób się jej pozbyć.
W końcowej części etapu zainteresuj się dwoma pokazanymi na obrazku metalowymi skrzyniami z wykrzyknikami i uderz w obie z nich. Omiń ostatniego przeciwnika na latającym dywanie i dotrzyj do kończącego etap portalu.
Skorzystanie z sekretnego przejścia:
Tak jak zostało to już wcześniej zaznaczone żółtego klejnotu nie możesz zdobyć podczas przechodzenia etapu Hang 'Em High po raz pierwszy. Stanie się to możliwe dopiero po sprostaniu ściśle określonym wymaganiom:
- Musisz zgromadzić w sumie 10 reliktów, które są przyznawane za ukańczanie etapów na czas (rekordy do pobicia możesz przejrzeć przed przystąpieniem do misji). Mogą to być dowolnie wybrane etapy i gra nie bierze pod uwagę rodzaju zdobywanych reliktów, tak więc uwzględniane są także te "najgorsze" szafirowe.
- Po zdobyciu 10 reliktów (swoje postępy możesz sprawdzać m.in. w oknie pauzy) powróć do głównego hubu, z którego wybiera się etapy. W jego centralnej części pojawi się pomarańczowa platforma i podróżuje ona do piwnicy z pięcioma ukrytymi portalami 26-30.
- Na potrzeby zdobycia żółtego klejnotu wybierz zaznaczoną na obrazku płytę z numerem 27. Ustaw się na niej i wskocz do portalu żeby przenieść się do niedostępnej wcześniej części etapu Hang 'Em High.
Nowo odblokowana sekretna lokacja nie jest zbyt trudna do zaliczenia i jeśli posiadasz już bazookę to możesz jej używać do pozbywania się niektórych przeciwników i przeszkód. Najbardziej wymagająca jest sekcja, w której Crash musi przeskakiwać nad coraz wyższymi wieżami ze skrzyń z nitrogliceryną. W szczególności przypilnuj się przy ostatniej wieży i maksymalnie odbij się od pobliskiej trampoliny żeby przelecieć nad pułapką. Niedługo po ominięciu wież odnajdziesz pokazany na obrazku żółty klejnot (Yellow Gem). Możesz już przenieść się do głównej części etapu. Gra umieści Cię niedaleko miejsca jego zakończenia.