The Lab | Cortex Island | Opis przejścia | Crash N. Sane Trilogy Poradnik Crash Bandicoot N. Sane Trilogy
Ostatnia aktualizacja: 24 lipca 2019
Sekrety:
- Żółty klejnot (Yellow Gem) - Zniszcz wszystkich 36 skrzyń i ukończ etap nie ginąc.
- Bonusowa runda: Tawna - Zbierz 3 tokeny z jej podobizną.
Opis:
To ostatni etap gry spośród tych opartych o eksplorację okolicy i unikanie pułapek. Bezbłędne zaliczenie go z myślą o pozyskaniu żółtego klejnotu nie jest niestety proste, gdyż wiele napotykanych przeszkód kładzie nacisk na idealne zgranie kolejnych czynności w czasie. Mowa tu w szczególności o sekcjach z rozsuwającą się podłogą, która może nieoczekiwanie zakończyć Twoje zmagania.
Zacznij od uderzenia w metalową skrzynię. Wchodzenie w interakcje ze skrzyniami z wykrzyknikami jest obowiązkowym krokiem w tym etapie, gdyż w taki sposób będziesz odblokowywał sobie dalsze przejścia i neutralizował pułapki w postaci brakujących fragmentów podłogi. Musisz wiedzieć o tym, że na przejście dalej zawsze będziesz miał ograniczoną ilość czasu i urządzenia powiązane z mechanizmem ze skrzyni z wykrzyknikiem docelowo powracają do swojego oryginalnego stanu.
W pierwszej odnalezionej drewnianej skrzyni jest token z podobizną Tawny. Począwszy od tego miejsca musisz też dodatkowo unikać wyładowań, ale z tymi odmianami pułapek miałeś już wcześniej do czynienia i powinny ci one być dobrze znane. Kontynuuj podróż, odnajdując po drodze drugi token Tawny. Przypilnuj się w miejscu z obrazka, bo po uderzeniu w skrzynię z wykrzyknikiem musisz dodatkowo zaczekać aż możliwe będzie ominięcie wyładowań. Podobnie musisz się też zachować w kilku innych miejscach w dalszej części etapu.
W jednym z kolejnych obszarów po raz pierwszy napotkasz skaczące bloby. Możesz je eliminować wskakując na nie lub używając ataku Spin, bądź też próbować całkowicie omijać. Pamiętaj tylko żeby nie zatrzymać się nigdzie na dłużej, bo kolejne tego typu potwory będą respawnowały się na miejsce ominiętych lub pokonanych. Wkrótce dotrzesz do pomieszczenia z dużą liczbą skrzyń i zachowaj tu czujność, bo jedna z nich to skrzynia TNT. Nie zdetonuj jej przez przypadek i oddal się od niej gdy rozpocznie się odliczanie.
Po kilku chwilach dotrzesz do skrzyni z trzecim tokenem Tawny oraz portalem przenoszącym Crasha do bonusowej rundy. W rundzie tej do zniszczenia jest 12 skrzyń i pozbycie się ich wszystkich jest niestety mocno skomplikowane. Zwróć uwagę na sekcję z dwoma skrzyniami ze strzałkami zwróconymi ku górze. Musisz odbić się od dolnej skrzyni (ma ona oznaczenie 1 na powyższym obrazku), w locie ominąć górną (oznaczenie 2 na obrazku) i od niej odbić się żeby pofrunąć jeszcze dalej (poza ekran). Zniszcz dwie niewidoczne skrzynie i dopiero wtedy wyrusz do miejsca zakończenia bonusowego etapu (po drodze poniszcz oczywiście skrzynie zawieszone nad przepaścią - te z jabłkami wymagają pięciokrotnego wylądowania na nich).
W jednym z kolejnych pomieszczeń wpadniesz na naukowca korzystającego z rękawic mogących porazić Crasha prądem. Nie warto ryzykować konfrontacji z tą postacią (atak Spin mógłby ją odrzucić do tyłu), tak więc wykorzystaj to, że naukowiec powoli się porusza i przeskocz obok niego.
Następne w kolejności pomieszczenia skrywają łatwe do omijania pułapki i nie powinieneś mieć z nimi żadnych kłopotów. Kontynuuj podróż aż dotrzesz do sali z naukowcem rzucającym fiolkami. Pozbądź się go i uaktywnij nowy punkt kontrolny.
W nowym pomieszczeniu znajduje się duża grupa wybuchowych skrzynek i dodatkowo musisz uważać na rozsuwającą się podłogę, którą możesz ominąć przebiegając blisko jednej ze ścian. Wskocz na jedną z beczek żeby rozpoczęło się odliczanie, a następnie powróć do zaznaczonego na obrazku bocznego obszaru i odczekaj tam na detonację.
Wyrusz dalej i ponownie omiń naukowca z naelektryzowanymi rękawicami. Po przeskoczeniu na nową półkę uderz w obie skrzynie i wejdź do środka. Tu musisz unikać wyładowań oraz dodatkowo blobów, nad którymi najlepiej jest ponownie przeskakiwać. Po opuszczeniu tej sali zabierz dwa dodatkowe życia z okolicznych skrzyń.
Uderzenie w skrzynię z wykrzyknikiem otworzy przejście do nowego pomieszczenia z powyższego obrazka. Nie śpiesz się z wkroczeniem do niego, bo czekają tu na Crasha trudniejsze do ominięcia pułapki. Musisz mianowicie uważać na rozsuwającą się podłogę oraz na wyładowania. Poświęć trochę czasu żeby zapoznać się z kolejnością aktywowania się pułapek. Możesz następnie spróbować od razu przebiec na drugi koniec sali lub schować się po drodze w zaznaczonej na obrazku prawnej wnęce i odczekać aż podłoga znowu się rozwinie żeby dokończyć podróż do wyjścia z tego pomieszczenia.
Od portalu kończącego ten etap oddziela Cię już tylko jedno pomieszczenie z pułapkami. Podejdź do nowych naelektryzowanych słupów i zaczekaj na dobry moment żeby przeskoczyć na jedną z pokazanych na obrazku skrzyń TNT. Nie wykonuj tu ataku Spin ani nie próbuj odbijać się, gdyż odliczanie rozpoczęło się w momencie wylądowania na jednej ze skrzyń. Pobiegnij więc w stronę wyjścia i zaczekaj na detonację. Możesz już przejść przez portal.