Cortex Power | Cortex Island | Opis przyjścia | Crash Bandicoot N. Sane Trilogy Poradnik Crash Bandicoot N. Sane Trilogy
Ostatnia aktualizacja: 24 lipca 2019
Sekrety:
- Czysty klejnot (Clear Gem) - Zniszcz 42 skrzynie. Wymagany niebieski klejnot z etapu Toxic Waste.
Opis:
To stosunkowo wymagający poziom i najbardziej irytującą komplikacją, z którą musisz poradzić sobie w tym etapie, jest to, że w celu dotarcia do niektórych skrzyń należy wrócić się do wcześniejszych części fabryki. Zwiększa to prawdopodobieństwo popełnienia jakiegoś błędu i konieczności powtórzenia większej części misji.
Niemal od razu po rozpoczęciu tego etapu napotkasz zupełnie nowy typ zagrożenia, a mianowicie naelektryzowane słupy, pomiędzy którymi przepływa elektryczność. Nie próbuj ich niszczyć, tylko wyczekuj odpowiednich momentów żeby bezpiecznie przeskoczyć na drugą stronę. Dość oczywistą kwestią jest to, że w tym oraz we wszystkich kolejnych etapach musisz również całkowicie unikać kontaktu z zielonymi radioaktywnymi odpadami.
Wkrótce dotrzesz do pierwszego rozwidlenia z powyższego obrazka i na początek wybierz lewą ścieżkę. Podczas badania lewej ścieżki po raz pierwszy wpadniesz na rewolwerowca. Schowaj się szybko za jedną z zasłon i podbiegnij do przeciwnika gdy będzie przeładowywał broń. Atak Spin pozwoli ci się go pozbyć.
Kawałek dalej ostrożnie (i w odpowiednim momencie) przeskocz nad całą grupą gorących rur. Wkrótce dotrzesz do kolejnego, drugiego już rozwidlenia, które pokazuje powyższy obrazek. Lewej odnogi początkowo nie możesz zbadać, gdyż w miejscu tym wymagane jest dysponowanie niebieskim klejnotem. Gwoli przypomnienia obiekt ten zdobywa się za perfekcyjne ukończenie etapu Toxic Waste. Po tym jak zdobędziesz ten klejnot uaktywni się tu ruchoma platforma. Wskocz wtedy na nią, omiń wszystkie pułapki z tej odnogi i poniszcz dodatkowe skrzynie. Po całkowitym oczyszczeniu tej ścieżki dobrze byłoby powrócić tą samą drogą do drugiego rozwidlenia.
Prawą odnogę z drugiego rozwidlenia możesz od razu zbadać. Niemal od razu zmuszony tu zostaniesz do ominięcia dwóch latających robotów z kolcami. Kawałek dalej odnajdziesz tylko jedną skrzynię.
Powróć teraz aż do pierwszego rozwidlenia, do którego dotarłeś na samym początku tego etapu. Lewą odnogę już zbadałeś, tak więc teraz dla odmiany wybierz prawą. Wykonaj daleki skok nad zbiornikiem z radioaktywną substancją. Uaktywnij po drodze punkt kontrolny i dotrzyj do jeszcze jednego rozwidlenia, które zarezerwowane jest dla opisywanej ścieżki - pokazuje je powyższy obrazek.
Wyjątkowo warto jest tu rozpocząć od zbadania prawej ścieżki, gdyż jest to ślepy zaułek. Skorzystaj ze swego rodzaju schodów i dotrzyj do miejsca, w którym rozstawił się jeszcze jeden rewolwerowiec. Tak jak wcześniej zaczekaj na dobry moment żeby wyjść z ukrycia i go zlikwidować. Po tym jak go zabijesz uderz w metalowę skrzynię z wykrzyknikiem (o efektach tej akcji dowiesz się później) i dodatkowo ostrożnie zniszcz skrzynki otoczone materiałem TNT.
Powróć do rozwidlenia dla prawej ścieżki i wybierz niezbadaną jeszcze lewą odnogę. Omiń dwa nowe latające roboty i dotrzyj do miejsca, które już wcześniej odwiedziłeś i gdzie obie ścieżki zbiegają się w jedną.
Powinieneś znajdować się w miejscu z powyższego obrazka. Do zbadania pozostała ci już tylko jedna ścieżka, która biegnie w linii prostej ku górze. Przeskocz na pierwszą platformę otoczoną radioaktywnymi odpadami żeby aktywować checkpoint. Zalicz przejażdżkę po ruchomej platformie i w odpowiednim momencie doskocz do tej, która jest nieruchoma.
W kolejnej sekcji uważaj na wyładowania, aczkolwiek ominięcie ich nie jest szczególnie trudne. Bardziej problematyczne będzie przeskakiwanie nad rozgrzanymi rurami.
Wkrótce miniesz obszar gdzie łączą się ponownie ścieżki - ta aktualnie przemierzana (prawa) oraz ta, która wymaga dysponowania niebieskim klejnotem (lewa).
Kieruj się dalej ku górnej części ekranu. W pokazanym na obrazku miejscu powinien znajdować się kompletny mostek z drewnianych skrzyń, po których możesz zacząć skakać. Jeśli zamiast niektórych skrzyń widzisz jedynie ich puste szkielety to oznacza to, że nie uderzyłeś wcześniej w metalową skrzynię z prawej odnogi (tej gdzie do pokonania był drugi rewolwerowiec). Wkrocz po wszystkim do finałowej komnaty, poniszcz ostatnie skrzynie i skorzystaj z portalu.