Road to Ruin | Sewer Warp Room | Opis przejścia | Crash N. Sane Trilogy Poradnik Crash Bandicoot N. Sane Trilogy
Ostatnia aktualizacja: 24 lipca 2019
Sekrety:
- Czysty klejnot #1 (Clear Gem) - Zniszcz wszystkich 89 skrzyń. Dotarcie do wszystkich miejsc ze skrzyniami jest możliwe tylko jeśli skorzystasz z sekretnego przejścia w etapie Diggin' It (to jeden z etapów pomieszczenia Alpine Warp Room).
- Czysty klejnot #2 (Clear Gem) - Zalicz ścieżkę śmierci (Death Route). W celu odblokowania jej musisz dotrzeć do powiązanej z nią płyty naciskowej nie ginąc nigdzie po drodze. Dodatkowo musisz zaliczyć całą ścieżkę nie doprowadzając do śmierci Crasha.
- 2 sekretne lokacje (ścieżka śmierci oraz sekretny obszar odblokowywany po skorzystaniu z portalu w etape Diggin' It).
- 1 bonusowa runda.
Uwaga - Nie jest możliwe zniszczenie wszystkich skrzyń podczas przechodzenia tego etapu po raz pierwszy. Musisz zaczekać aż awansujesz do poziomu Diggin' It wchodzącego w skład czwartej sali z portalami (Alpine Warp Room). W etapie Diggin' It do odkrycia jest tajemne przejście, które pozwoli ci powrócić do misji Road to Ruin. Więcej informacji znajdziesz na dole strony oraz w opisie przejścia poziomu Diggin' It.
Opis:
Etap ten zgodnie z nazwą rozgrywa się w ruinach i cechuje się on podwyższonym poziomem trudności. Główny bohater przede wszystkim przez cały czas przemieszcza się nad przepaściami i w rezultacie nawet niewielka pomyłka może go kosztować utratę życia. Dodatkowo w samych ruinach jest mnóstwo pułapek i do zaliczenia jest również wymagająca ścieżka śmierci.
Wyrusz w górę ekranu i uważaj na wszystkie brązowe kamienne półki podobne do tej naptotkanej na samym początku etapu, bo niedługo po wylądowaniu na nich będą odpadały. Napotykane białe przerośnięte myszy możesz z kolei z łatwością eliminować, gdyż nie dysponują one żadnymi unikalnymi atakami. Poniszcz skrzynie i odbij się od drugiej myszy stojącej na wąskiej półce.
Skieruj się teraz w prawo i eliminuj po drodze kolejne gryzonie. Warto odbić się od ostatniej myszy, dzięki czemu będziesz mógł najpierw zniszczyć skrzynię z maską sąsiadującą ze skrzyniami z TNT. Po prawej stronie przechadza się pierwsza jaszczurka (pokazuje ją dołączony obrazek) i tego typu potwory omijaj lub eliminuj poprawnie wykonywanymi wślizgami. Przeskocz na prawą półkę z checkpointem.
Wyrusz ponownie w stronę górnej części ekranu i omiń po drodze nową jaszczurkę. Skręć w prawo, uporaj się z jeszcze jedną jaszczurką i zbliż się do pierwszego miejsca gdzie co pewien czas pojawiają się płomienie. Omiń je. Kawałek dalej znajduje się zaznaczona na obrazku 1 płyta naciskowa prowadząca do ścieżki śmierci (Death Route), przy czym będzie ona aktywna tylko jeśli do tego momentu nie zginąłeś.
Ścieżka ta jest trudna do zaliczenia. Zacznij od odbicia się od skrzyni ze strzałką. Następnie wyrusz w lewo i bądź gotowy do unikania przetaczających się kłód podobnych do tej z obrazka 2. Możesz nad nimi przeskakiwać, aktywować w odpowiednim momencie atak Spin lub rzemieszczać się bardziej w głąb ekranu i pozwalać żeby się przetaczały obok Crasha. Wyprowadź docelowo atak Spin na dużym gorylu, który odpowiedzialny jest za te ataki.
Kolejna część ścieżki śmierci zakłada przeskakiwanie na przemieszczające się platformy. Po uporaniu się z nimi skieruj się w prawo i ponownie uważaj na przetaczające się bale. Musisz tu dodatkowo pamiętać o tym żeby nie zatrzymywać się na brązowych słupach. Bale odbijaj w locie lub stojąc na stabilnych platformach. Wyeliminuj nowego goryla i wykonaj kombinację wślizgu i skoku żeby wylądować na przechylającej się półce po prawej stronie. Na koniec musisz unikać płomieni, ale to już bardzo proste. Wkrótce dotrzesz do czystego kryształu.
Jeśli nie zaliczyłeś ścieżki śmierci to podróżuj w prawo i ponownie unikaj płomieni oraz zapadających się półek. Dodatkowo wpadniesz na nową jaszczurkę. Jeśli z kolei ukończyłeś ścieżkę śmierci to po powrocie do głównej części ruin skieruj się w dół ekranu. W obu przypadkach dotrzesz do punktu kontrolnego i znajdującego się tuż obok niego fioletowego kryształu. W pobliżu jest także pokazany na powyższym obrazku obszar ze skrzynią z wykrzyknikiem. Uderz w nią żeby pojawiły się zwykłe skrzynie nadające się do zniszczenia.
Kontynuuj podróż przez ruiny, w trakcie której napotkasz kilka nowych myszy i platform, które mogą zawalić się pod ciężarem Crasha. Odblokuj kolejny checkpoint i zbliż się do górnej ścieżki. Z wznowieniem przemarszu musisz zaczekać do momentu, w którym znikną płomienie.
Tuż po ominięciu ogniowej pułapki natrafisz na pokazaną na powyższym obrazku płytę z pytajnikiem i podobnie jak inne tego typu płyty przenosi ona bohatera do bonusowej rundy. W rundzie tej do zniszczenia jest 13 skrzyń i na początek musisz docierać do kolejnych, blisko położonych siebie metalowych skrzyń z wykrzyknikami. Po uderzeniu w cztery z nich wyrusz w prawo, niszcząc po drodze pierwszą drewnianą skrzynię. Kolejnych dwanaście jest rozstawionych na dwóch stabilnych półkach i z poniszczeniem ich wszystkich nie ma żadnych problemów.
Po powrocie do głównej części ruin zbliż się do dwóch głów wypluwających płomienie i rozpocznij bieg tuż po tym jak ogień będzie zanikał (w razie potrzeby pomóż też sobie wślizgiem).
Nie śpiesz się z przeskoczeniem na pokazaną na powyższym obrazku prawą półkę, bo od tego momentu będziesz napotykał małpki i można bardzo łatwo zginąć w wyniku zderzenia się z jedną z nich. Zaczekaj aż małpa odskoczy w prawo, szybko wyrusz za nią i pozbądź się jej atakiem Spin.
Odbij się od myszy, wyląduj na skrzyniach TNT i przeskocz w odpowiednim momencie nad nową jaszczurką. Po dotarciu do narożnika uderz w skrzynię (zdetonuje to wszystkie zielone skrzynie) i udaj się w głąb ekranu. Przebywa tam jeszcze jedna małpka i tak jak wcześniej zlikwiduj ją atakiem Spin. Uważaj jednocześnie w tym miejscu na odpadające platformy. Kawałek dalej znajduje się korytarz prowadzący do kończącego ten etap portalu.
Odblokowanie sekretnego portalu:
Tak jak zostało to już wcześniej powiedziane w etapie Road to Ruin nie możesz zniszczyć wszystkich skrzyń podczas zaliczania go po raz pierwszy. Zamiast tego musisz awansować do czwartego pomieszczenia z portalami (Alpine Warp Room) i rozpocząć tam misję Diggin' It. W końcowej części tego poziomu zainteresuj się lewą "plującą" rośliną z obrazka 1. Zbliż się do niej, a następnie wykonaj skok w jej stronę i w locie wciśnij Kółko żeby uderzyć w roślinę całym swoim ciałem. W ramach wyjątku doprowadzisz do jej zniszczenia i przy okazji uaktywni się sekretny portal. Zostaniesz przeniesiony do tajnego pomieszczenia w piwnicy (obrazek 2) i w tym miejscu możesz skorzystać z portalu żeby przenieść głównego bohatera do niedostępnej wcześniej części etapu Road to Ruin.
Po przejściu przez portal zacznij przeskakiwać na kolejne słupy. Dotrzesz do pokazanego na obrazku skupiska skrzyń. Nie śpiesz się z niszczeniem ich np. w oparciu o atak Spin, gdyż jedna ze skrzyń wchodząca w skład tej grupy to skrzynia TNT. Możesz w rezultacie przedwcześnie doprowadzić do detonacji. Najlepiej jest skakać po kolejnych skrzyniach i odebrać przy okazji dodatkowe życia.
Wyrusz dalej i zatrzymaj się na małej półce sąsiadującej z czteroma skrzyniami z nitrogliceryną. Musisz zdecydować się tu na daleki skok żeby przeskoczyć nad tymi skrzyniami, tak więc najpierw wykonaj krótki wślizg i następnie szybko wciśnij przycisk skoku. Wylądujesz dzięki temu w bezpiecznym miejscu (powyższy obrazek).
Przesuń się kawałek w dół i następnie skręć w prawo. Musisz zaczekać na dobry moment do wykonania serii skoków połączonych z unikaniem płomieni pojawiających się przy dwóch ogromnych głowach. Zatrzymaj się na półce ze skrzynią z wykrzyknikiem. Uderzenie w nią odblokuje ci dalsze przejście. Znajdziesz się teraz w tym samym miejscu, w którym rozpoczynałeś ten poziom po raz pierwszy. Możesz dzięki temu z łatwością powalczyć o odnalezienie i zniszczenie wszystkich skrzyń potrzebnych do zdobycia jednego z czystych klejnotów.